Pacman
Gudomlig sporthojare
MCM testade något teflonpreparat i början av 90talet.
Är RVS-medlet likt det teflonpreparat du pratar om?
MCM testade något teflonpreparat i början av 90talet.
Vem har sagt att alla friktionsytor ska vara helt släta? Skulle dom det så polerade man fodren istället för att hona dom.... att friktionsytor som har blivit gropiga byggs på med nytt material. ...
Vem har sagt att alla friktionsytor ska vara helt släta? Skulle dom det så polerade man fodren istället för att hona dom.
OK. Att fodren inte ska vara helt släta känner jag ju till, och då skulle det inte vara så lyckat om medlet fungerade på det sätt som beskrivs på hemsidan. Nu är jag övertygad.
Jag gillar inte denna metod just bara för att inkörning av ringar inte fungerar , metoden ska dock ge rejält mycke lägre friktion ( mer hk)
Var så god och testa medlet men jag kan lova er att det i bästa fall är oskadligt för motorn.....
De tilltänkta verkningsmekanismerna som anges är totalt omöjliga. Bla skrev man att det var förhöjd temp pga spel som gjorde att partiklarna valde att bygga upp ett keramskikt på en del ställen, hur hade de tänkt sig att partiklarna skulle känna skillnad på de fåtal graders skillnad spelet skulle orsaka när tempskillnaden i en motor är hundratals grader. För om det är sant så vore det festligt att se ex undersidan av en kolv som blivit behandlad med detta mirakelmedel, ingen mekanisk nötning men väl gott om värme.....
Jag är nog 100% säker på att en yta bildas i cylindern åtmindstone. (det har ju alla tester visat) därmed att effektförlusten blir mindre, detta borde väl rimligtvis också medföra lägre bensin förbrukning.
Sen om det är bra på lång sikt har man ju ingen anning om eller om det kan reparera kolvbultar och vev, vevlager osv som de påstår.
Frågan är också hur denna (nya yta) påverkar motorns andra delar som Robban hade en utläggning om.
Det är mycket möjligt att där bildas ett skikt i cylindern men inte på det sättet fabrikanten anger och framförallt inte med den enorma precision som man anger.
Läser man texten där de förklarar hur det fungerar och besitter lite kemikunskaper så inser man att allt deras snack om joner och katalysatorer bara är förvirrat struntprat. När det sen kommer till hur själva uppbyggnaden går till så förklarar de ingående hur en massa friktionsvärme skulle få ämnet att börja reagera och bygga upp en yta vilket skulle minska friktionen, problemet är bara att de temperaturer och verkansmetoder de anger är orimliga i en motor.
Teflonmedel i oljan ger också en uppbyggnad av cylindern men inte fan fungerar det ändå, har man inkorrekt cylinder/kolv spel så att man skulle tjäna på att minska det är en honing och några nya kolvar rätt väg att gå.
Ja jag är ingen kemist direkt men helt klart ökar detta medel effekten i motorn det måste väl du ändå godta?
motorrenovering....pyttsan...men skitbra om man ska sälja nåt...använt det på både min bmw 325 -91 och bmw 540 ia -93 med gott reslutat...=såldes!!!
En kompis blev skitpoppis på StureCompagniet i mitten på -90talet när han sålde bakpulver till hugande spekulanter. Alla var skitnöjda.
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |