SÅ JÄVLA ARG!!!! Läs det här, viktigt!

Status
Ej öppen för fler svar.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Vem var du som kom körande genom Stenliden i Partille, kl 19:20 på torsdag kväll, och, efter att du passerat fartguppet tog upp hojen på bakhjulet i en wheelie som såg föga kontrollerad ut. Hann bara se att det var en svart och välputsad sporthoj. Jag och min flickvän kom åkande på in-lines i motsatt riktning och jag tecknade åt dig att sakta ner, vilket du ignorerade totalt. JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD PÅ SÅNT!!! :mad:

Du befann dig inne i ett bostadsområde, fullt av skymda korsningar och med gott om barn i rörelse. Hastighetbegränsingen är 50, och du höll minst 100 när du passerade mig och fortsatte dessutom att gasa ytterligare 100-150 m.

Vad händer i det läget om en bil svänger ut, utan att hinna se dej. Eller ännu värre, ett barn på cykel t.ex.....?
Krävs det att du vurpar och slår halvt ihjäl dig för att du ska fatta hur farligt det e, så hoppas jag att du lägger hojen runt ett träd nånstans på en ensam skogsväg och skadas så svårt att du aldrig kan köra hoj igen! :fakta

Ni som läser detta: Om ni känner den här killen, eller nån annan som skulle kunna göra likadant så säg till den fan på skarpen!! :mad:
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Det är farligt att bara leva, man till och med dö av det oxå.

Moraltant :finger
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Hmm vill inte veta var denna tråden slutar...
borde inte utala mig eftersom jag inte va där men de låter som ett högst ohälsosamt ställe o göra så på..
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag förstår ilskan. Jag ogillar när motorcyklister och bilister inte respekterar vissa saker också.
MEN, att önska att någon ska mista möjligheten att kunna köra igen eller rent av dö, där går min gräns.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Strider skrev:
Det är farligt att bara leva, man till och med dö av det oxå.

Moraltant :finger

När blev moral nåt dåligt?
Så dåligt att jag till och med är värd en :finger ?
Tror visst nån kände sig träffad...
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Strider skrev:
Det är farligt att bara leva, man till och med dö av det oxå.

Moraltant :finger

En del är ju inte sanna. Du anser alltså att det är smart att köra 100 blås på slangen i ett bostadsområde? Hur motiverar du det?
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Bikerbitch skrev:
Jag förstår ilskan. Jag ogillar när motorcyklister och bilister inte respekterar vissa saker också.
MEN, att önska att någon ska mista möjligheten att kunna köra igen eller rent av dö, där går min gräns.

Frågan e inte OM nån ska dö, utan vem. För kör man så inne i bostadsområden kommer nåt att hända. Och det kan hända mig, min syster, grannens 5-åriga dotter....osv.
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Vissa bör inte ha körkort oavsett vart dom åker på bakhjulet. Förstår din illska. Det finns gränser inom hojåkningen också.

Nu talar jag efter vad du skrivigt. Var ju inte där så jag kanske inte ska säga för mycket.
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Jag fösvarar inte den bakhjulsåkandes beteende. Jag tycker att pekpinnarna från PacMan stinker och det är det jag reagerar på.

Man vinner inget på att skälla på någon som beter sig felaktigt enligt ens egna värderingar. Det är en attitydfråga.
 

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
i söder
Hoj
*såld*
Det ser farligare ut än att det är...

Han på hojen hade nog rätt bra koll ändå..


Så farligt var det väl ändå inte va... :kocko
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Samma resonemang som vanligt...... Bara för att man har koll på hojen, betyder det att man har koll på barn, bilar, katter, bollar och annat som finns i ett villaområde? Kan man bromsa bra med framhjulet i luften? i 100 blås? Tänk om folk skulle prova att hjula på vettiga ställen som omväxling, bara en tanke.
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Du har säkert gjort någont olagligt vid samma situation nån gång? :eek:
Men personligen så tycker jag det är ganska coolt när dom kör upp på bakan sådär..:) :cool:
 
Last edited:

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Joker skrev:
Du har säkert gjort någont olagligt vid samma situation nån gång? :eek:
Men personligen så tycker jag det är ganska coolt när dom kör upp på bakan sådär..:) :cool:

Är det mig du menar? Ja, jag kör olagligt varje dag mer eller mindre, men inte fan skulle jag köra som en idiot i ett villaområde. Det är coolt med folk som kan slanga, om de gör det på en bra plats.
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Jag tror inte jag var i Partille idag iaf, jag brukar öva bakhjul inne i stan, men inte där det är cyklister/mötande bilar/fotgängare/inlineåkare eller vad som helst som är mötande, så länge det inte är minst 15-20 meter i sidled till den mötande.
Brukar inte dra upp den förrän jag är iaf i jämnhöjd eller passerat någon som jag möter. Sen om någon tycker att det dånar för mycket, jag anser att sången från en V-Twin är som musik, och förmodligen gillar jag inte din musiksmak på hög volym, men jag brukar inte klaga på mina grannar eller bilar som åker förbi och spelar högt på stereon för det.

Det kanske ändrar sig när man blir farsa, och gammal och grinig.
Min mardrömsscenario är att bli en gnällgubbe.

//Anders.
 

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
OLJEKYLD GSXR skrev:
Är det mig du menar? Ja, jag kör olagligt varje dag mer eller mindre, men inte fan skulle jag köra som en idiot i ett villaområde. Det är coolt med folk som kan slanga, om de gör det på en bra plats.

Nej, om jag hade menat dig så hade jag kanske tryckt på knappen "Citera"..:)
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Om man inte kan lära sig att accseptera 30 och 50 vägar någolunda så ska man fan inte änns titta åt en hojj! Kommer det en unge på en trehjuling så har man inte en chans att stanna! Det är en annan sak att gasa på ute på landet (70 och 90vägar) där det värsta bara drabbar en själv!
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Är det 30 så håller man 30. Det brukar finnas en anledning.
50 är mer flytande.
70 brukar vara roligt.
90 vägar brukar vara för raka.

//A.
 

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
R1
Strider: du kan inte mena allvar. Visst är det farligt att leva. Att ta egna risker är väl ett val som alla får göra. Men att riskera livet på grannens unge på trehjulig, nja det känns inte helt ok.

Visst har det väl hänt att man inte varit guds bästa barn alla gånger men man lär sig. Den dagen man har kört på en unge så förändras nog livet för alltid. Hoppas man aldrig hamnar i den sitsen.

/A
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
MHK skrev:
Det ser farligare ut än att det är...

Han på hojen hade nog rätt bra koll ändå..


Så farligt var det väl ändå inte va... :kocko

"Ser" farligare ut? Farligt för vem? Om en liten barnunge springer ut på vägen då?

Jag trodde, och hade hoppats, Strider skulle vara ensam med att göra bort sig i denna tråd. Men här blir man ju spyfärdig.

Hur lång stoppsträcka tror du man har med en båge som framföres på ett hjul i 100km/h?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top