Mcgromit
Ny medlem
:corn
Väntar med spänning på svaret.....
Väntar med spänning på svaret.....
Självklart skulle jag aldrig skjutsa någon som var såå påverkad, men om en polare tagit 2-3 starköl han vet självklart vad han gör osv. Får man skjutsa en sådan, finns det någon promillegräns för en passagerare på motorcykel?
Bil: Körning med alkohol i kroppen bedöms efter risken att polisen ska stoppa mig.
Snöskoter: Om man är tillräckligt nykter för att (1) Hitta nycklarna, går oftast bra då jag för det mesta lämnar dem i skotern (2) Hitta skotern (3) klarar att starta skotern. Om de ovanstående 3 kriterierna uppfylls så bedömmer jag att man är lämplig att framföra fordonet.
Och du kallade mig tönt #Olsson#. Du är en märklig människa
Gällande körning med alkohol i kroppen har jag tre enkla regler:
MC: Max en starköl (burk)
Bil: Körning med alkohol i kroppen bedöms efter risken att polisen ska stoppa mig.
Snöskoter: Om man är tillräckligt nykter för att (1) Hitta nycklarna, går oftast bra då jag för det mesta lämnar dem i skotern (2) Hitta skotern (3) klarar att starta skotern. Om de ovanstående 3 kriterierna uppfylls så bedömmer jag att man är lämplig att framföra fordonet.
Skaffa snabbare bil så är det bara att dra polisen när dom försöker stoppa dig, sen kan du köra samma regel som för snöskoter
:corn
Ha ha ha! Olsson. Tömmer du ett par treor vin om dagen på semestern och är bitter för att du inte kan köra hoj?
@Loser: Det är nog så att outlaw-Olsson författat sin egen lagtext efter tycke och smak.
Det är diskuterat här förr, och vi kom fram till att passageraren får vara på lyset
Det finns ju T.o.m MC-taxi.
Tidigare körde jag aldrig med alkohol i kroppen men.... En kväll när jag varit på Wiskeyprovning testade jag att spela MotoGP på mitt Playstation.
Det visade sig att jag hade snabbare tid än när jag var helt nykter. Dessutom kunde jag köra längre på slangen och även göra en stoppie!
Så nu när jag ska ut å "busa" med hojen på riktigt så dricker jag alltid Wiskey. Men är noga med att välja singelmalt. Har nämligen upptäckt att jag ofta får framhjulssläpp när jag druckit blended.
Vill man prova att göra en 12a (köra på bakhjulet så att nummerplåten tar i) så rekomenderar jag en 12årig Oban eller Bellvine.
Vid bankörning gäller lite rökigare sorter så som Laproig eller Ardbeg.
Så nu när jag ska ut å "busa" med hojen på riktigt så dricker jag alltid Wiskey. Men är noga med att välja singelmalt. Har nämligen upptäckt att jag ofta får framhjulssläpp när jag druckit blended.
Vill man prova att göra en 12a (köra på bakhjulet så att nummerplåten tar i) så rekomenderar jag en 12årig Oban eller Bellvine.
Vid bankörning gäller lite rökigare sorter så som Laproig eller Ardbeg.
Ja, språket ser verkligen ut att vara från tidigt 1900-tal...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|