Ryggskydd Lidl

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Självklart går det att vrida allt till ens egen fördel som moralkärring...

Som att köpa godis på öb, samma godis, fast mycket billigare

jag är ingen moralkäring.

Jag tycker bara det skulle kännas jävligt dumt att sitta i rullstol och funderar på om man skulle klarat sig bättre med ett dyrare ryggskydd.
Eller om det här billiga man köpte verkligen var lika bra som dom dyra.

Men det bästa testet och det enda jag litar på är att testa dom själv.

Har sett många tester genom åren på ryggskydd. Och det verkar gå mode i vilken typ av skydd som vinner.

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630

Jag tycker bara det skulle kännas jävligt dumt att sitta i rullstol och funderar på om man skulle klarat sig bättre med ett dyrare ryggskydd.

Har sett många tester genom åren på ryggskydd. Och det verkar gå mode i vilken typ av skydd som vinner.

Ja det kan jag hålla med om, men det finns ju faktiskt en risk att dö i en olycka även om man har bästa skydden, extrem otur osv.

Men vad vet jag, jag äger inget ryggskydd själv, aldrig kört omkull heller för den delen.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jag tänkte detsamma när jag först hörde talas om det.
Finns trådar om ryggskyddet här sedan tidigare, sök.
Det heter "Delta Sport Pro Life" och kom 2:a i ett stort ryggskyddstest häromåret.
Var alltså bättre än: Alpinestars, Rukka osv.
Kostade då 349:-.

Tack!

Jag har köpt mitt ryggskydd på Lidl och jag fick det testat i somras när jag seglade över styret och landade på ryggen och jag har inte stått upp i dag om skyddet inte hållt måttet.

"B-Square" Bra testresultat.

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: tcg

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
jag kör med med lidls, funkar väl helt ok, inte världens bekvämaste ryggskydd att ha på sig men som sagt det funkar om man inte är kräsen:D

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
95 kawasaki ninja
Ryggskydd

Det är alltid lika kul att följa snacket om ,Lidl,Biltema,Jula varje år.
Folk köper mc för 100 slängar o så springer dom till Lidl o köper grejer.lol
Det är inte alltid mc butiken har rätt pris men oftast är deras sortiment lite större o som du vet är inte alla människor lika byggda.Sen tror inte ja att personalen på dessa butiker är så kunniga om hur produkten ska sitta,men va faan du fick den billigt o det kompenserar ju allt när du vurpar.:va

jag kör med med lidls, funkar väl helt ok, inte världens bekvämaste ryggskydd att ha på sig men som sagt det funkar om man inte är kräsen:D

om den inte sitter bra på ryggen så funkar icke den:huvet

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Självklart går det att vrida allt till ens egen fördel som moralkärring...

Som att köpa godis på öb, samma godis, fast mycket billigare

Håller helt med, samma varor fast billigare borde ju var bra för de flesta tycker jag.
Sen finns det ju de som måste tycka att det dyraste är bäst för att de ska få glänsa lite,,,,,,,,,

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Det är alltid lika kul att följa snacket om ,Lidl,Biltema,Jula varje år.
Folk köper mc för 100 slängar o så springer dom till Lidl o köper grejer.lol
Det är inte alltid mc butiken har rätt pris men oftast är deras sortiment lite större o som du vet är inte alla människor lika byggda.Sen tror inte ja att personalen på dessa butiker är så kunniga om hur produkten ska sitta,men va faan du fick den billigt o det kompenserar ju allt när du vurpar.:va

om den inte sitter bra på ryggen så funkar icke den:huvet

Då är det ju ens eget fel om man blir förlamad, köper du ett ryggskydd som inte passar i en mc butik skulle det inte vara nått snack om saken, du gjorde fel.

Köper man ett likadant skydd på lidl som har samma dåliga passform är det helt plötsligt lidl's fel :brinnerup

Finns tester som visar att Nolan's hög-pris hjälmar är sämre än julas budgethjälmar.

wimhed

Nybörjare?
Gick med
27 May 2008
Hoj
R6 -03, KTM 450 Exc motard -03
Håller helt med, samma varor fast billigare borde ju var bra för de flesta tycker jag.
Sen finns det ju de som måste tycka att det dyraste är bäst för att de ska få glänsa lite,,,,,,,,,

Nja, ja klassar mig som märkesbög :arsele

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
95 kawasaki ninja
morane

Då är det ju ens eget fel om man blir förlamad, köper du ett ryggskydd som inte passar i en mc butik skulle det inte vara nått snack om saken, du gjorde fel.

Köper man ett likadant skydd på lidl som har samma dåliga passform är det helt plötsligt lidl's fel :brinnerup

Finns tester som visar att Nolan's hög-pris hjälmar är sämre än julas budgethjälmar.

kunnig personal ska stoppa dig att köpa något som inte passar, ang Nolan - Jula så kör ja hellre med nolan än jula när det börjar gå undan.Köp gärna Jula hjälm men passa på o köp en säck med hörselskydd.Vilken jävla dynga

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Hjälmar

Nolan är väl inga högprishjälmar,Arai eller Shoei är däremot topphjälmar.
En som hade kommit till en bandag med Julahjälm hade jag klassat som en byfåne och inte pratat med(och hoppats att han lät mig vara ifred).
Ungefär lika töntigt som ett skinnställ från sjuttiotalet.

• Gilla
Reaktioner: Loy

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
En som hade kommit till en bandag med Julahjälm hade jag klassat som en byfåne och inte pratat med(och hoppats att han lät mig vara ifred).

Nä, hög-pris hjälm var väl att ta i, men dom kostar bra mycket mer än en julahjälm..

Att man blir sedd som en byfåne med en julahjälm förstår jag, men huvudsaken är väl att dom skyddar vid en smäll. Dom som inte bryr sig om sitt utseende tycker säkert att det är en skitbra hjälm :)

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Nä, hög-pris hjälm var väl att ta i, men dom kostar bra mycket mer än en julahjälm..

Att man blir sedd som en byfåne med en julahjälm förstår jag, men huvudsaken är väl att dom skyddar vid en smäll. Dom som inte bryr sig om sitt utseende tycker säkert att det är en skitbra hjälm :)

Det handlar om säkerhet,vad det är för underlig undersökning du talar om vet jag inte.Vad blir nästa steg,att linda huvudet med skithus papper,eller?

Det är ju klart att om man köpt nått piss så vill ju inte de flesta erkänna detta utan hävdar med en papegojas envishet att mitt är bäst.
Fine,men förled inte andra att göra felköp pga.snålhet.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022

Så du menar att det skulle vara smartare att köpa ett dyrare ryggskydd, sitta i rullstol och fundera på att man klarat sig bättre med det billigare ryggskyddet som faktiskt skyddade bättre enligt testet?

Ursäkta sarkasmen men priset har väl för fan inget med skyddsverkan att göra. Priset har med massor av andra parametrar att göra.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tråden startade ju med ryggskydd!

Mitt ryggskydd kostade 1500 kr och är skitkass. Jag har inte testat hur det skyddar men det är så jävla obekvämt så jag använder det inte. Jämfört med att inte köra med ryggskydd alls så måste det väl ändå vara bättre med ett lågprisskydd.
Nästa ryggskydd kommer jag att köpa helt och hållet efter hur bekvämt det är att ta av och på och ha under stället. Får jag inte prova så köper jag inte. Priset gör det samma för allt detta är småsummor i det totala hojägandet.

När det gäller hjälm så kände jag för några år sedan att nu har det varit Nolan sedan urminnes tider och nu ska det fan bli något fräckare, exklusivare och dyrare den här gången. Hade stålar och det fick kosta vad som helst om jag ville ha. Så dyr hjälm att jag inte har råd att köpa den finns inte. ( Tror jag) Åkte till Bike i Trollhättan och började prova.
När jag hade provat i ca 1 h så kallade jag på personal. Sa att jag ville köpa något annat än Nolan men det finns ingen som passar lika bra. Han bara log och sa "Då har du väl en Nolanskalle". Han menade allvar, han hade haft många kunder som gjort som jag men ändå inte hittat något som passar lika bra som en Nolan.

Nu har jag hittat en till som passar bra men inte heller det någon exklusiv hjälm. Det är en HJC!

Bara att beklaga men att acceptera att man inte har någon exklusiv skalle.

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc

I det här fallet handlar det nog snarare om att ha lidl skydd eller inget alls. Och då vet vi nog båda två vilket som är bäst...

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad

Så när jag kommer med min MB 310 -90 som används till allt bla container, racebuss korvkiosk osv..
så skulle du heller inte prata med mig för den är så jävla ute?:confused:

sorry för lite off topic...

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection