Säljes pga tillökning i familjen...

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Av dina synpunkter i denna tråden så tycker jag du har en skön syn på livet!
Gillar både bruden o hojjen/arna fast du får minus för den otroligt gay ducati hjälmen!

Ducati hjälm kan väl va OK när man har ett par ducater i garaget. Bara han inte börjar med träningsoverall med Ducati, eller polotröjor, parfymer, etc ;)

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ducati hjälm kan väl va OK när man har ett par ducater i garaget. Bara han inte börjar med träningsoverall med Ducati, eller polotröjor, parfymer, etc ;)

Nää..den hjälmen är jävligt najs, men börjar bli till åren. Kanske dags för en Suomy Extreme ?? Jag kör annars i en Shoei Hornet DS, mattsvart. Inte så gay va :D ?

Suomy hjälmen är bara till för att köra 1098an...

Heh.

Själv hade jag alltid trott att "säljes pga tillökning i familjen" betydde att man inte längre hade råd, inte att man blev tvingad av frun.

Fast det går på ett ut. Råd med hojen har du inte, men råd med det frun tycker är viktigt har du..efter att du sålt hojen. Alltså ett nytt kök, alt nya vitvaror eller annat bajs som inte ger något...för att frun vill ha och då kanske ryker hojen. Så nog är det frugan som tvingar..om man låter henne göra det. Själv sa jag att "fuck ett nytt kök" och köpte mig en 998s att ställa bredvid Monstret när det begav sig. Hon ville ha ett nytt kök och köpte det själv.

Last edited:

"matte"

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2005
Hoj
r1 års 00
blev pappa förra fredagen.. köpte mig en r1 för typ en månad sedan,hoppas man har tid och åka!:yoparty

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Just detta argument tror jag att många har, helt enkelt för att de ej längre har råd att ha kvar sin ögonsten. Marginalerna krymper i takt med bebisarna.
Rent praktiskt så kvittar det med barn eller inte. Går alltid att ta en "break" och köra några vändor.
Det handlar om att ge och ta i ett förhållande, jag har formodligen världens bästa och mest förstående sambo.
Har aldrig kört så mycket som då barnen var små.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Just detta argument tror jag att många har, helt enkelt för att de ej längre har råd att ha kvar sin ögonsten. Marginalerna krymper i takt med bebisarna.
Rent praktiskt så kvittar det med barn eller inte. Går alltid att ta en "break" och köra några vändor.
Det handlar om att ge och ta i ett förhållande, jag har formodligen världens bästa och mest förstående sambo.
Har aldrig kört så mycket som då barnen var små.

Mao utnyttjade du din pappaledighet till max!

Nää..den hjälmen är jävligt najs, men börjar bli till åren. Kanske dags för en Suomy Extreme ?? Jag kör annars i en Shoei Hornet DS, mattsvart. Inte så gay va :D ?

Suomy hjälmen är bara till för att köra 1098an...

Fast det går på ett ut. Råd med hojen har du inte, men råd med det frun tycker är viktigt har du..efter att du sålt hojen. Alltså ett nytt kök, alt nya vitvaror eller annat bajs som inte ger något...för att frun vill ha och då kanske ryker hojen. Så nog är det frugan som tvingar..om man låter henne göra det. Själv sa jag att "fuck ett nytt kök" och köpte mig en 998s att ställa bredvid Monstret när det begav sig. Hon ville ha ett nytt kök och köpte det själv.

Me tanke på alla duccar du har tycker jag du borde fått en hjälm till på köpet för att du är så trogen kund :D

Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Hehe...är ju tvungen att ge min syn på det hela...

För min del handlar allt om prioriteringar och att lära sig planera lite bättre än man gjorde innan.
Jag vill inte sluta göra det som jag tycker är det absolut roligaste som finns bara för att jag blivit pappa.
Just därför får jag helt enkelt planera min tid och göra det tillsammans med damen min, hon vill ju med hitta på grejjer på egen hand.
Har man lite ömsesidig respekt för varrann så bjuder man självklart varandra på lite egen tid, exemelvis för att sticka ut o köra båge på.

Fick tvillingar förra sommarn och visst, jag körde inte 2000 mil men gott o väl 700. Som denna säsongen börjat blir det nog detsamma i år.
Det går att har ungar o köra båge, om man vill såklart.

Ha de gott allihopa!

Inte för att det är en tävling men... tvillingar?
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3597742&postcount=50

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Mao utnyttjade du din pappaledighet till max!

Me tanke på alla duccar du har tycker jag du borde fått en hjälm till på köpet för att du är så trogen kund :D

Jag får ett och annat på köpet :tummenupp.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Det vill nog till att du hjälper till med bebisen i hemmet, Annars så kan det sluta
med att du bor själv i en etta och får betala ball skatt och får sälja din hoj pga
ekonomiska bekymmer. Har ni nu skaffat ett barn ihop så ska ni också dela på bördan.
Så jag tror inte det blir så många mil i sommar, Kanske rent utav ser den på blocket i höst ;-)

Det där har du fått om bakfoten. Det är nämligen såhär...När du ejectar så får damen inte ditt vinterhus i Sälen för att det är enskilt egendom (förord givetvis)...inte dina aktier heller, eller hojar..eller bil..och inte du hennes i rättvisans namn. Hon måste lösa ut dig från villan (annars säljs den) och du går därifrån med en rätt fet näve cash om ni hade ett ok hus. Du lämnar bakom dig villalånet som inte ens med dagens räntor är kul att bära...Du lämnar också räkningar för drift, fastighetsskatt, till och ombygge, nya köksluckor och ehh.."oförutsedd utgifter" som t ex värmepump som säckar ihop strax efter att garantin går ut. Är du smart flyttar du till en kommun med lägre skatt och köper dig en liten, fräsh ungkarlsya på 2 rum och 60 kvm...cash för villapengarna..och med lite ur blir det lite över som du kan sätta sprätt på eller köpa Ericsson aktier..det är billigt nu. Då sitter du där med en boendekostnad på 2300 kr för månadsavgiften och skiter i räntesvängningar och vet att även om du skulle ruttna på ditt jobb och sluta har du ALLTID råd att bo där...du har ju inga sjuka villalån. Nu har du dessutom tid att jobba 12h per dag om du skulle vilja..ingen gnäller ju. Du har nu möjlighet att tjäna betydligt mer, har lägre kostnader, lägre skatt och eftersom du inte har någon plikt att anmäla till exet hur mycket du drar in så..betalar du underhåll á la flat rate. Du har nu betydligt mer pengar att lägga på leksaker, resor och allt annat kul som gör livet värt att leva..och...du har mer tid. Du kan köra HUR MYCKET hoj du vill och det bästa av allt...du behöver inte vara ensam när du inte vill och kan vara det när du vill :tummenupp

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag kör annars i en Shoei Hornet DS, mattsvart. Inte så gay va :D ?

Mattsvart med spegelvisir ska det vara (kör det stuket själv). Annars kan man komplettera med en svart /svart med 3 vita ränder träningsoverall och ryggskydd över träningsjackan :tummenupp

Lite Camorra hitman stuk ;)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...