Säljes pga tillökning i familjen...

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
Toppluva
Ni har allt om bakfoten.. Själv har jag 2 barn 4 och 1 år. Och hur många hojar har jag? jo 2 st. Så ju fler barn tanten/tanterna tänker klämma ur sig ju fler hojar blir det. Så svårt är det inte. Ju mer barn ju fler grejer till alla tusen hobbies man har att lägga pengar på.
Så den som lägger ner sina hobbies = lägger ner sit liv.
Ska du sitta hemma och vara grinig och leva dit liv genom dit/dina barn. Hellre så tar jag med mig barnen eller väntar på att dom kommer bli så stora att dom kan följa med på mina hobbies och delar mina intressen med dem.
Barn kostar inte mycket pengar att ha i drift.

mina 2 kr

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
...skaffade en najs, fräsh, ung flickvän..

ot: varför babblar du alltid i alla trådar om alla dina hEftiga bågar och din unga tjej :va I don't get it!?

själv kan jag absolut tänka mej kompromissa båge/unge/ungar men sälja? nä :tummenupp

Ni har allt om bakfoten.. Själv har jag 2 barn 4 och 1 år. Och hur många hojar har jag? jo 2 st. Så ju fler barn tanten/tanterna tänker klämma ur sig ju fler hojar blir det. Så svårt är det inte. Ju mer barn ju fler grejer till alla tusen hobbies man har att lägga pengar på.
Så den som lägger ner sina hobbies = lägger ner sit liv.
Ska du sitta hemma och vara grinig och leva dit liv genom dit/dina barn. Hellre så tar jag med mig barnen eller väntar på att dom kommer bli så stora att dom kan följa med på mina hobbies och delar mina intressen med dem.
Barn kostar inte mycket pengar att ha i drift.

mina 2 kr

har iof hört att driftskostnaderna är tämligen höga på senare årsmodeller med kortare service intervall, funderar på en sånn där Unge -09 men tjejen säjer att jag skulle köra ihjäl mej direKct. Dessutom om du plockar ut i år till sommaren lär du ju skaffa slicks till vagnen, fyra ostar kostar kosing :banana

Last edited:

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Jag har en 5 och en 10 åring. Körde över 1300 mil förra året och nästan 2000 mil året innan. Fast då bor barnen med sin mamma...som inte åker hoj alls ;). Exfrun spelade högt dvs "dina intressen eller familj"..jag valde mina intressen på ett ögonblick och var ute ur huset samma veckan. Sedemera...skaffade en najs, fräsh, ung flickvän..fler hojar och tillbringar all ledig tid på sommaren på hoj med polare (eller bruden), under vatten eller med en kall bärs vid grillen på terrassen med kompisar. Jag har aldrig förstått mig på toffelsnubbar som lägger ner sitt liv för att en kärring beordrar de att göra det.

Exakt :tummenupp

Både parten i ett förhållande måste leva var sitt liv. Sedan hoppas man att den andra vill vara med på ens egen resa på samma sätt som man vill vara med på deras. Men vill de inte så vill de inte. Det är bara att gå vidare med sitt eget liv.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
En av mina kompisar gjorde helt tvärtom. Så fort första ungen kom
skaffade de hus och nåt år senare blev det hojkort och ny superduke.
Nu har tjejen hans precis fött unge nummer två och nu är det hennes tur att hålla på med hojkort.
Inte behöver det vara slut med hojåkande bara för att man skaffar barn.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ungar, kärring och hus är inte det viktigaste i livet tycker jag. Ungar växer upp, lever sitt liv och så står man där med lång näsa utan att haft kul. Fuck it.

Någon nämnde kompromiss här ....Fuck it too. Kompromiss är att någon som fått skidor i julklapp ger bort ena skidan till grannen...INGEN blir nöjd.

För att svara på frågan i tråden..Du kommer att åka precis så mycket DU bestämmer. Själv har jag en skylt på insidan av entre dörren så att den tjej som kliver in vet vad som gälller...det står "My Way or the High Way". DU bestämmer över din tid och DU bestämmer över dina pengar som du slitit ihop. Delegerar du bestämmaderätten till en kvinna har du ju bara dig själv att skylla. Så ser jag på det..

ot: varför babblar du alltid i alla trådar om alla dina hEftiga bågar och din unga tjej :va I don't get it!?

Skaffa en häftig båge du också så kan du babbla om den du med ! :tummenupp Annars så handlar det här om att vara rakryggad och ha integritet och när man ställs inför valet att inte leva sitt liv som man vill vara konsekvent och säga FUCK IT ! och göra de ändringar man anser vara rätt. Till de hör bl a att skaffa den / de hojar man vill ha..köra så mycket man vill och den typ av flickvän som inte gnäller och kräver. Många gnäller över sin kärring, många dreglar efter småbrudar på stranden...har de inte bollar nog att ändra på sina liv istället för att gnälla över att "nu är det slut med hojkörning" ? Inte konstigt att Svenska kvinnor ränner runt efter Costas på Rhodos...

Last edited:

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Gixxer 750 K8
Ungar, kärring och hus är inte det viktigaste i livet tycker jag. Ungar växer upp, lever sitt liv och så står man där med lång näsa utan att haft kul. Fuck it.

Någon nämnde kompromiss här ....Fuck it too. Kompromiss är att någon som fått skidor i julklapp ger bort ena skidan till grannen...INGEN blir nöjd.

För att svara på frågan i tråden..Du kommer att åka precis så mycket DU bestämmer. Själv har jag en skylt på insidan av entre dörren så att den tjej som kliver in vet vad som gälller...det står "My Way or the High Way". DU bestämmer över din tid och DU bestämmer över dina pengar som du slitit ihop. Delegerar du bestämmaderätten till en kvinna har du ju bara dig själv att skylla. Så ser jag på det..

Skaffa en häftig båge du också så kan du babbla om den du med ! :tummenupp

Drogar du din kvinna, eller är hon uppblåsbar?

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Säger precis samma sak som jag sa för ett år sedan i denna tråden :rolleyes: :

Vi har 4 barn hemma. Jag kör gata och maken kör mest cross (ibland får han låna min hoj). Tid finns om man ger varandra det.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Drogar du din kvinna, eller är hon uppblåsbar?

Kvinnor är som pengar, de kommer och de går...ingen ide att fästa alltför stor vikt vid de. En sak är klar och det är att jag inte ser varför de någonsin skulle vara i position att kräva mågot av mig, som t ex att jag ger upp min hobby. Det skulle på något sätt förutsätta att de är viktigare än mitt välbefinnande vilket skulle vara befängt.

Vi har 4 barn hemma. Jag kör gata och maken kör mest cross (ibland får han låna min hoj). Tid finns om man ger varandra det.

Problemet är dock som jag ser det att en hel del (främst kvinnor av någon anledning) är oresonliga och kommer med ultimatum. Det är då saker ställs på sin spets.

Last edited:

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Gixxer 750 K8

Kan bara hålla med. Har också 4 barn hemma, visserligen större nu, men det har alltid funnits tid till olika intressen. Man får helt enkelt turas om, det är inte svårare än så. Om man nu inte är ensamstående, då blir det förstås genast svårare...

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj

Skaffa en häftig båge du också så kan du babbla om den du med ! :tummenupp .

vet inte om du hajjat konceptet kompromiss, man behöver ju inte förlora på att kompromissa!

ja jag ska gå och köpa en sån där röd hEftig båge :tummenupp

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
vet inte om du hajjat konceptet kompromiss, man behöver ju inte förlora på att kompromissa!

ja jag ska gå och köpa en sån där röd hEftig båge :tummenupp

Jo, hela iden med kompromiss ÄR ju att båda får avstå från att komma dit de EGENTLIGEN vill. Jag vill vara ute och köra PRECIS när jag vill...hon vill att jag inte kör alls och inte har hoj alls. Kompromiss är att jag får köra en skithoj (det blir mer pengar över till nya köksluckor) och får göra det 3 kvällar i veckan plus en banhelg per sommar. Det suger ju, för varken hon eller jag fått det vi VERKLIGEN ville ha. Så då skiter man i hela arrangemanget och hon har en snubbe som INTE kör hoj någonsin och inte har hoj och jag kör precis så mycket jag vill och på en röd snabb hoj...Win win liksom.

Vad sägs, är inte det bättre än kompromiss ?

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Gixxer 750 K8
Kvinnor är som pengar, de kommer och de går...ingen ide att fästa alltför stor vikt vid de. En sak är klar och det är att jag inte ser varför de någonsin skulle vara i position att kräva mågot av mig, som t ex att jag ger upp min hobby. Det skulle på något sätt förutsätta att de är viktigare än mitt välbefinnande vilket skulle vara befängt.

Problemet är dock som jag ser det att en hel del (främst kvinnor av någon anledning) är oresonliga och kommer med ultimatum. Det är då saker ställs på sin spets.

Jag skulle slå rejält bakut om min man krävde att jag skulle ge upp min hobby, samtidigt som jag aldrig skulle kräva det av honom. Men det handlar om ömsesidig respekt, snarare än "my way or the highway"...

Håkan och Madde

Guest
Jag tycker tyvärr många gör det för avancerat. Visst man får mindre tid, men tiden försvinner ju inte. Och lika gärna som frugan åker hemifrån några timmar och jag e hemma med barnen, så kan jag ta hojen ut en sväng. Inget konstigt med de. Det funkar ju fortfarande lika dant som innan barnen, man måste fortfarande ha sina intressen. skillnaden kanske är att man måste vara bättre på att ta vara på stunderna man har tillsammans för att förhållandet ska funka. Så jag säger.. SÄLJ INTE HOJEN ( om det inte är ekonomiska själ) och grattis till barnet.. de e helt underbart. du kommer se på dig själv med nya ögon ;-)

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Jo, hela iden med kompromiss ÄR ju att båda får avstå från att komma dit de EGENTLIGEN vill. Jag vill vara ute och köra PRECIS när jag vill...hon vill att jag inte kör alls och inte har hoj alls. Kompromiss är att jag får köra en skithoj (det blir mer pengar över till nya köksluckor) och får göra det 3 kvällar i veckan plus en banhelg per sommar. Det suger ju, för varken hon eller jag fått det vi VERKLIGEN ville ha. Så då skiter man i hela arrangemanget och hon har en snubbe som INTE kör hoj någonsin och inte har hoj och jag kör precis så mycket jag vill och på en röd snabb hoj...Win win liksom.

Vad sägs, är inte det bättre än kompromiss ?

absolut, men jag pratar om vardagskomromisser som Lie-mannen i inlägget under detta.

Du kommer aldrg komma ifrån kompromisser oavsett hur mycket stålar du har på kontot.

Last edited:

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Jag skulle slå rejält bakut om min man krävde att jag skulle ge upp min hobby, samtidigt som jag aldrig skulle kräva det av honom. Men det handlar om ömsesidig respekt, snarare än "my way or the highway"...

Jag tror du har kommit på precis vad det handlar om.

"My way or the highway"-attityden brukar inte bli långlivad. Om man nu inte planerar att bli en ensam sjuttioårig singel.

Utan kompromisser har jag svårt att se hur ens NÅT förhållande skulle fungera. Men det kanske bara är jag.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj

Fast då är det ju inget problem ju. Tyvärr är det ju så att många tjejer ger en falsk varudeklaration. När man vägrar barn och trivs med DINK (Double Income No Kids), säger de "inget behöver ju förändras osv"...fast när de står där med magen all bets are off och precis ALLT förändras och så står man där med en lång jävla nase och undrar vart man kört vilse. I princip ALLA mina vänner som gift sig, skaffat knodd och är fortfarande ihop med frugan har fått ge väldigt mycket och ojar sig över det så fort de får i sig några bärs på grabbträffen.

Så frågan är inte oberättigad.

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
Ja suck. Jag och tjejen väntar oxå barn och i princip alla säger till mig:

"Jaha du, då är det bara att sälja hojen då."

Varför det? Visst kan man kanske inte dra ut precis lika ofta som i dagsläget, men vaffan sälja hojen för att man aldrig kan åka? Det handlar väl om uppoffringar för att ge varandra tid åt vissa saker.

Men jag tror dock att de som säljer hojen pga. utökning inte har den ekonomiska förutsättningen att åka vidare i många fall.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
and thats a lot of crap.

bla bla bla och en massa annat.

Varför?

Är skälet att man tappat intresset eller inte har tid så må så vara. Då har man antagligen tagit beslutet själv
Men säger man att det är pga tillökning så är det ett svepskäl för att någon annan tycker att man ska lägga av.
:arsele

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...