RVS-motorrenovering på burk?!

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Ort
T-town, West Side!
Hoj
Harley-Davidson panna
Förmodligen fungerar medlet trots allt. Läste på nätet att ryska oljeborrare använt medlet länge och behöver ej byta borrskäret så ofta.Snart kanske det är dax att slå till på en burk.

Fan vad bra! Jag läste i en faktabok för ett tag sen om en snubbe som gick på vatten. "Nya testamentet" heter den, går säkert att hitta på biblioteket. Fanns mängder med namngivna personer närvarande som kunde intyga att det stämde.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Antagkligen samma sak som om du bytt till olja med högre viskositet. Då brukar nämligen osynkade lådor gå mjukare.

Högre viskositet ger också lägre oljeförbrukning och lägre ljudnivå i motorn.
Lät inte den där meningen som nästan klippt ur reklamen för dundermedlen?:D


Ett varningens ord när vi ändå pratar om viskositet och lådor:
Använd INTE olja med högre viskositet till synkade lådor (mestadels bara i bilar) för att få dom att växla mjukare. Synkningen behöver friktionen för att fungera, tro mig, jag har provat.

Provade biltemas olja för första gången nu när jag hällde i smörjan.
Jag har skrivit förut att jag någon gång då och då missat att få i växeln från 1 til 2 an (genom slarv, mest när man gasar ordentligt)
detta händer nästan aldrig numera. Vet inte varför men så är det.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Och genom att göra två saker samtidigt (både byte av olja till annan sort och mirakelkuren) så kommer du aldrig att få veta om det var det ena eller det andra som gjorde en eventuell förändring.

Att du inte missar växel lika ofta nu som förr kan lika gärna bero på att du växlar bättre och det är ju bra. Det finns liksom för många okända faktorer för att korrekta växlingar ska kunna anses bero på mirakelkuren.

Jag har sagt det förr och det tål att sägas igen:
Kom med ett vetenskapligt utfört test från en oberoende institution med hög kredibilitet så ska jag gärna läsa med intresse. Jag har till och med uppmanat säljarna av dessa medel att göra detta. Men inget test har utförts.
Då ska man ändå betänka att ett dylikt (positivt) test skulle öppna för en flodvåg av försäljning. Trots det potentiella och högst troliga ekonomiska resultatet av ett sådant test så kommer aldrig något sådant test. Varför? Kan det möjligen vara för att mirakelkurerna inte är nåt annat än Snake Oil?

Bränn pengar på mirakelkurer men lura inte på smörjan på andra stackare!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top