Nej behöver inte vara nått fel alls angående om den bluddrar lite på det lägre växlarna, vist bludrar den på ett lägre varvtal så är det lågfartsmunstycket troligen som är för stort, men bluddrar
den på ett högre varvtal fast låg växel så är det inget bekymer som sakt om den inte bludrar så den tok dör.
Luftskruven sitter höger sidan av förgasaren framot nära insuget.
på en sån här fugge ger det mera bränsle om den är mera utskruvad o mindre vid inskruvad.
Jo klart man ska kuna få i neutral vid stilastående, men ibland är det tusan svårt att få i det, men inget o sura över, man lär sig annars får man leva med att få i neutral när motorn är avstängd.
Motorolja blandas inte på en 2-T hoj
växelådsolja hälles i motorn med rätt mängd.
2-T olja hälles i separat oljetanken som siter monterad på hojen.
Angående vad för olja man kan köra med e de upp till var o en, har testat olika genom årena.
Den jag kört med mycke är la främst quaker state 2-T olja helsyntet.
Så länge det är Helsyntet så är det lungt i stort sätt, bara välja mellan biltema / shell / Prem o så vidare, TTR, fins många 2-T oljor helsyntet.
Sen angående mellan olika oljor, försök köra med samma, för i bland när man blandar mellan olika oljor så kan det bli en rörig massa om man har otur.