Sälja mc, ska det va så här??

Mac01

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2014
Hoj
2003 KTM 450 exc
Har ni också haft kontakt med en artig engelsktalande jack chapman (chapmanjack101@gmail.com) från irland som vill betala genom paypal..?

Seems legit

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Har ni också haft kontakt med en artig engelsktalande jack chapman (chapmanjack101@gmail.com) från irland som vill betala genom paypal..?

Seems legit

Hör med Paypal om de kan garantera att en bokförd betalning inte kan dras tillbaka via dem. Men rent generellt finns ju ingen anledning för folk från den delen av världen att köpa hojar av oss genom att utbudet är större där. Det enklaste är att inte spilla energi på sådana erbjudanden överhuvudtaget. Men det är inte lätt att sälja hoj till det pris man själv önskar så marknaden för bluffmakare finns.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Enda orsaken till att en britt skulle shoppa hoj här, är möjligtvis då växelkursen är till deras fördel. Har importerat hojar från uk tidigare, men nu är det billigare i Sverige än på öarna..

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
gäller väl allt. sålde en bil. ville ha 30(billigast på blocket) ville inte ha tjafs så sa 25 absolut sista pris till folk som hörde av sig, en snubbe erbjöd 20. nej sa jag, han ringde och ville titta. jag sa vid titt att under 25 blir de inte då kan du åka härifrån på en gång. han kom tillbaka och klaga på min nya bromsar att dom va slut mm. ah du får 20? äh men dra åt h*lvete! :banana

moddlaren

Guest
gäller väl allt. sålde en bil. ville ha 30(billigast på blocket) ville inte ha tjafs så sa 25 absolut sista pris till folk som hörde av sig, en snubbe erbjöd 20. nej sa jag, han ringde och ville titta. jag sa vid titt att under 25 blir de inte då kan du åka härifrån på en gång. han kom tillbaka och klaga på min nya bromsar att dom va slut mm. ah du får 20? äh men dra åt h*lvete! :banana

Precis det råkade jag ut för när jag sålde den urvuxna ktm 65cc. Ny fögge hela tändsystemet nytt ny kolv nya drev o kedja.

priset var ett väldigt lågt o absolut ej prutbart 6000;- en kille ringer o bestämmer om köp. Ok det är ingen ide att du prutar då får du åka hem utan.

tro på fan när han kommer o jag rullar ut mini kåtten.. du får 5000 då tar jag den.

grattis sa jag du har 20mil hem utan hojen sedan rullade jag in den o stängde garaget önskade killen med son en trevlig tur hem.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Känner igen typ allt här.

Jag gör det ganska enkelt för tokprutare o bildsamlare. Kom o kika på hojen, så kan vi diskutera då. Nej, vi ska inte diskutera pris nu, kom och kika i stället. Jag är billigast på blocket, och är en helt ok hoj, orkar de lägga ner energin att ta sig ut på plats kanske jag blir enklare att ha o göra med gällande pris. Gott om bilder och info finnes i annonsen, vill de ha mer bilder får de vara tydligare vad de vill ha foto på isf.

Yepp, både fått förnyelse sms och paypal polare från utlandet. Är inte blocket underbart ? Vad hände med lila tidningen ?

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Sålde min Motard för Två veckor sen. Satt ut den på sön, på ons ringde en kille och fråga`om allt är sjyst och det inte är ett jävla ras när jag väl ser den. så blir det affär.
Han kom provkörde o köpte direkt. Pruta inte en spänn! Det var jävligt seriöst tycker jag.
Men så säljer jag aldrig prylar som inte är det man skriver eller förklarar i annonsen.
jag har varit o kollat på en hel del Beg, hojar på blocket och alltid så är dom i kannon skick??
va fan vissa gånger har jag blivit riktigt förbannad att man överhuvudtaget åkt och kollat på raset.
Men vi alla har väl lite olika krav på vad som är i bra skick..och inte.:va
Därför köper jag hellre nytt nu för tiden då är objektet förhoppningsvis i Fint skick :rolleyes:

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Sålde min Motard för Två veckor sen. Satt ut den på sön, på ons ringde en kille och fråga`om allt är sjyst och det inte är ett jävla ras när jag väl ser den, så blir det affär.
Han kom provkörde o köpte direkt. Pruta inte en spänn! Det var jävligt seriöst tycker jag.

Så där gör jag allt som oftast. Jag åker inte och kollar på nåt jag inte är i stort sett stupsäker på att jag tänker ta med mig hem. Min tid är mer värd än så. Och är det inte rätt pris från början så skiter jag i att höra av mig. Visst missar man säkert en del kap men å andra sidan är världen nerlusad med begagnade grejer så det kommer alltid en ny chans.

Har nån satt ett i mitt tycke orimligt pris kan man ge sig fan på att det är nån tomte som har noll koll och kommer krångla hela processen igenom.

Last edited:

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Så där gör jag allt som oftast. Jag åker inte och kollar på nåt jag inte är i stort sett stupsäker på att jag tänker ta med mig hem. Min tid är mer värd än så. Och är det inte rätt pris från början så skiter jag i att höra av mig. Visst missar man säkert en del kap men å andra sidan är världen nerlusad med begagnade grejer så det kommer alltid en ny chans.

Håller med! Den första hojen jag köpte tog dock längre tid, kollade nog på 5-6 stycken innan jag bestämde mig, eftersom att jag var novis och inte hade öga för att hitta bra exemplar. Slutade med en 20 år gammal hoj med en enda ägare, tysk gubbe, som solskenskört 50mil per säsong. När man hittar rätt hoj så är det rätt bara.
Men vet man vad man vill ha så vet man ju liksom. Kommer en sådan hoj ut med en bra annonstext och den ser vettig ut så ringer man säljaren, verkar han vettig så åker man och kollar på den och med största sannolikhet köper man. Så har också alla mina försäljningar gått till, har sålt typ 10 tvåhjulingar, och inte en enda gång har jag varit med om att en spekulant kommit och kollat på en hoj utan att köpa den. I samtliga fall har spekulanten dessutom tagit kontakt via telefon, och direkt bestämt en tid för att komma och kolla (köpa). Så numera bryr jag mig ytterst lite om mail eller sms. Jag gör också likadant när jag köper, vill jag ha en hoj så ringer jag och sedan köper jag. Vill jag fönstershoppa eller funderar lite halvt på en hoj så mailar jag.

Magicman

First you see me....Then iam gone....
Gick med
27 May 2009
Hoj
Honda Cbr 1100 xx Super blackbird,Aprilia Af1
såhär bra blev det med eu och öppna gränser.Sverige är ju ett smörgåsbord för fattiga lurendrejare och skit folk som kommer hit och blåser oss.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
såhär bra blev det med eu och öppna gränser.Sverige är ju ett smörgåsbord för fattiga lurendrejare och skit folk som kommer hit och blåser oss.

Rasist much?

Blir du lurad så är det minst lika mycket ditt fel. Andelen oärliga är lika stor här som i andra länder.

Sålde hoj förra året och den killen kunde knappt skilja på fram och bak jag fick tom visa hur man kollade oljan. Fick något mail där jag erbjöds snabb affär 20kkr under utsatt pris.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Har jag 30mil till en hoj så försöker jag bestämma ett pris innan jag åker. Är den i det skick som den framställts som så köper jag den. Är skicket kasst så åker jag hem eller ev prutar lite till. Jag åker ju knappast 30mil i hopp om att kunna få ner priset på plats... Då slösar man både säljarens tid och min egen.
Helt riktigt! :tummenupp
Allt annat är bara idiotiskt.
Säljaren vet ju att man inte åker 30 mil bara för att vända, därför är det bättre att göra upp om priset innan så att säljaren inte utnyttjar tillfället. Är den inte i det skicket han påstår så är det bara att vända eller om man vill, pruta lite till.
Sen så tycker jag att man som säljare alltid ska betala köparens resa om det inte blir någon affär pga något man själv som säljare har missat att berätta.
t.ex... Ja just ja serviceboken tappades bort under en flytt.

Magicman

First you see me....Then iam gone....
Gick med
27 May 2009
Hoj
Honda Cbr 1100 xx Super blackbird,Aprilia Af1
nog fan har väl skojeriet ökat i Sverige pga lättheten att ta sig in och ut i vårat land.det där med att dra fram rasist kortet så fort det går det håller inte.kolla alla utlandsreggade skåpbilar som far runt och rekar och stjäl.blunda inte för verkligheten .det är våra motorcyklar som far illa!!

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
nog fan har väl skojeriet ökat i Sverige pga lättheten att ta sig in och ut i vårat land.det där med att dra fram rasist kortet så fort det går det håller inte.kolla alla utlandsreggade skåpbilar som far runt och rekar och stjäl.blunda inte för verkligheten .det är våra motorcyklar som far illa!!

De är nog inte ute efter en klx650 så du kan vara lugn inget att hetsa upp sig för.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6

Ja det är förjävligt, nuförtiden kan inte ens svenskar skriva ordentligt...

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till

Du har 100% rätt, håller med dig! Men det finns alltid de som kommer säga emot dig, det är antingen vänstermänniskor eller "Censurerat" Bara skita i vad dessa människor säger!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!