SÅ JÄVLA ARG!!!! Läs det här, viktigt!

Status
Ej öppen för fler svar.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
äsch, Valmers säger ju att jag kör lagligfart(70)? på banorna juh =(

jo jag skall nog köra men räknar o ligga nere i slasken med chrille o gänget.........hahahaha

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Bingo skrev:
Snacka skit! Sådär säger ni bara för att ni själva bor vid 30/50-sträckor och är så jävla måna om att det skall gå rätt till på er gata. Jag bor på landet vid en 70-väg, som många motorcyklister kör på. Undrar hur många av dem anser att 30- och 50-begränsningar är "heliga".

Skenheliga pundhuvuden :finger

Jag kör ofta 2*70 på 70-vägar, men 30-vägar är heliga.
Blir ofta ifrånåkt av bilar på de sträckor där det är 30.

//A.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Bingo skrev:
Snacka skit! Sådär säger ni bara för att ni själva bor vid 30/50-sträckor och är så jävla måna om att det skall gå rätt till på er gata. Jag bor på landet vid en 70-väg, som många motorcyklister kör på. Undrar hur många av dem anser att 30- och 50-begränsningar är "heliga".

Skenheliga pundhuvuden :finger
"Sådär säger ni bara för att ni själva bor vid 30/50-"
Nu är det min tur att bli förbannad på tomtar som drar alla hojåkare över en kam. Många motorcyklister kör som fan vart dom än kör men trots allt så finns de många (ännu fler?) som kör städat bland bebyggelse etc, vare sig det är vid 30-, 50-, 70-, osv väg. Jag bor på en av dessa 30-sträckor i stan som nämns ovan och är mån om nattro med mer. Jag kör som fan på en del krokvägar utanför stan men det betyder inte att jag gör det på _alla_ vägar. Jag kanske får påpeka för Bingo att det finns andra vägar i världen än vägen utanför ditt hus och att det finns andra motorcyklister än de som åker just utanför ditt @£$€@ hus!
Jag har alltid aktat mig för att ge mig på någon eftersom jag inte vill medverka till de hetsiga diskussioner som pågår här och var på SH men nu var jag fanimej tvungen. Att dra alla över en kam är verkligen inskränkt.
Edit: Var för fan glad att du slipper bo inne i stan!

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Robban_C skrev:
Nu är det min tur att bli förbannad på tomtar som drar alla hojåkare över en kam. Många motorcyklister kör som fan vart dom än kör men trots allt så finns de många (ännu fler?) som kör städat bland bebyggelse etc, vare sig det är vid 30-, 50-, 70-, osv väg. Jag bor på en av dessa 30-sträckor i stan som nämns ovan och är mån om nattro med mer. Jag kör som fan på en del krokvägar utanför stan men det betyder inte att jag gör det på _alla_ vägar. Jag kanske får påpeka för Bingo att det finns andra vägar i världen än vägen utanför ditt hus och att det finns andra motorcyklister än de som åker just utanför ditt @£$€@ hus!
Jag har alltid aktat mig för att ge mig på någon eftersom jag inte vill medverka till de hetsiga diskussioner som pågår här och var på SH men nu var jag fanimej tvungen. Att dra alla över en kam är verkligen inskränkt.

Håller med om vartenda ord! :fakta

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
UnderDOG skrev:
Jag kör ofta 2*70 på 70-vägar...
Och du är inte ensam. Folk som bor längs en 70-väg är inte så imponerade av folk som tycker att man skall vara försiktig i stan men köra som ett svin på 70-väg. Jag må ha fel, men jag tror att vi är ett större problem på småvägarna än inne i stan. I vart fall är många längs 70-vägarna hjärtligt less på oss. Folk gör miner åt oss, kastar saker på oss osv. Och det kan man förså. De har barn som leker vid en väg där folk kommer i 200+. Det är på dessa vägar de flesta svåra MC-olyckor sker. Jag känner folk som kraschat in i trädgårdar, kört på hästar, frontat med bilar osv. Alla på 70-väg. Ni som räknat ut hur lång stoppsträckan är från 100km/h kan kanske räkna ut hur lång den blir när man kommer i 210? Ni kanske kan beräkna oddsen för att en unge skall hinna uppfatta situationen, stanna och till slut vända och springa in i trädgården igen, när ni 100m ifrån upptäcker att det springer ut i vägen.

Fatta detta: antingen är alla hastighetsegränsningar heliga eller så är inga det. Spring inte runt och skryt med hur duktiga ni är på att följa 30- och 50-begränsningar om ni bryter mot 70-begränsningarna.

Fatta även detta: kör omdömesgillt oavsett vad som står på skylten. Är det ok att slanga i 100 på 30-väg så gör det. Känns 70 vanskligt på 70-väg så sänk farten. En hastighetsskylt är en hastighetsskylt. Det är ingen hjärnprotes.

Rejvis: :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Robban_C skrev:
Jag drar ingen över en kam. Jag har inga särskilda problem med dem som kör förbi utanför mitt hus. Den dag jag får det skyfflar jag bara ut lite grus så är det problemet ur världen. Jag är skitglad för att jag bor på landet. Jag tror att du har missförstått något.

:squid

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Bingo skrev:
Fatta även detta: kör omdömesgillt oavsett vad som står på skylten. Är det ok att slanga i 100 på 30-väg så gör det. Känns 70 vanskligt på 70-väg så sänk farten. En hastighetsskylt är en hastighetsskylt. Det är ingen hjärnprotes.

Rejvis: :tummenupp [/B]

:tummenupp :fakta :tummenupp

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bingo skrev:
Jag drar ingen över en kam. Jag har inga särskilda problem med dem som kör förbi utanför mitt hus. Den dag jag får det skyfflar jag bara ut lite grus så är det problemet ur världen. Jag är skitglad för att jag bor på landet. Jag tror att du har missförstått något.

:squid
1) "Jag har inga särskilda problem med dem som kör förbi utanför mitt hus. " Men klaga det ska du.
2) "Den dag jag får det skyfflar jag bara ut lite grus så är det problemet ur världen. " Och kanske orsakar en olycka som annars _inte_ skulle ha hänt? Kanske ditt grus indirekt orsakar att grannjäntan får en bil eller hoj i pannan och tvärdör?
3) "Jag tror att du har missförstått något." Inte alls. Jag har förstått att du bara är en gnällig gubbjä*el som inte har koll. Jag är också gammal gubbe jämfört med många andra här men jag aktar mig för generella uttalanden och jag proklamerar ivrigt att vi ska åka hoj och roa oss (livskvalitet!) där vi inte stör någon annan. Där vi stör ska hålla oss till (eller under om så behövs) hastighetsbegränsningarna. Flera av er har säkert läst mina tidigare inlägg i ämnet och vet vad jag menar.
Med "stör någon " menas i det här fallet avseende såväl hastigheter och olycksrisker som ljudnivåer.

Hur var det nu? "Hoj: Ingen. Volvo V70 GLT". Men uttala sig kategoriskt om hojåkare, det går minsann bra.
Edit: Det här är inte menat som personangrepp men det börjar närma sig!

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
UnderDOG skrev:
Jag är uppväxt "på landet" vid en 70-väg där folk ofta kör förbi i de hastigheter vi pratar om, MC, bil, trimmad moppe mm.
Varken jag, mina föräldrar eller syskon är dumma nog att knalla omkring på vägen och spela boll osv.

Vi brukar inte heller gnälla på dem som åker förbi, man håller sig undan istället, brukar vara effektivare.

Det är förmodligen störst risk för att dessa "fartdårar" ska köra in i en traktor eller tröska som korsar vägen.

En lustig sak är att för ca 10 år sen så brukade en person i grannskapet ofta köra mycket fort förbi oss, vi sa inget om det. Dock har samma person mage att klaga på andra som kör förbi HANS hus i samma hastigheter. Man glömmer fort...

Du kommer med samma argument igen, visa mig när det senast hände en olycka där en MC körde över ett barn..

Sen skriver du att man ska använda omdömet, hur ska man kunna göra det, när det försvinner så fort man drar på sig hjälmen?

//Anders.
Alltså, min poäng är inte att det är fel att köra fort på småvägarna. Det gör jag själv. Min poäng är att det är löjligt att kräva laglydighet i stan men inte annars. Den som kör 30 på 30-väg och 200 på 70-väg är inte bättre än den som kör 100 på 30-väg och 70 på 70-väg. Personen i ditt grannskap är den sort som jag riktar in mig på - de dubbelmoraliska. De där evinnerliga "ungarna" är jag också trött på. Tänkte bara att det skulle vara lättare för dubbelmoralarna att fatta om man tar exempel ur deras egen vokabulär.

Omdöme föds alla med men alla använder det inte.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Robban_C skrev:
1) "Jag har inga särskilda problem med dem som kör förbi utanför mitt hus. " Men klaga det ska du.
2) "Den dag jag får det skyfflar jag bara ut lite grus så är det problemet ur världen. " Och kanske orsakar en olycka som annars _inte_ skulle ha hänt? Kanske ditt grus indirekt orsakar att grannjäntan får en bil eller hoj i pannan och tvärdör?
3) "Jag tror att du har missförstått något." Inte alls. Jag har förstått att du bara är en gnällig gubbjä*el som inte har koll. Jag är också gammal gubbe jämfört med många andra här men jag aktar mig för generella uttalanden och jag proklamerar ivrigt att vi ska åka hoj och roa oss (livskvalitet!) där vi inte stör någon annan. Där vi stör ska hålla oss till (eller under om så behövs) hastighetsbegränsningarna. Flera av er har säkert läst mina tidigare inlägg i ämnet och vet vad jag menar.
Med "stör någon " menas i det här fallet avseende såväl hastigheter och olycksrisker som ljudnivåer.

Hur var det nu? "Hoj: Ingen. Volvo V70 GLT". Men uttala sig kategoriskt om hojåkare, det går minsann bra.
Edit: Det här är inte menat som personangrepp men det börjar närma sig!
Fy fan, det här var ju roligt :D :D :D

Alltså, du har missuppfattat. Vi börjar där det är enklast: jag har en GSXR-600, en CR250R och en Aprilia Pegaso. Jag bor inte i radhus och jag har inte en Volvo. Snuten tog mitt körkort förra året. :D :D :D

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Joker skrev:
Du har säkert gjort någont olagligt vid samma situation nån gång? :eek:
Men personligen så tycker jag det är ganska coolt när dom kör upp på bakan sådär..:) :cool:
Det är coolt tills någon råkar illa ut. Jag älskar att se hojar åka på bakhjulet. Men man kan ju tänka lite längre än så ibland. Folk som säger att det är ballt och coolt att utsätta andra för fara ska inte ha körkort. Men har man en raka och koll på omgivningen så slanga! :p

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bingo skrev:
Fy fan, det här var ju roligt :D :D :D

Alltså, du har missuppfattat. Vi börjar där det är enklast: jag har en GSXR-600, en CR250R och en Aprilia Pegaso. Jag bor inte i radhus och jag har inte en Volvo. Snuten tog mitt körkort förra året. :D :D :D
1) Småbarn och id***er brukar vara lättroade.
2) Jag läste i v marginalen och förstår nu att du ovanpå allt annat också är en lögnare.

"Skitlustigt!"

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Robban_C skrev:
2) Jag läste i v marginalen och förstår nu att du ovanpå allt annat också är en lögnare.

"Skitlustigt!"
App app app, hålls till sak, gubbjävel :squid

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Robban_C skrev:

"Skitlustigt!"

Kom igen nu, lite ironi har inte dödat någon förr.
Diskutionen handlade väl om lite omdömme och inte hur duktigt man följer hastighetsbegränsningar.

Edit; Bingo har en ful avatar så att man kan klandra han för det allena.

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
soppatorsken skrev:
Diskutionen handlade väl om lite omdömme och inte hur duktigt man följer hastighetsbegränsningar.

Bingo är jättesöt irl :arsele

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
soppatorsken skrev:

Ang ironi: Närå, det är ok men det här började ju inte med ironi.
Ang diskussionen: Japp, håller helt med. Omdöme _mycket_ viktigare än nuffror på skyltar. Men Bingos inlägg handlade om hur man håller hastighetsbegränsningar där han bor. Som du också vet så finns det ju en hel del vägar med glest mellan kåkarna. Även om det börjar bli allt mer och mer ont om dem här i Mälardalen. Och det är inte bra.
Ang Edit: Det är därför jag inte har någon avatar på mig själv! :)

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Re: Re: SÅ JÄVLA ARG!!!! Läs det här, viktigt!

gasglad skrev:
Du kunde väl ha flyttat på dig lite då om du nu tyckte det va så farligt. Folk får väl hålla i sina ungar, viktigast är ju ändå att folk lär köra på slangen....

HAHAHAHAH *asg* :D :D :D så sköööööön kommentar :D :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Robban_C skrev:
Ang ironi: Närå, det är ok men det här började ju inte med ironi.
Ang diskussionen: Japp, håller helt med. Omdöme _mycket_ viktigare än nuffror på skyltar. Men Bingos inlägg handlade om hur man håller hastighetsbegränsningar där han bor. Som du också vet så finns det ju en hel del vägar med glest mellan kåkarna. Även om det börjar bli allt mer och mer ont om dem här i Mälardalen. Och det är inte bra.
Ang Edit: Det är därför jag inte har någon avatar på mig själv! :)
Nej, mitt inlägg handlade inte om hur folk kör där jag bor - praktiskt taget alla kör mycket sansat där, vilket iofs kan bero på att där alltid ligger grus. Det handlade om dubbelmoral. Samma personer som skryter med att 30- och 50-skyltar är "heliga" för dem skryter också om att de kör som svin på 70-vägar. Så, hoppas missförståndet är ur världen nu. Fred :tummenupp

Gubben på avataren är VD i Samfundet Näringsliv och Samhälle. Undrar vad han skulle säga om han såg detta? :D :D :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM