Du får sluta överteoretisera. Har du kört med ett Halvarsson? Magma är som glass vid en jämförelse. Det förlänger förvisso säsongen då det värmer på bra om du kunnat undvika att bli sjöblöt även vid kortare stillastående. Jag har kört med såväl Halvarsson, Lidl och Dainese och något tvivelaktiga äldre Knox bl a. Daineset var gamla modell skölpadda och även det är avsevärt svalare än Halvårsen. Nyare Dainese har ju raster som medger viss genomluftning och är än mer komfortabla. F ö tror jag det är topparna i staplarna man tjafsar om och att skillnaderna inte är större än att det ffa är passform som avgör, förutom betingelserna vid en eventuell olycka. (Jaja, gissningar och selektiv perception, jag vet). Kan denna olycka undvikas för att ryggskyddet sitter på ett sätt som inte är hindrande och inte heller nämnvärt bidrar till att överhetta föraren så vill jag veta hur Halvarsson är säkrare?
Ska kollas, har inte tänkt på finnarna. Kan man lita på dem, (retorisk fråga)?
Tja. Tyvärr så har jag ju inga större praktiska erfarenheter vad gäller hur bra skydden är. Jag har ju tack och lov aldrig haft användning för mitt ryggskydd.
Det är fullt möjligt att Halvarsons är varmare än Dainese men jag tycker fortfarande att det är rejält varmt i det ryggskyddet också.
hur som helst så är det ju som du säger att passformen är ganska viktig då en dålig passform kan leda till att man istället inte använder rygskyddet och det är ju solklart sämre än vilket ryggskydd som helst.
Menar du att Lidls ryggskydd är väldigt varma eller sitter dåligt. Det är ju i så fall en nackdel.
Ett ryggskydd som ger bra skydd men som är obekvämt är ju inte något man vill ha på sig varje dag. Komfort är gansk viktigt där. Ska man å andra sidan köpa ett ryggskydd att ha om någon vil åka med så är det ju frågan om ganska begränsat användande och då kan det ju vara en bra ide med ett sådant.
Rukkas ryggskydd fick ganska bra resultat i testerna och deras kläder tycker i alla fall jag är väldigt bra. Huruvida ryggskydden verkligen är bekväma vet jag ju inte men det skadar ju inte att prova.