Rs 125

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
Aa okej! Men munstycket är ju jätte krångligt att komma åt! Det är ju så liten yta att Mecka på i rs:an "/ jag kommer ju inte ens åt luftfilltret! Kommer inte åt skrivarna :(

Du nämnde tidigare i sidan att man kan ta bort en grej så att man kan gasa fullt ut! (alltså den stoppar så man Inge kan gasa fullt ut) vad är det för exakt specifik grej jag skall leta efter och hur gör jag! Jag hittar den inte :O

tack i förhand och fö tidigare svar :D

Ta och lätta på skruvarna som håller i förgasaren i varje ände, vrid förgasaren 90 grader, skruva bort täckskruven, ut med munstycke, i med mindre munstycke, å sen tillbaka med förgasaren... väldigt enkelt och går väldigt fort :) har du tittat hur stiftet ser ut (orkar inte läsa hela tråden om du gjort det) i de olika gaslägena? säger ju en hel del om bestyckningen...
 

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
Okej! så jag skall lossa på förgasarens skruvar i varje ända. sedan 90 grader och då ser man hur man skall göra sedan eller?
vad menar du med stiften (vilka stift?) och gaslägena?

Men vet du vad det är för grej som hindrar så man inte kan gasa fullt ut?
Vad är det för grej? vart sitter den? (hur hittar jag den?) och hur skall jag göra?

Tack så jätte mycket för svaret.
//Jocke

Ta och lätta på skruvarna som håller i förgasaren i varje ände, vrid förgasaren 90 grader, skruva bort täckskruven, ut med munstycke, i med mindre munstycke, å sen tillbaka med förgasaren... väldigt enkelt och går väldigt fort :) har du tittat hur stiftet ser ut (orkar inte läsa hela tråden om du gjort det) i de olika gaslägena? säger ju en hel del om bestyckningen...
 

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
Ta och lätta på skruvarna som håller i förgasaren i varje ände, vrid förgasaren 90 grader, skruva bort täckskruven, ut med munstycke, i med mindre munstycke, å sen tillbaka med förgasaren... väldigt enkelt och går väldigt fort :) har du tittat hur stiftet ser ut (orkar inte läsa hela tråden om du gjort det) i de olika gaslägena? säger ju en hel del om bestyckningen...

Men vet du vad det är för grej som hindrar så man inte kan gasa fullt ut?
Vad är det för grej? vart sitter den? (hur hittar jag den?) och hur skall jag göra?
 

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
Men vet du vad det är för grej som hindrar så man inte kan gasa fullt ut?
Vad är det för grej? vart sitter den? (hur hittar jag den?) och hur skall jag göra?

tror inte du har något sådant stopp (kan du vrida runt 90 grader så går det att öppna förgasaren helt :)

rengör istället avgasporten (sitter precis mellan avgasröret och cyllindern med två vajrar som går mellan porten och en liten elmotor. Kan även vara så att porten är monterad åt fel håll så att den stänger sig när du gasar på... när du vrider nyckeln så öppnar och stänger sig avgasporten vilket hörs ganska tydligt, händer detta? titta samtidigt som du vrider på nyckeln om vajrarna under tanken drar upp porten.

Ta bort vajrarna från porten och ryck lite i dem så känner du hur bra de öppnar porten, pröva att rycka upp den i öppet läge och tejpa fast vajern på ngt sätt så den inte åker in igen, sen kör du, märker du någon skillnad då? :)
 

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
tror inte du har något sådant stopp (kan du vrida runt 90 grader så går det att öppna förgasaren helt :)

rengör istället avgasporten (sitter precis mellan avgasröret och cyllindern med två vajrar som går mellan porten och en liten elmotor. Kan även vara så att porten är monterad åt fel håll så att den stänger sig när du gasar på... när du vrider nyckeln så öppnar och stänger sig avgasporten vilket hörs ganska tydligt, händer detta? titta samtidigt som du vrider på nyckeln om vajrarna under tanken drar upp porten.

Ta bort vajrarna från porten och ryck lite i dem så känner du hur bra de öppnar porten, pröva att rycka upp den i öppet läge och tejpa fast vajern på ngt sätt så den inte åker in igen, sen kör du, märker du någon skillnad då? :)

Okej tack för svaren ;) skall ta och titta detta! återkommer om jag inte fattar :-D
 

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
tror inte du har något sådant stopp (kan du vrida runt 90 grader så går det att öppna förgasaren helt :)

rengör istället avgasporten (sitter precis mellan avgasröret och cyllindern med två vajrar som går mellan porten och en liten elmotor. Kan även vara så att porten är monterad åt fel håll så att den stänger sig när du gasar på... när du vrider nyckeln så öppnar och stänger sig avgasporten vilket hörs ganska tydligt, händer detta? titta samtidigt som du vrider på nyckeln om vajrarna under tanken drar upp porten.

Ta bort vajrarna från porten och ryck lite i dem så känner du hur bra de öppnar porten, pröva att rycka upp den i öppet läge och tejpa fast vajern på ngt sätt så den inte åker in igen, sen kör du, märker du någon skillnad då? :)

Jag undrar en till sak om Rave motorn!
Jag har inte satt någon strömbrytare på den en så länge! men om jag vill att den skall axxa snabbare så skall jag ha rave motorn inkopplad va? om om jag drar ut plintarna då är rave motorn avstängd och den axxar mycket segare och har sämmre max hastighet eller varvtalen?
Tack i förhand. mycket tacksam för svar :-D
 

razer-10

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2009
Ort
Göteborg/Kungälv
Hoj
Aprilia rs 125
Alldeles för stort huvudmunstycke, närmare 125-150 ska du köra med.

Men som sakt alla 2T är olika så det är bara montera mindre tills den slutar bludra, nu va de bara en fingervisning på munstyckstorlekar, men mindre ska monteras om det inte är nått annat fel som att T-stiftet är kast o klarar ingen belastning över 6000varv, sånt kan okså hände men de kanske du vet bätre om ditt T-stift fungerar o inte surar ner sig.

Jag undrar en till sak om Rave motorn!
Jag har inte satt någon strömbrytare på den en så länge! men om jag vill att den skall axxa snabbare så skall jag ha rave motorn inkopplad va? om om jag drar ut plintarna då är rave motorn avstängd och den axxar mycket segare och har sämmre max hastighet eller varvtalen?
Tack i förhand. mycket tacksam för svar :-D
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top