Sälja mc, ska det va så här??

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
De är nog inte ute efter en klx650 så du kan vara lugn inget att hetsa upp sig för.

Du menar alltså att bara de som blir direkt drabbade av brott har rätt att ha en åsikt om det?

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
FZ1N-07. Sålda: FJR1300AE-14, R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Ja det är förjävligt, nuförtiden kan inte ens svenskar skriva ordentligt...

Han har rätt och det vet du mycket väl om! Sluta dra rassekortet så fort människor har en avvikande åsikt som inte stämmer överens med PK-maffians linje! Blir så trött på sånt.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Han har rätt och det vet du mycket väl om! Sluta dra rassekortet så fort människor har en avvikande åsikt som inte stämmer överens med PK-maffians linje! Blir så trött på sånt.

Ja för innan eu stals det inga hojar alls i sthlm...

Det är samtidigt helt ok att låta polacker renovera badrummet för en spottstyver men det är väl en helt annan sak :rolleyes:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Sätter ut mina saker alldeles för dyrt så endast dom som verkligen är intresserade kommer.

Satte ut en Saab 95 för 38.
Sålde den för 20 :D
Köpte den för 6 :rofl

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Men vad invandrade fattiglappar har med blocket-skojeri att göra förstår jag inte.

Att rövare och banditer rör sig över gränserna är knappast någon hemlighet! det problemet har dom säkert inte i Nordkorea...

Hojåkare i allmänhet verkar rätt intolleranta mot andra människor, oavsett om det är invandrare eller bilister man talar om.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
nog fan har väl skojeriet ökat i Sverige pga lättheten att ta sig in och ut i vårat land.det där med att dra fram rasist kortet så fort det går det håller inte.kolla alla utlandsreggade skåpbilar som far runt och rekar och stjäl.blunda inte för verkligheten .det är våra motorcyklar som far illa!!

Jag har också rätt till en åsikt/fördom. Det är att alla som röstar på SD lider av för lågt IQ eller är bara sjukt inskränkta. Eller så är man bara en svag människa som håller med andra människor för att känna sig tillhörig till en grupp. Den gamla vanliga visan helt enkelt.

Människor är som hundar. Får man inte tillräckligt med kärlek och vänskap som liten så blir man misstänksam och arg på allt och alla (något överdrivet kanske). Får man kärlek så bryr man sig om andra.

PS. Jag har mängder med fördomar själv, så försöker inte vara någon PK-maffia. Men jag VET däremot att många av mina fördomar säkert inte stämmer för fem öre men jag kan inte hjälpa att ha de då jag är en människa och människohjärnan gillar att förenkla. Och eftersom jag vet att många av mina fördomar säkert inte stämmer så ger jag folk alltid en chans.

PS2. Jag är ta mig fan en sjukt fin människa. För det har min mamma sagt.

Edit: iofs kan jag tycka att denna diskussion hör hemma i "överflödiga diskussioner".

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Men vad invandrade fattiglappar har med blocket-skojeri att göra förstår jag inte.

Att rövare och banditer rör sig över gränserna är knappast någon hemlighet! det problemet har dom säkert inte i Nordkorea...

Hojåkare i allmänhet verkar rätt intolleranta mot andra människor, oavsett om det är invandrare eller bilister man talar om.

Enligt mina erfarenheter så är det mest personer med brytning som ger riktiga skambud.

Jag fråga en budarna om det funka att skambuda och tydligen gör de det.

Jag skiter i prutare och skambudare.

Har viktigare saker att tänka på.

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Lite tragikomiskt är det när folk som oftast gnäller om att det skambudas hit och dit av invandrare, Oftast väljer att till slut byta in hojen hos handlare. Det klagas aldrig då om att man just blivit rövknullade av mc handlare som ger lika dåligt som skambudarna på blocket för inbyten på deras hojar, då tycker man att man har gjort en jävla bra deal och berättar gärna att man fått ett tankpad på köpet. :tummenupp

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
En stor del av problemet är att många svenskar blir så förolämpade och upprörda av att någon ger ett bud som är lägre än vad som annonserats, medan det i många andra länder är en helt naturlig del av affären.
Med tanke på detta är det väl inte så konstigt om personer med utländsk härkomst är de som prutar mest.

Personligen har jag svårt att se problemet; accepterar du inte budet så är det väl bara att tacka nej. Men att bli upprörd över att någon försöker göra en bra affär är bara tramsigt.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag kan tycka att det är konstigt att med allt annat tycker folk att det är helt OK att betala vad som står på prislappen (utom hus, för de ska tydligen alltid kosta mer än vad som står i annonsen) men när det kommer till fordon då "hör det till" att man ska hålla på och pruta och tramsa en massa.

Egentligen tycker jag inte att det är så farligt och det är klart att man kan diskutera sig fram till en slutsumma om det är motiverat, är man bara hövlig skadar det ju aldrig att fråga. Vad jag däremot kan hålla med om är att det är jävligt okul när nån ringer och sågar prylen man säljer totalt eller bara direkt erbjuder halva priset eller mindre och försöker snacka ner en tills man ger sig. Då handlar det liksom bara om att man sitter och ringer på Blocketannonser hela dagarna och river av sin repertoar av härskartekniker och hoppas att den som svarar ska ge med sig. Jag sätter aldrig ut telefonnumret, de få som inte kan skriva ett e-mail nu för tiden kan handla i butik i stället.

Fast va fan, vem bryr sig... Välkommen till internet, typ.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Jag kan tycka att det är konstigt att med allt annat tycker folk att det är helt OK att betala vad som står på prislappen (utom hus, för de ska tydligen alltid kosta mer än vad som står i annonsen) men när det kommer till fordon då "hör det till" att man ska hålla på och pruta och tramsa en massa.

Egentligen tycker jag inte att det är så farligt och det är klart att man kan diskutera sig fram till en slutsumma om det är motiverat, är man bara hövlig skadar det ju aldrig att fråga. Vad jag däremot kan hålla med om är att det är jävligt okul när nån ringer och sågar prylen man säljer totalt eller bara direkt erbjuder halva priset eller mindre och försöker snacka ner en tills man ger sig. Då handlar det liksom bara om att man sitter och ringer på Blocketannonser hela dagarna och river av sin repertoar av härskartekniker och hoppas att den som svarar ska ge med sig. Jag sätter aldrig ut telefonnumret, de få som inte kan skriva ett e-mail nu för tiden kan handla i butik i stället.

Fast va fan, vem bryr sig... Välkommen till internet, typ.

Så är det ju med invanda mönster. Tänk så här, när man handlar på Ica betalar man 1,50kr för en påse som de köpt in för 30 öre för att kunna bära hem de matvaror man handlat hos de. Det är typ allmänt accepterat och ifrågasatt av väldigt få.
Men köper du ett par strumpor i en klädaffär så får du med en påse. Tänk om Dressmann skulle börja ta betalt för strumpor och kallingar?
Det här med invanda mönster är helt sjukt:D

Två av de superprutarna i min bekantskapskrets är svenska (infödda svenskar då..). De prutar på precis alla större inköp, oavsett om det är en stereo, tv, bil eller vad som.. Jag skulle aldrig få för mig att pruta på vissa saker men det är för att jag har accepterat vissa seder, men det betyder inte att jag har rätt i frågan för det.

Summa summarum så tycker jag att Bonzos inlägg här ovan sammanfattar det hela rätt så bra..

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Rasist much?

Blir du lurad så är det minst lika mycket ditt fel. Andelen oärliga är lika stor här som i andra länder.

Sålde hoj förra året och den killen kunde knappt skilja på fram och bak jag fick tom visa hur man kollade oljan. Fick något mail där jag erbjöds snabb affär 20kkr under utsatt pris.

Idiot much?

Ja det har blivit mer lurendrejeri nu förtiden tack vare öppnare gränser, uppenbarligen vet du inte va faan du pratar om.
Sen visar du tydligt med din subtila "Svensk-rasism" att du inte har ditt ursprung i Sverige, pojke lilla :pannkyss

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Lite tragikomiskt är det när folk som oftast gnäller om att det skambudas hit och dit av invandrare, Oftast väljer att till slut byta in hojen hos handlare. Det klagas aldrig då om att man just blivit rövknullade av mc handlare som ger lika dåligt som skambudarna på blocket för inbyten på deras hojar, då tycker man att man har gjort en jävla bra deal och berättar gärna att man fått ett tankpad på köpet. :tummenupp

De fick ju så bra i inbyte för sin gamla hoj...

Att de sedan fick betala överpris för köpeobjektet missar de oftast.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Orka pruta....vill jag ha något letar jag efter det jag vill ha till det pris jag har råd med, är något överprisat(vad en likvärdig pryl kan inhandlas för) så kan jag lämna ett bud men inte tjatar jag på säljaren, tar han det så bra, annars så får han lycka till med sin försäljning.

Samma när jag säljer, sätter ut vad jag vill ha, de flesta grejerna är sålda för vad jag ville ha så helt fel har jag inte prisat de. :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!