Säljes pga tillökning i familjen...

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag tror du har kommit på precis vad det handlar om.

"My way or the highway"-attityden brukar inte bli långlivad. Om man nu inte planerar att bli en ensam sjuttioårig singel.

Utan kompromisser har jag svårt att se hur ens NÅT förhållande skulle fungera. Men det kanske bara är jag.

Vad är det för fel med en 70 årig singel ? Förr eller senare blir vi ALLA singlar..de flest just kring 70...

Vad är det som säger att ett förhållande måste vara långlivat ? Å andra sidan har min attityd funkat i ett par år för min del. Det viktigaste är att VARUDEKLARERA dvs säga vad som gäller direkt så det inte blir något missförstånd och den tilltänkta partnern kan välja direkt om det passar eller inte.

Här har vi alltså pudelns kärna. När man träffas säger man : Jag åker hoj, jag gillar hoj, jag vill åka när jag vill och jag vill ha literhoj som är snabb och livsfarlig. Jag tänker INTE ändra det så om du inte gillar det - hitta någon annan. Då slipper man farhågor som trådstartaren har. Problemet är att folk är elaka och LJUGER för en hela tiden och säger ja ja...medan de redan då smider plan för att utarma ens liv :D

Hellraiser

MAGISTER MUNDI SUM
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Ducati 916, Suzuki GSX-R 750
Fick barn för 1mån sen och det enda folk omkring mig har sag(förutom grattis)t:

Ska du sälja MC:n nu?

Mitt svar: Varför då?

Känner igen det där som fan..
Folk tar för givet att jag som mamma inte kommer att kunna köra mer.
Varför? Om jag precis har ammat och det är fint väder så kan väl jag precis som min sambo sticka ut och köra. Vi är ju faktiskt två och får därmed turas om. Bara för att jag ammar måste jag ju inte sitta hemma hela tiden, sambon klarar av att ha dottern ensam en/två timmar medan jag är ute en runda. Hade nog inte velat ha barn med honom om jag inte var säker på att han skulle klara av att dela ansvaret..
Intresset har inte försvunnit i och med att jag blivit förälder och skinnstället kommer jag i så jag har svårt att se problemet..

LayDeeOmega på Hellraisers konto

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Vad är det för fel med en 70 årig singel ? Förr eller senare blir vi ALLA singlar..de flest just kring 70...

Vad är det som säger att ett förhållande måste vara långlivat ? Å andra sidan har min attityd funkat i ett par år för min del. Det viktigaste är att VARUDEKLARERA dvs säga vad som gäller direkt så det inte blir något missförstånd och den tilltänkta partnern kan välja direkt om det passar eller inte.

Här har vi alltså pudelns kärna. När man träffas säger man : Jag åker hoj, jag gillar hoj, jag vill åka när jag vill och jag vill ha literhoj som är snabb och livsfarlig. Jag tänker INTE ändra det så om du inte gillar det - hitta någon annan. Då slipper man farhågor som trådstartaren har. Problemet är att folk är elaka och LJUGER för en hela tiden och säger ja ja...medan de redan då smider plan för att utarma ens liv :D

Ja visst blir vi alla ensamma till sist.
Jag hoppas din filosofi fungerar.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Ungar, kärring och hus är inte det viktigaste i livet tycker jag. Ungar växer upp, lever sitt liv och så står man där med lång näsa utan att haft kul. Fuck it.

Någon nämnde kompromiss här ....Fuck it too. Kompromiss är att någon som fått skidor i julklapp ger bort ena skidan till grannen...INGEN blir nöjd.

För att svara på frågan i tråden..Du kommer att åka precis så mycket DU bestämmer. Själv har jag en skylt på insidan av entre dörren så att den tjej som kliver in vet vad som gälller...det står "My Way or the High Way". DU bestämmer över din tid och DU bestämmer över dina pengar som du slitit ihop. Delegerar du bestämmaderätten till en kvinna har du ju bara dig själv att skylla. Så ser jag på det..

Skaffa en häftig båge du också så kan du babbla om den du med ! :tummenupp Annars så handlar det här om att vara rakryggad och ha integritet och när man ställs inför valet att inte leva sitt liv som man vill vara konsekvent och säga FUCK IT ! och göra de ändringar man anser vara rätt. Till de hör bl a att skaffa den / de hojar man vill ha..köra så mycket man vill och den typ av flickvän som inte gnäller och kräver. Många gnäller över sin kärring, många dreglar efter småbrudar på stranden...har de inte bollar nog att ändra på sina liv istället för att gnälla över att "nu är det slut med hojkörning" ? Inte konstigt att Svenska kvinnor ränner runt efter Costas på Rhodos...

hur gammal är du? Jag vill se bild på bruden o bågen!

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag känner folk med 2 knoddar som jobbar 60h vecka in och vecka ut för att de är kåta på debiteringen och pengarna...Hinner de med det så hinner de säkert med hojåkandet...fast av någon sjuk anledning verkar det lättare att rättfärdiga övertid än 2h på hoj varje dag. Det handlar alltså om prio för många tror jag.

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Den dagen vi blir fler kommer det nog stå MC KÖPES pga tillökning i familjen...

Det ska ju börjas med mini moto och cross osv i god tid...

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
hur gammal är du? Jag vill se bild på bruden o bågen!

He he..bruden är i avataren - bågarna i garaget. Jag har uppnått den aktningsvärda åldern av 43. Vete fan om livet börjar då, men det är definitivt inte slut..även om jag kan tro så ibland när jag ser på en och annan gammal polare.

:tummenupp

Egentligen ingen big deal. Gillar man att dadda barn, städa, snickra på kåken, tvätta och stryka ska man göra det. Gillar man att åka hoj ska man göra det, svårare än så blir det inte. Pallar man inte städa och sådant trams, kan man anlita någon för 70 spänn i timmen 1 gång per vecka eller så och så har man det ur vägen. Nog fan är det roligare att sticka ut och köra, fika och gå på bio sedan än stryka sängkläder, skjortor och stända.

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Macho macho manssnack...

Vad sägs, är inte det bättre än kompromiss ?

Nope, då har man bara valt fel kvinna från början om det handlar om att skippa sina intressen. Men att envist säga att det är mina regler som gäller så betyder det att du har en kuvad kvinna som inte får ha några regler annat än att anpassa sig efter dig, det är inte ett samliv, det är ett macholiv.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Nope, då har man bara valt fel kvinna från början om det handlar om att skippa sina intressen. Men att envist säga att det är mina regler som gäller så betyder det att du har en kuvad kvinna som inte får ha några regler annat än att anpassa sig efter dig, det är inte ett samliv, det är ett macholiv.

Semantik egentligen. Man ska alltid sträva efter att skapa sig ett liv som passar en ..just då. Om det sedan kallas för si eller så, spelar väl inte så stpr roll, eller hur ?

För mig hänger "kuvad" ihop med "tvingad" och så är det aldrig. Jag har aldrig tvingat någon till något utan dörren står alltid öppen, oavsett om personen ifråga vill in eller ut. Det är väl inget konstigt med det ? Mitt hem, mina regler och det är bara att match or walk away.

Kuvad är man om man säljer hojen för "husfridens skull".:D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Semantik egentligen. Man ska alltid sträva efter att skapa sig ett liv som passar en ..just då. Om det sedan kallas för si eller så, spelar väl inte så stpr roll, eller hur ?

För mig hänger "kuvad" ihop med "tvingad" och så är det aldrig. Jag har aldrig tvingat någon till något utan dörren står alltid öppen, oavsett om personen ifråga vill in eller ut. Det är väl inget konstigt med det ? Mitt hem, mina regler och det är bara att match or walk away.

Kuvad är man om man säljer hojen för "husfridens skull".:D

För att leva med dig måste hon ju kuva sig under dina regler, i alla fall enligt vad du skriver.
Hoppas verkligen att du har ett liv med din yngre fräschare flickvän som inte riktigt avspeglas i det du skriver här.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
För att leva med dig måste hon ju kuva sig under dina regler, i alla fall enligt vad du skriver.
Hoppas verkligen att du har ett liv med din yngre fräschare flickvän som inte riktigt avspeglas i det du skriver här.

Valet är annars att hitta någon annan för hennes del. Det finns alltid ett val. Jag har grått hår och gråa ögon..OCH mina regler och mina hojar..och min dykning och det ena med det andra som hon får acceptera. What she sees is what she gets och det tror jag är kärnan här. Sedan kan jag inte förneka att jag är rätt egotrippad, men om inte jag tar vara på mina intressen - vem gör det åt mig ? Alla ser ju efter sig själva.

Många människor ändras diametralt med åren och helt plötsligt blir hojen ett problem..trots att det inte var det när man träffades och därför blir det så rätt ofta att grabben får sälja plastraketen eller byta 500Hk Evo mot en Volvo kombi trots att innerst inne gråter han ögonen ur sig...

Generellt..har jag fördomar, men är det inte så att det betydligt oftare handlar om tjejer som vill att killen ska ge upp sina intressen än tvärtom i en relation ?

NOFEAR25

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
såld.kollar blocket som besatt:-)
tja tar mig själv som ex bor i villa 1,7 mille i skuld 2 kids på 7 och 4år 2 bilar betalda. frugan har ut 16500:- jag 20000:- skulle vi få tillökning skulle jag nog få sälja tills frugan börjar jobba igen.då hon vid mamma ledighet får ut kanske max 8000:- kostar en slant att dra runt allt.en sådan minsknig är det inte alla som klarar av......bara min tanke

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Så var hamnar jag i din ekvation som efter ca 4år med tjejen (numera frugan) skaffade hojkort och hoj då då? Inget som fanns med från början utan vi ser bara till att vi får ha våra egna hobbies och även andra hobbies vi har tillsammans.

Vad jag menar är att man skall ju inte försaka saker, men att sätta ned foten och säga att så här är det och där är dörren om det inte passar till precis allt är för mig ganska (som du säger) egotrippat och inte särskilt samlivsmässigt.

Och det du skrev om att kompromisser ger två förlorare och inte två vinnare håller jag inte heller med om, en kompromiss kan även vara att man får tiden till hojen så får hon lika mycket tid till stallet... då har du helt plötsligt två vinnare. :)
Eller så kör man lite öppen manipulation som jag gjorde, uppmuntrade henne till stallet och ridningen... tyckte att två kvällar var väl inget, jag tar hand om grabben under tiden. Då kan hon verkligen inte klaga när jag under 5månader om året vill ut och köra lite hoj några kvällar i veckan heller.

Som du kanske förstår så anser jag att vi i vårat förhållande är två vinnare och inte två förlorare, och det tack vare kompromissandet.

tja tar mig själv som ex bor i villa 1,7 mille i skuld 2 kids på 7 och 4år 2 bilar betalda. frugan har ut 16500:- jag 20000:- skulle vi få tillökning skulle jag nog få sälja tills frugan börjar jobba igen.då hon vid mamma ledighet får ut kanske max 8000:- kostar en slant att dra runt allt.en sådan minsknig är det inte alla som klarar av......bara min tanke

Eller ställa av hojen och ställa in den i garaget tills ni har råd med den igen. För det är väl inte så att ni måste få in de pengar som du får vid en försäljning?
Men absolut, sådana uppoffringar får man ibland göra när ekonomin inte tillåter kostsamma hobbies.

Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Så var hamnar jag i din ekvation som efter ca 4år med tjejen (numera frugan) skaffade hojkort och hoj då då? Inget som fanns med från början utan vi ser bara till att vi får ha våra egna hobbies och även andra hobbies vi har tillsammans.

Vad jag menar är att man skall ju inte försaka saker, men att sätta ned foten och säga att så här är det och där är dörren om det inte passar till precis allt är för mig ganska (som du säger) egotrippat och inte särskilt samlivsmässigt.

Och det du skrev om att kompromisser ger två förlorare och inte två vinnare håller jag inte heller med om, en kompromiss kan även vara att man får tiden till hojen så får hon lika mycket tid till stallet... då har du helt plötsligt två vinnare. :)
Eller så kör man lite öppen manipulation som jag gjorde, uppmuntrade henne till stallet och ridningen... tyckte att två kvällar var väl inget, jag tar hand om grabben under tiden. Då kan hon verkligen inte klaga när jag under 5månader om året vill ut och köra lite hoj några kvällar i veckan heller.

Som du kanske förstår så anser jag att vi i vårat förhållande är två vinnare och inte två förlorare, och det tack vare kompromissandet.

Tjaa..jag var gift i vad bev det..18 år så jag vet ett och annat om manipulation och försök till kompromisser. Jag hårdrar det hela "en aning" men för sådana som jag funkar inte kompromisser av det här typen. Sen är det ju alltid en fråga om hur man ser på det och lär man sig se på det på ett positivt sätt ser man två vinnare. Ännu en sak iaf jag inte lärt mig, men så är det.

Det känns som att killar har sina hobbys..och tjejernas hobby är..hennes kille. Fan vad jag kommer att få skit för det här :D, men det känns så när jag hör snacket bland mina tvåsamma kompisar...Inte fan hör man de klaga på att frugan dräller på golbana varenda jävla söndag, men vad de ojar sig över att det är tjafs varende gång de ska upp till Sälen och klämma skoter och dricka bärs...

NOFEAR25

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
såld.kollar blocket som besatt:-)
Eller ställa av hojen och ställa in den i garaget tills ni har råd med den igen. För det är väl inte så att ni måste få in de pengar som du får vid en försäljning?
Men absolut, sådana uppoffringar får man ibland göra när ekonomin inte tillåter kostsamma hobbies.[/QUOTE]

ja självklart behöver man inte sälja men ska man ändå inte köra det året så vill man ju ha en annan hoj när det bär av nästa gång.men många kanske behöver stålarna för att klara vardagen.speciellt som det är nu i lågkonjukturen och allt.men jag skulle kunna ställa den i garaget ja. men inte alla

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Inte fan hör man de klaga på att frugan dräller på golbana varenda jävla söndag, men vad de ojar sig över att det är tjafs varende gång de ska upp till Sälen och klämma skoter och dricka bärs...

Finns ju även ett visst grupptryck där, man skall tydligen gnälla på frugan/mannen när man är med grabbarna/brudarna. Inget vi fattat men så har vi bara varit gifta i två år också.

Men absolut, förstår att du hårddrar det hela lite och visst ligger det lite i det du säger, att man skall inte ta förbjuden som dyker upp hur som helst, men samtidigt måste man också vara beredd att offra vissa saker för att leva ihop med den man älskar.
Och är det så att man kan öppna dörren åt den som ställer lite krav så kanske man inte hyser de rätta känslorna längre.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Nä..nu ska jag ut och rasta Streetfightern och fan vet när jag kommer hem igen..förmodligen när jag har lust. SÅ ska det se ut !

Kör på och red ut det här !

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Heh.

Själv hade jag alltid trott att "säljes pga tillökning i familjen" betydde att man inte längre hade råd, inte att man blev tvingad av frun.

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Bygger Trike
Återkommande skäl till att mc:n skall säljas i annonser. Jag fattar inte :va
Behövs stålarna för att köpa nya vagnen? Känns mc-åkning för farligt? Räcker inte tiden till?

Blir pappa :rullandeu om 3 veckor om "tidplanen" står sig och har precis bytt cykel. Vad tror ni; Hur många mil blir det i sommar?

Det vill nog till att du hjälper till med bebisen i hemmet, Annars så kan det sluta
med att du bor själv i en etta och får betala ball skatt och får sälja din hoj pga
ekonomiska bekymmer. Har ni nu skaffat ett barn ihop så ska ni också dela på bördan.
Så jag tror inte det blir så många mil i sommar, Kanske rent utav ser den på blocket i höst ;-)

Heh.

Själv hade jag alltid trott att "säljes pga tillökning i familjen" betydde att man inte längre hade råd, inte att man blev tvingad av frun.

Varför skulle inte kunna vara så, varför ska frugan i hemmet offra allt och inte mannen.:va

Last edited:

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
He he..bruden är i avataren - bågarna i garaget. Jag har uppnått den aktningsvärda åldern av 43. Vete fan om livet börjar då, men det är definitivt inte slut..även om jag kan tro så ibland när jag ser på en och annan gammal polare.

:tummenupp

Egentligen ingen big deal. Gillar man att dadda barn, städa, snickra på kåken, tvätta och stryka ska man göra det. Gillar man att åka hoj ska man göra det, svårare än så blir det inte. Pallar man inte städa och sådant trams, kan man anlita någon för 70 spänn i timmen 1 gång per vecka eller så och så har man det ur vägen. Nog fan är det roligare att sticka ut och köra, fika och gå på bio sedan än stryka sängkläder, skjortor och stända.

Av dina synpunkter i denna tråden så tycker jag du har en skön syn på livet!
Gillar både bruden o hojjen/arna fast du får minus för den otroligt gay ducati hjälmen!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år