RRFA målgrupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gixxer 1000 skrev:
Jag har inte hängt med riktigt, på vilket sätt var det en perfekt tävling?

Det var en bra organisation, trevliga funkisar, trevligt i depån, bra väder och ALLA fick köra och det gick bra trots klasskillnad.
Ett B-race som funkade precis som man vill att det ska göra helt enkelt.

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
HW skrev:
Ok, nu säger jag det en gång till. Det här problemet existerar bara i teorin. I praktiken är det sånt som man som arrangör har med i beräkningarna och löser när man bestämmer klasser och tidsschema. Har man med r600 får man räkna med att köra flera finaler. Vi körde en testtävling i slutet på säsongen som krockade med flera andra tävlingar och ändå höll vi på att få fullt startfält. Tror ni inte att vi / alla andra arrangörer fattar vad det innebär och har det med i beräkningen till nästa gång. Vi hade beredskap fall det skulle bli fullt. Det fanns tid / möjlighet att slå ihop 125std och 125-400 och köra dubbla 600-race.
Diskussionen i den här tråden är ganska korkad. Det finns något fint ord för det som jag inte kommer på, alla tjattrar om sin sak men lyssnar inte och vill inte ens försöka förstå vad dom andra har att säga. Jag ser tyvärr inte problemet, det finns lösningar på allt som avhandlats i den här tråden.
Snälla, gör som någon skrev tidigare, försök att se lösningarna istället för problemen. Problem finns det gott om så dom behöver man inte skapa!!

:fakta

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Goodstuff skrev:
Det var en bra organisation, trevliga funkisar, trevligt i depån, bra väder och ALLA fick köra och det gick bra trots klasskillnad.
Ett B-race som funkade precis som man vill att det ska göra helt enkelt.

Nej det skulle varit en större bandepå :madsomfansmiley:
Jäla skitbana!!

Nä allvarligt vet jag INGET som kunde gjorts bättre. Visst saknade jag Eddy Meduza-trubadurerna men annars lirade allt perfekt. Säger jag som inte hade på mig hjälmen under hela helgen..

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
GSXR1100R skrev:
Jag förstår dig, Chrille & Ola#11, ni ser RRFA som ett bra tillfälle till att skaffa enkla uppklassningspoäng :tummenupp

He he :tummenupp

Om du var med så skulle du förmodligen ha sett mitt smile.
Det var så skön stämning i depån och alla hjälptes åt.
jag citerade Karolina Kluft flera gånger under dagen "det här ska inte vara allvarligt utan det är ju bara på skoj"

När det väl var rejs så ville jag såklart vara med o fajtas men på kvalet körde jag lika mycket mot mina egna tider som mot dom andra.

När det gäller uppklassningspoäng så är jag inte säker på att jag vill bli uppklassad, jag är inte ens säker på att jag ska/vill köra nästa år, utan för mig var
B-tävlingen bara (jag säger det igen) :D bara på skoj
Ett bra sätt att få träna och rejsa utan att förbruka all ledig tid och alla pengar.

Man måste se vad som är målet med tävlandet och för mig är det faktist inte så viktigt att bli A förare.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Chrille skrev:
Visst saknade jag Eddy Meduza-trubadurerna men annars lirade allt perfekt.

Ärligt talat Chrille, jag hade Eddy Meduza på laptopen men jag markerade allt utom det när jag gjorde playlisten så det kom inte med. Nysläppt dubbel-cd.....

/HW

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
HW skrev:
Ärligt talat Chrille, jag hade Eddy Meduza på laptopen men jag markerade allt utom det när jag gjorde playlisten så det kom inte med. Nysläppt dubbel-cd.....

/HW

Nämen vaffaaan!!! Det kunde jag behövt som lite tröst!
DEt är väl ok den här gången då men vi får allt ha lite skärpning på den fronten...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
HW skrev:
Ok, nu säger jag det en gång till. Det här problemet existerar bara i teorin. I praktiken är det sånt som man som arrangör har med i beräkningarna och löser när man bestämmer klasser och tidsschema. Har man med r600 får man räkna med att köra flera finaler. Vi körde en testtävling i slutet på säsongen som krockade med flera andra tävlingar och ändå höll vi på att få fullt startfält. Tror ni inte att vi / alla andra arrangörer fattar vad det innebär och har det med i beräkningen till nästa gång. Vi hade beredskap fall det skulle bli fullt. Det fanns tid / möjlighet att slå ihop 125std och 125-400 och köra dubbla 600-race.
Diskussionen i den här tråden är ganska korkad. Det finns något fint ord för det som jag inte kommer på, alla tjattrar om sin sak men lyssnar inte och vill inte ens försöka förstå vad dom andra har att säga. Jag ser tyvärr inte problemet, det finns lösningar på allt som avhandlats i den här tråden.
Snälla, gör som någon skrev tidigare, försök att se lösningarna istället för problemen. Problem finns det gott om så dom behöver man inte skapa!!
Har jag fattat detta rätt, endast Klubbar anslutna till Svemo ex. LMS, Hyllinge osv får arrangera tävlingar.

Det som vi utomstående kan bidraga med är att ragga förare och se till att hjälpa respektive klubb så att det med säkerhet går ihop rent ekonomiskt, vad Hyllinge behöver är isåfall en Bokningslista i stil med Sydskanesemse, där kan man gå in och se vilka som är anmälda och har betalt.

Buller är det mycket tugg om, BE kör alltid bullermätning och okulärbesiktning, inget problem om man bara har utrustningen.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...