NoRegrets
BadKharma
- Gick med
- 24 Feb 2006
- Hoj
- Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag tror du har kommit på precis vad det handlar om.
"My way or the highway"-attityden brukar inte bli långlivad. Om man nu inte planerar att bli en ensam sjuttioårig singel.
Utan kompromisser har jag svårt att se hur ens NÅT förhållande skulle fungera. Men det kanske bara är jag.
Vad är det för fel med en 70 årig singel ? Förr eller senare blir vi ALLA singlar..de flest just kring 70...
Vad är det som säger att ett förhållande måste vara långlivat ? Å andra sidan har min attityd funkat i ett par år för min del. Det viktigaste är att VARUDEKLARERA dvs säga vad som gäller direkt så det inte blir något missförstånd och den tilltänkta partnern kan välja direkt om det passar eller inte.
Här har vi alltså pudelns kärna. När man träffas säger man : Jag åker hoj, jag gillar hoj, jag vill åka när jag vill och jag vill ha literhoj som är snabb och livsfarlig. Jag tänker INTE ändra det så om du inte gillar det - hitta någon annan. Då slipper man farhågor som trådstartaren har. Problemet är att folk är elaka och LJUGER för en hela tiden och säger ja ja...medan de redan då smider plan för att utarma ens liv