Säkerhet! Varför använda blinkers fram?

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
Axl45 skrev:
2043812 Jag ska lätta ditt liv med att börja berätta att jag inte är designer :lol svar på fråga 2: ^^ saken var ju nu att du glömde att blinka! hur skulle du komma ihåg det varge gång?

Nu va ju saken den att jag glömmer inte att blinka utan jag glömmer att stänga av den
:7peta Men vi gör så här... Vi hörs när värmen kommer så möts vi halvvägs... Kan vi hitta en najsig korsning så kan du predika för mig då... Vem vet jag kanske ger mig... :banana
 

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
det var i mitt exempel att du glömde att blinka, jaja skit i det
Mvh Han som väntar på sommaren och kommer ihåg att trycka på knapparna rätt :)
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
War-psycho skrev:
2043814 Why bother... ??

Du har ju din uppfattning klar redan (liksom vi andra).
Frågan är ifall du är förvånad över att folk inte håller med dig ?

(Jag är iallafall förvånad över att du faktiskt fått medhåll från nån överhuvudtaget. :va )

Men men... det känns som det kvittar.

Lycka till iallafall, och hoppas du inte behöver lära dig den hårda vägen.


Så det säger du!!! Nej då, jag är som alla andra hör... Jag följer strömmen.... eller inte... Hur som helst eftersom ingen har kunnat ge mig en konkret farobild så är det ju självklart at jag inte har ändrat åsikt... Borde jag det??? :confused:

Axl45 skrev:
2043871 det var i mitt exempel att du glömde att blinka, jaja skit i det
Mvh Han som väntar på sommaren och kommer ihåg att trycka på knapparna rätt :)

Jo men det va ju fortfarande så att jag glömmer att stänga av... Inte sätta på...

Mvh//Han som kör utan framblinkers
:banana
 

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
måste bara än påpeka en sak :lol svaret till tråd frågan : för man måste, hehe annars najs hoj, kul att det inte han bli nått stort bråk i denna tråd som i så många andra, men JAG tycker att man ska köra med fram blinkers men vill man inte så varför skulle man göra det då ? du har ju rätt i det att det är nog ingen mera rätt att köra överhastighet o.s.v. som att köra utan fram blinkers men mening med dom är ju bara att signalera vart man är på väg, att glömma att stänga blinkersen är en helt annan sak vilket kan vara farligt därför väldigt viktigt att man lär sig att stänga dom.
Jag gissar på sommar om 2 veckor :D hihi eller väder så jag får köra lite :)
 

Kaparn

Grävling på vridstark bagge!
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Kniven
Hoj
Spetta å en Honda CR 500
Ok!

Jag tycker det är bra att visa mötande trafik om jag ämnar svänga vänster på landsväg....
Tycker inte du det???
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
Axl45 skrev:
2043895 måste bara än påpeka en sak :lol svaret till tråd frågan : för man måste, hehe annars najs hoj, kul att det inte han bli nått stort bråk i denna tråd som i så många andra, men JAG tycker att man ska köra med fram blinkers men vill man inte så varför skulle man göra det då ? du har ju rätt i det att det är nog ingen mera rätt att köra överhastighet o.s.v. som att köra utan fram blinkers men mening med dom är ju bara att signalera vart man är på väg, att glömma att stänga blinkersen är en helt annan sak vilket kan vara farligt därför väldigt viktigt att man lär sig att stänga dom.
Jag gissar på sommar om 2 veckor :D hihi eller väder så jag får köra lite :)

Vi får hoppas på en snabb sommar :tuttar
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Score skrev:
2043879 Så det säger du!!! Nej då, jag är som alla andra hör... Jag följer strömmen.... eller inte... Hur som helst eftersom ingen har kunnat ge mig en konkret farobild så är det ju självklart at jag inte har ändrat åsikt... Borde jag det??? :confused:
Synd att du tog det så... :va

Läs gärna inlägget igen, med lite öppnare ögon. :fakta
Så kanske du ser att det inte var något som var var tänkt att uppröra dig.


War-psycho skrev:
2043814 Why bother... ??

Du har ju din uppfattning klar redan (liksom vi andra).
Frågan är ifall du är förvånad över att folk inte håller med dig ?

(Jag är iallafall förvånad över att du faktiskt fått medhåll från nån överhuvudtaget. :va )

Men men... det känns som det kvittar.

Lycka till iallafall, och hoppas du inte behöver lära dig den hårda vägen.
Som sagt... inget här att bli upprörd över, eller ? :confused:
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
War-psycho skrev:
2043951 Synd att du tog det så... :va

Läs gärna inlägget igen, med lite öppnare ögon. :fakta
Så kanske du ser att det inte var något som var var tänkt att uppröra dig.


Som sagt... inget här att bli upprörd över, eller ? :confused:

Kanske skulle skrivit att det inte var riktat mot dig utan alla övriga och lite till dig... Just det med att följa strömmen... Du har ju din egen åsikt men alla andra verkar ju bara skriva exakt samma sak som dig... Även om det kan uppfattas som fel av mig
:4skrika ...

jaja... Heeeej
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Score skrev:
2044009 Kanske skulle skrivit att det inte var riktat mot dig utan alla övriga och lite till dig... Just det med att följa strömmen... Du har ju din egen åsikt men alla andra verkar ju bara skriva exakt samma sak som dig... Även om det kan uppfattas som fel av mig
:4skrika ...

jaja... Heeeej
Jovisst... :)

Men det kan ju bero på att "strömmen" har rätt i det här fallet åxå.
(Det är inte alltid som lämmeltåget springer över klippkanten.) :D

Jaja, kör försiktigt iallafall... :hej
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
War-psycho skrev:
2044158 Jovisst... :)

Men det kan ju bero på att "strömmen" har rätt i det här fallet åxå.
(Det är inte alltid som lämmeltåget springer över klippkanten.) :D

Jaja, kör försiktigt iallafall... :hej

Ja alla som säger att det kan vara bra med blinkers har rätt. Men när jag säger att det är farligt för att just jag glömmer så är ju det helt rätt... Även alla andra som glömmer är farliga...

Ha det super så ser vi kanske i en korsning i sommar
:hihi
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Score skrev:
2044215 Ja alla som säger att det kan vara bra med blinkers har rätt. Men när jag säger att det är farligt för att just jag glömmer så är ju det helt rätt... Även alla andra som glömmer är farliga...

Ha det super så ser vi kanske i en korsning i sommar
:hihi

Min förra chef, som kört mcbud i en massa år använder aldrig blinkers utan armen istället. Han tycker att det är tydligare + att armen lär man ju inte glömma ute.
 

simon sjöström

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2006
Ort
stockholm
Hoj
tl1ooor tl1000s
blinka lilla blinkers

man kan ta bort blinkande i fronten o sätta det i baken på motorpeden.låt blir o blinka då.jag kommer att ta bort bromsar på min motorcyckel.för jag bromsar sällan.öh nej jag tar bort ventilhatten istället lättare o lufta däcken vid ev pit-stop.det är inte så lätt ibland.automatisk blinkande återställare som på bilar borde o går att sälja till dig.jag vet hur man gör koppla ett ställbar tidsrelä in i blinkande el krets.går att skaffa hos en välsorterad harly davidson handlare.en vass kniv,el tape,lödkolv,lödtenn,230v-utag till lövkolven,tillsist en som kan elsystem på den aktuella motorcyckel.sen bara o börjar o operera.prova om det funkar i garaget.sen är det bara prova i trafiken.det ska funkar stabil som f-n....
 
Last edited:

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
simon sjöström skrev:
2044463 man kan ta bort blinkande i fronten o sätta det i baken på motorpeden.låt blir o blinka då.jag kommer att ta bort bromsar på min motorcyckel.för jag bromsar sällan.öh nej jag tar bort ventilhatten istället lättare o lufta däcken vid ev pit-stop.det är inte så lätt ibland.automatisk blinkande återställare som på bilar borde o går att sälja till dig.jag vet hur man gör koppla ett ställbar tidsrelä in i blinkande el krets.går att skaffa hos en välsorterad harly davidson handlare.en vass kniv,el tape,lödkolv,lödtenn,230v-utag till lövkolven,tillsist en som kan elsystem på den aktuella motorcyckel.sen bara o börjar o operera.prova om det funkar i garaget.sen är det bara prova i trafiken.det ska funkar stabil som f-n....

Skulle drograttfylla vara bättre än inga framblinkers eller? Eller är du bara allmänt
trött? Eller har du hackat dig in på pappas Sh.com??? :banana :banana :banana
 

Eaglespirit

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Göteborg/Västerås
Hoj
FZR600R -94
Hehe, rolig tråd.

Kan man inte bara koppla in en lysdiod på varje blinkerslampa och placera dom så att de inte går att missa? Behöver ju inte ha bländande effekt men iaf så att man märker dom. 4 kablar, 2 motstånd och 2 lysdioder... lär ju kosta under 10kr... Bara en tanke

Kör lugnt... :)
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
Två år senare och jag har fortfarande inga blinkers fram... Jag måste vara en dålig människa! :rolleyes:
 

Empa123

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2008
Ort
SKellefteå
Hoj
1992,Gsxr, Suzuki
jag glömmer själv av blinkers ibland.. men jag ha lärt mig och trycka på knappjefeln! säkert 5ggr för mkt he he. det är ju rätt svårt att se när det är ljust ute så. :tungan
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
Ja jag anser att bilen som står i korsningen gott kan vänta 3 sekunder extra istället för att den tror jag ska svänga och den svänger ut 3 sekunder tidigare och bildar en mur i min körriktning...

//P.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top