Säljes pga tillökning i familjen...

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Återkommande skäl till att mc:n skall säljas i annonser. Jag fattar inte :va
Behövs stålarna för att köpa nya vagnen? Känns mc-åkning för farligt? Räcker inte tiden till?

Blir pappa :rullandeu om 3 veckor om "tidplanen" står sig och har precis bytt cykel. Vad tror ni; Hur många mil blir det i sommar?

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
vtr1000f
Fy fan för att offra sin största hobby p.g.a. en unge. Sen sitter man där, tjugo år senare efter att tonåringen har vänt upp-och-ner på huset för att därefter flytta och undrar om det var värt det... Nej tack, barn tänker inte jag skaffa så länge jag måste offra annat som ger mig lycka.

Och om frun kräver det så är man bara en värdelös mes. :tummenupp

comp1337

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
KTM 990 SM -08
Jag tror det är stålarna för många.

Annars kan väl din partner passa bebisen själv i några timmar när du är ute och kör. Lycka till och gratulerar till det kommande barnet.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag började ta kortet i samma veva som min första son föddes.. Först när andra ungen kommer som det börjar bli ont om tid hehe Första månaderna äter, skiter och sovar dom ju bara så det är nog lugnt! Grattis i förskott!

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Inte så mycket att inte fatta, tycker jag. Alla prioriterar olika.:tummenupp

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Jag har då alltid haft tid över till hojåkande trots 2 barn.
No problemos !!!
Grattis i förskott.

Dark_Messenger

Guest
Jag tror många blir lite blödiga och plötsligt inte vill köra ihjäl sig? :fegis

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Jag har hört att det finns barnvagnar som kostar 18000:- Det ska visst var två eller tre st.....

• Gilla
Reaktioner: 666

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Småbarn är inte så dyra i drift, så jag har svårt att se att det skulle vara av ekonomiska skäl. Däremot så blir man mindre benägen att ta risker. Kör sjäv lugnare sedan jag har blivit pappa.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag har hört att det finns barnvagnar som kostar 18000:- Det ska visst var två eller tre st.....

En barnvagn ligger i samma prisklass som en trampcykel ungefär. Det är inget man behöver sälja motorcykeln för.

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Det är bara att gratulera! Tänk bara på att inte glömma bort dig själv när du blivit pappa, ibland behöver man en avkopplande stund i vardagen och vad är inte bättre än en hojtur.

Tro inte att min blivande man ska få hindra mig att köra hoj, än om vi har barn. En annan sak att inte köra hoj under graviditeten och av praktiska skäl att inte komma i skin stället eller på hojen.

All lycka till!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det finns ingen tid till hojåkning med små barn hemma. Handlar inte ens om prioriteringar. Det finns ingen tid punngt.

Kanske om man är en neandertalar grottmänniska med dito syn på familjelivet. Eller från ett mellanöstern land, med tvångsgifte, spöa kärringen / barnen osv då kan det nog funka faktiskt.

Från och till jobbet? Iväg och handla småbarnskläder? En liten fisketur på måndag kväll? Barnvakt en timme och en duotur för glass på stan? Klart att det finns tid, det kan jag intyga :tummenupp

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Har ett yrväder på 4 år och en ny på 4 mån, går alldeles utmärkt att köra hoj. Nu åker jag förvisso inget på gatan, bara tävlar och kör bandagar men visst skulle jag kunna åka gata om jag inte gjorde det andra.
Det gäller att göra att planera bara. Självklart är det svårt att spontan-åka en 30-mils sväng i roslagen en lördag. Men vet den andra hälften att varje torsdag eller onsdag kväll är vigd åt mc åkning så fungerar det såklart.

Första 6 mån är dom som någon sa bara sova, äta och skita, beroende av mamman är dom då också så det är bara att leasa bort dom månaderna :)

Om någon säljer en sedan-bil pga tillökning då man behöver kombi kan jag förstå. Men att sälja mc'n :va
Ett klokt råd, ge inte upp den hobby som betyder mest för det kommer bara leda till skillsmässa förr eller senare!

/Nitrous

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
En barnvagn ligger i samma prisklass som en trampcykel ungefär. Det är inget man behöver sälja motorcykeln för.

Ska väl till lite mer än så iofs..

Barnvagn, bilstol, säng, kläder, ny bil om man har en förliten.. Blir iofs en slant!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ska väl till lite mer än så iofs..

Barnvagn, bilstol, säng, kläder, ny bil om man har en förliten.. Blir iofs en slant!

Köper man precis allting nytt och fläskar till ordentligt så handlar det om en engångsinsats på ca 20 000 kronor i samband med födelsen (kan lätt halveras om man köper begagnat). Sen är det bara blöjor och småkrafs som i princip täcks av barnbidraget ett bra tag. Bil har de flesta i alla fall.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Klart det finns tid dock får man välja lite.
Funkar ju inte att köra rörken måndag, lunda stunta tisdag, onsdags köra/posera, torsdag köra helvete runda, osv.

Måste ju ha lite utrymme annars kör ni slut på er inom 6 mån, sen om du väljer hoj eller annat den dagen/ dom timmarna... :)

Dark_Messenger

Guest
Det finns ingen tid till hojåkning med små barn hemma. Handlar inte ens om prioriteringar. Det finns ingen tid punngt.

Kanske om man är en neandertalar grottmänniska med dito syn på familjelivet. Eller från ett mellanöstern land, med tvångsgifte, spöa kärringen / barnen osv då kan det nog funka faktiskt.

:yoparty

Kent@

Gick med
23 Dec 2007
Hoj
Två Suzuki, sportouring och custom
:tummenupp Lycka till.
Finns inget som går upp mot att hålla i sitt eget barn, då är hojen ingenting.
Just då finns inget viktigare i hela världen än det du håller i famnen. :pannkyss
Tillverka dom är inte dumt det heller :tuttar

Sen betyder det inte att du ska sluta köra hoj bara för att du blivit pappa, det är prioriteringar som bara du/ni kan ta. Kan du så behåll hojen så länge du kan.
Eller så får du göra som jag gjorde. Sluta kör hoj när ungarna kommer till världen och gör ett uppehåll på några år :huvet
Vad du är gör så lycka till med det ni bestämmer er för och grattis i förskott :yoparty

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Köper man precis allting nytt och fläskar till ordentligt så handlar det om en engångsinsats på ca 20 000 kronor i samband med födelsen (kan lätt halveras om man köper begagnat). Sen är det bara blöjor och småkrafs som i princip täcks av barnbidraget ett bra tag. Bil har de flesta i alla fall.

Hade en smart cab när vi vänta vårt första.. visst hade vi en bil men :gnissla

HALLON1975

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Hoj
Yamaha XT600E, Ducati Monster 750
Skulle tippa på att många mammor eller pappor mer eller mindre tvingar den mc körande parten att sluta pga säkerhetsskäl.
Sen finns det med all säkerhet människor som lever på gränsen och inte har råd att ha kvar sin ögonsten, tyvärr!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln