SÅ JÄVLA ARG!!!! Läs det här, viktigt!

Status
Ej öppen för fler svar.

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
R1 -05 till salu
@ Dea

Jo, självklart är jag allvarlig även om det finns en viss ironi i mitt inlägg.

Vad är det för stil att häva ur sig en massa saker om hur farligt andra beter sig för omgivningen och önska livet ur bakhjulsåkaren?
Pacman tycks ju köra en tvåtaktare och hur många har blivit drabbade av cancer av hans oljeutsläpp genom åren?

Kanske är han rökare och hur många blir då sjuka i framtiden av passiv rökning som han har utsatt dem för?

Nej, det är allt att tänka efter innan man fyrar av en sådan kulspruta för väldigt ofta så slår det tillbaka på en själv.

Och om meningen med livet är att vi skall undvika alla risker som vi kan identifiera, så lovar jag dig att det skulle blivit ett mycket trist liv att leva.

Jag regerar inte på att Pacman kritiserar bakhulsåkaren utan på vilket sätt han gör det?

Therudeboy

Guest
Pacman håller med dig.Man kör ju inte snabbt i ett område där det finns barn,man vill ju gärna att folk tar det lungt på sådana ställen,oftast finns det folk som ser tilll det om person i fråga själv inte vet vad hastighets begränsning är.

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Dea skrev:
Strider: du kan inte mena allvar. Visst är det farligt att leva. Att ta egna risker är väl ett val som alla får göra. Men att riskera livet på grannens unge på trehjulig, nja det känns inte helt ok.

Visst har det väl hänt att man inte varit guds bästa barn alla gånger men man lär sig. Den dagen man har kört på en unge så förändras nog livet för alltid. Hoppas man aldrig hamnar i den sitsen.

/A

du e en sån fjolla, kan dom inte hålla i ungarna så kan dom lika gärna va utan dom..

Eller hur va det nu?

:p :p :kocko

puss o kram Dea från din tjoffelina

Dufva

Guest
Biifer skrev:
Om man inte kan lära sig att accseptera 30 och 50 vägar någolunda så ska man fan inte änns titta åt en hojj! Kommer det en unge på en trehjuling så har man inte en chans att stanna! Det är en annan sak att gasa på ute på landet (70 och 90vägar) där det värsta bara drabbar en själv!

Ja! Tänk om jag kommer på min hottade trehjuling. Ska nog ta mig en sväng i Partille med bajken o spana efter en svart sporthoj o säga ett o annat till den idioten. :4skrika

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Strider skrev:
Det är farligt att bara leva, man till och med dö av det oxå.

Moraltant :finger

Din utbildning kan inte vara något att ha..... stackars dig.

Du är tydligen en sån idiot som inte förstår att det vilken sekund som helst kan komma ut ett barn eller en människa i största allmänhet från vilken gata som helst inne på ett bostadsområde.

Du kan inte ens knippla ihop en korrekt mening i ett forum och förväntar du dig att man ska hålla med dig kan jag säga att du blir nu utskrattad av många. På fel sätt dessutom....

Men varken jag eller någon annan här kommer ju kunna omvända dig men tänk efter varför en del reagerat som de redan gjort....

750RR

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
R1 -05 till salu
quote:
Originally posted by Strider
Det är farligt att bara leva, man till och med dö av det oxå.

Moraltant

Du är tydligen en sån idiot som inte förstår att det vilken sekund som helst kan komma ut ett barn eller en människa i största allmänhet från vilken gata som helst inne på ett bostadsområde.

Du kan inte ens knippla ihop en korrekt mening i ett forum och förväntar du dig att man ska hålla med dig kan jag säga att du blir nu utskrattad av många. På fel sätt dessutom....

Men varken jag eller någon annan här kommer ju kunna omvända dig men tänk efter varför en del reagerat som de redan gjort....

750RR

Det Pål säger om Per, säger ofta mer om Pål än vad det säger om Per.

Hängde du med?

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525EXC-07
Vafan är det för fel på vissa här :mad: Önska att nån ska skada sig allvarligt för att han kör bakhjul istan???
Vet inte exakt hur det var i detta fallet... men det finns många 50 vägar där det går utmärkt att köra bakhjul utan att vara nån fara för andra :fakta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Strider skrev:
Det Pål säger om Per, säger ofta mer om Pål än vad det säger om Per.

Hängde du med?

Härligt resonemang, men det är fortfarande du som är vilse i dina värderingar!

Perra: Det FINNS 50-vägar som man kan slanga på utan att skada folk. Men inne i ett bostadsområde där det oftast råder 30 så hör det inte direkt hemma....

Skulle det nu vara så att chansen för att det skulle komma ut folk eller bilar var minimal så kan man ju göra det. Fast hur lönt är det att göra det i 100??

750RR

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525EXC-07
maverick_750rr skrev:

750RR

Du ska väl knappast utala dig efter dina historier om hur du kör runt utan bromsar på bilen :fakta

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Perra skrev:
Du ska väl knappast utala dig efter dina historier om hur du kör runt utan bromsar på bilen :fakta

Jag körde på alla fyra hjul och höll den hastighet som situationen krävde.
Jag krockade bara en gång och det var med en stolpe :fakta Även om jag hade kört på personerna som gick framför hade de inte brutit nåt haha.....

Hade den mcn kört på mig hade jag kanske dött eller föraren i fråga. Hoppas inte. :eek:

750RR

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525EXC-07
maverick_750rr skrev:
Jag körde på alla fyra hjul och höll den hastighet som situationen krävde.
Jag krockade bara en gång och det var med en stolpe :fakta Även om jag hade kört på personerna som gick framför hade de inte brutit nåt haha.....

Hade den mcn kört på mig hade jag kanske dött eller föraren i fråga. Hoppas inte. :eek:

750RR

Hehe låter bra det där :tummenupp :rolleyes: :D
Tycker bara det är för djävla mycket dubbelmoral här inne :fakta

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
R1 -05 till salu
Härligt resonemang, men det är fortfarande du som är vilse i dina värderingar!

Nej, det var väl det jag trodde, du förstod inte alls.

Om nu unge herrn bemödar sig att läsa HELA tråden så kommer du att finna att jag inte i något inlägg har försvarat bakhjulsåkarens beteende.

Vad jag däremot har kritiserat är Pacmans sätt att fara ut mot bakhjulsåkarens beteende.

Jag har överhuvudtaget inte skrivit någonting alls om vad jag har för uppfattning om bakhjulsåkning.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Strider skrev:
Nej, det var väl det jag trodde, du förstod inte alls.

Om nu unge herrn bemödar sig att läsa HELA tråden så kommer du att finna att jag inte i något inlägg har försvarat bakhjulsåkarens beteende.

Vad jag däremot har kritiserat är Pacmans sätt att fara ut mot bakhjulsåkarens beteende.

Jag har överhuvudtaget inte skrivit någonting alls om vad jag har för uppfattning om bakhjulsåkning.

Packmannen blev nog ganska rädd eller så blev han förbannad för att hojen hade kunnat träffa hans älskade flickvän.
Ska vi fråga honom?

Petar nån nu på min hoj där den står nu kommer jag vräka ur mig en massa otrevligheter och kanske tala om allt dumt jag gjort då.
Inget jag i normala fall skulel gjort ju :rolleyes:
Så ha förståelse för pacman.

Du är kanske normal i huvudet, men du är inget vidare på att formulera dig :whip

750RR

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
R1 -05 till salu
Tycker bara det är för djävla mycket dubbelmoral här inne

Jag håller med dig till 100%.

Det är så lätt att fördöma andra och sopa sina egna tillkortakommanden under mattan.

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
R1 -05 till salu
maverick_750rr skrev:
Packmannen blev nog ganska rädd eller så blev han förbannad för att hojen hade kunnat träffa hans älskade flickvän.
Ska vi fråga honom?

Petar nån nu på min hoj där den står nu kommer jag vräka ur mig en massa otrevligheter och kanske tala om allt dumt jag gjort då.

Du är kanske normal i huvudet, men du är inget vidare på att formulera dig :whip

750RR

Och Du är ganska kass på att läsa.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Skärpning nu va........vem säger att Pcman uppfattat hela situationen när det inte ens han körde.....
Bakhjulsåkaren kanske hade koll på läget, jag brukar iaf ha med massa beräkningar på tilltänkta faror när jag slangar......
Ska åka till stenliden imorgon o kolla hur det ser ut bara för denna saks skull.......
Men pacman: om slangaren ahde slått över o dött mot en stolpe så hade det vart rätt åt han då eller?????

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
abstruse skrev:
"Ser" farligare ut? Farligt för vem? Om en liten barnunge springer ut på vägen då?

Hur lång stoppsträcka tror du man har med en båge som framföres på ett hjul i 100km/h?

16 meter va? eller var det 17? Fan jag kommer aldrig ihåg sånt här, det var ju så länge sen man skrev teoriprovet...nä...16 var det väl?

Och en sak till, och bli inte griniga nu, jag har bara funderat på en detalj som brukar dyka upp i skallen när jag läser sådana här trådar. Hrrrmmm, hrrmmm...

Man säger nästan alltid följande fras: ..tänk om ett barn dyker upp ....?
Jag har nog aldrig läst en artikel eller sett en nyhetssändning angående något barn som skulle ha skadats av en motorcyklist i ett lågfartsområde...? Bara en tanke eftersom man alltid använder detta argument... do'nt kill the messenger..

Sedan är min högst personliga åsikt:

Är man så jävla blåst så man kör utan att använda insidan där det finns en uppenbar (läs UPPENBAR) risk att skada barn så kan man åka kommunalt tills man lär sig veta hut...

Själv insåg jag för länge sedan att jag var en komplett livsfara i trafiken och tog licens istället, fast tyvärr så har man ju bilen kvar...kanske skulle åka buss nästa gång? Nääee... :zpy

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
maverick_750rr skrev:
Ska vi fråga honom?

750RR

Gött å se att det finns folk här som bemödar sig med att titta på helheten här. Jo, jag blev rädd, sedan förbannad. Killen passerad mig och min flickvän på kanske 2 meters avstånd i ca 100 blås. 20 meter längre fram kommer en väg från vänster, med ganska mycke buskar som skymmer effektivt. Enligt min mening spelar det då ingen roll hur bra koll man har, händer det nåt, vad som helst, i den hastigheten och i den miljön har man inte marginaler att reda upp det.

Strider, ditt sätt att reagera är inget annat än lågt. Jag lyssnar gärna på vad folk har för åsikter om mina uttalanden, min inte om jag först bemöts med ett "moraltant :finger ".

Ravetrancer, det kan mycket väl hända att föraren hade koll på hojen, men jag tyckte att han hade alldeles för små marginaler för att hålla på så just där, just då. Då menar jag främst sådant som står utanför förarens kontroll. Jag blev som sagt rädd, och det ska man la inte behöva bli hemma i sitt radhusområde?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Ravetrancer skrev:
Skärpning nu va........vem säger att Pcman uppfattat hela situationen när det inte ens han körde.....
Bakhjulsåkaren kanske hade koll på läget, jag brukar iaf ha med massa beräkningar på tilltänkta faror när jag slangar......
Ska åka till stenliden imorgon o kolla hur det ser ut bara för denna saks skull.......
Men pacman: om slangaren ahde slått över o dött mot en stolpe så hade det vart rätt åt han då eller?????

Man e väl ändå mänsklig. Hade han slått över, kanske skadat sig allvarligt hade jag givetvis gjort allt jag hade kunnat för att hjälpa honom.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM