Ryggskydd Lidl

d-g83

Syrianska FC
Gick med
17 Oct 2009
Hoj
Kawasaki er-6n
köpte mitt ryggskydd på handelsboden i gbg för ca 1200:-.
e helnöjd med det.

http://www.handelsboden.com/default.aspx
art nr:9055

var väldigt noga med att fråga om det va godkänt, det fråga jag om hela min utrustning.
men tycker liksom om man lagt ut en massa pengar på hoj ska man verkligen inte tänka på priset på sin egen försäkring.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Låter intressant men det första jag hittar på Gore's hemsida; gore.com är följande:
"January 1: Wilbert L. ("Bill") and Genevieve ("Vieve") Gore launch W. L. Gore & Associates in the basement of their home in Newark, Delaware. Bill leaves his job at DuPont to pursue his belief in the untapped potential of the polymer polytetrafluoroethylene, or PTFE.

The enterprise’s first product is MULTI-TET™ Insulated Wire and Cable. The ribbon cable will be used most heavily in defense applications and the burgeoning computer industry.

Early associates are paid in part with awards of Gore stock, establishing a tradition of associate ownership through shareholding. Gore will establish its first Associate Stock Ownership Plan in 1974."

Ja. Det var så bolaget kom till. Gore Tex kom inte till förrän senare. Gore Tex membranet är dock tillverkat av PTFE så man skulle kunna säga att det är en tillämpning av det som bildade företaget.

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Väcker liv i denna tråd igen. Men ett ryggskydd från lidl... Det är nog godkänt och bra vid impact. Frågan är hur det sitter, dels vid impact och under dom gånger det är "verkningslöst" så att säga. Hur är komforten och kvalitén. Ett tu trä, så är det som att ha en 2" 4" på ryggen. Den funkar säkert också bra vid en krasch. Möter man en väghyvel kanske det blir en 45 x 90 istället :D

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka