Säljes pga tillökning i familjen...

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Det finns ingen tid till hojåkning med små barn hemma. Handlar inte ens om prioriteringar. Det finns ingen tid punngt.

Kanske om man är en neandertalar grottmänniska med dito syn på familjelivet. Eller från ett mellanöstern land, med tvångsgifte, spöa kärringen / barnen osv då kan det nog funka faktiskt.

jag antar att tanten också har någon form av hobby, så de ska väll inte vara så svårt att hjälpa varandra när de gäller kids?

sen att många tanter har kids som hobby är en annan sak
popcorn.gif

Bullen77

Det är inte fullt förän det rinner över
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Ny investeringar på g
Rundorna till och från jobbet har blivit fler än lördagsåkningarna...samt längre

Så de finns tid om man vill ,så bli inte rädd för att skaffa :rullandeu

Pratar du bara med sambon/frun/flickvännen sär de nog inga probs att du ska få lite tid för:hojbusa

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det finns ingen tid till hojåkning med små barn hemma. Handlar inte ens om prioriteringar. Det finns ingen tid punngt.

Kanske om man är en neandertalar grottmänniska med dito syn på familjelivet. Eller från ett mellanöstern land, med tvångsgifte, spöa kärringen / barnen osv då kan det nog funka faktiskt.

Det här är nog det dummaste jag någonsin har läst.
Självklart finns det tid, man måste inte vara hemma båda två med en liten bebis samtidigt, då är det bättre att man avlöser varandra lite så att man får tid därifrån och kan vara en trevligare förälder vid allt skrik och gnäll som faktiskt kommer... eller bara en paus mellan blöjbytena.

Min fru rider (på häst om någon vill vara lustig) 2ggr i veckan och jag kör hoj... handlar om att ge varandra de där välbehövda pauserna... eller som vi kallar det, ventil i vardagen.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
jag betalade 1000 kr i månaden avbetalning på bilen under min studietid, plus ca 500 kr i försäkring. hittar man något litet jobb så man kan få in någon tuselapp i kassan, så ordnar resten sig. Man kan vara fyllechaffis och köra fylletaxi på helgerna till exempel - studenter brukar uppskatta billigare färdmedel.
DerClown, vad menar du för misstag ? har man köpt för dyr hoj, kan man byta ner sig. Som student hade jag lätt köpt en gatreggad enduro. Billigare än så kan du inte köra. Sist jag kollade kostade en sån enduroförsäkring typ 2500/år

Menade med barn under studietiden som inte kanske var så planerat.:)
Jepp stämmer, man kan ju byta ner sig från sin liters -09 till en äldre, samt jobba vid sidan om. Där ska väl stålar komma så att man klarar sig.
Men byter man ner sig, så då säljer man ju pga ungen.;)

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
När jag fick höra att frugan va gravid så övervägde jag å lägga ner .Det va ju ändå tvillingar som skulle komma.
Men det tyckte frugan va en dum ide .. För hon resonerade att man inte ska lägga ner nåt ,för att om 20 år ta upp det igen.
Slutade med att jag forsatte å köra .
Men mindre mil blir det på hojen .
kommer ihåg att innan barnen kom så kunde det bli 1000 mil på en säsong om inte mer .nu blir det 400 mil om äns det.

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
I mitt fall va anledningarna

Husköp och tid samt avtagande intresse redan åren innan för åkningen.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Att sälja på grund av tillökning av familjen är bara ett finare sätt att säga: Frun/sambon tycker inte att jag ska köra mer och jag kan inte stå upp för mitt intresse så därför säljer jag nu hojen. :)

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Att sälja på grund av tillökning av familjen är bara ett finare sätt att säga: Frun/sambon tycker inte att jag ska köra mer och jag kan inte stå upp för mitt intresse så därför säljer jag nu hojen. :)

and thats a lot of crap.

Skälen kan va många och visst kan det vara så i många avseenden oxå men jag tror det finns nästan lika många förklaringar som det finns folk som gör det.

Man är inte alltid på rätt tid i sitt liv för MC. Jag räknade kallt med att jag skulle åka hoj varje dag forever.

Nu efter 13 år kan jag inse att det blivit färre mil år efter år. Från början va det 1500 mil / år va det nog 20 mil förra året. Skyller inte på tillökning, sambo, vädret. Tappade bara intresset vartefter.

Största dippen i MCåkningen fick jag efter 6 år ungefär när jag skaffade B-kort. Med bara A-kort så va livet kalas med hojen.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
varför ska man ens ge en anledning till varför man säljer ? alla såna skenanledningar gör bara att jag blir extra noga och letar efter dolda fel. Plus "tillökning i familjen" är ett bra sätt att säga "du kan pruta rätt bra, frugan tvingar mig att gå med på nästan vad som helst" .

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
varför ska man ens ge en anledning till varför man säljer ? alla såna skenanledningar gör bara att jag blir extra noga och letar efter dolda fel. Plus "tillökning i familjen" är ett bra sätt att säga "du kan pruta rätt bra, frugan tvingar mig att gå med på nästan vad som helst" .

stämmer, väldigt dålig ursäkt egentligen, från försäljarens synvinkel.:)
Ibland kan det dock stå i typ med "billigt, måste sälja", så kan det ju finnas som orsak.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag har en 5 och en 10 åring. Körde över 1300 mil förra året och nästan 2000 mil året innan. Fast då bor barnen med sin mamma...som inte åker hoj alls ;). Exfrun spelade högt dvs "dina intressen eller familj"..jag valde mina intressen på ett ögonblick och var ute ur huset samma veckan. Sedemera...skaffade en najs, fräsh, ung flickvän..fler hojar och tillbringar all ledig tid på sommaren på hoj med polare (eller bruden), under vatten eller med en kall bärs vid grillen på terrassen med kompisar. Jag har aldrig förstått mig på toffelsnubbar som lägger ner sitt liv för att en kärring beordrar de att göra det.

Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
...Min fru rider (på häst om någon vill vara lustig) 2ggr i veckan och jag kör hoj... handlar om att ge varandra de där välbehövda pauserna... eller som vi kallar det, ventil i vardagen.

Det där är fan sant! :fakta
Om det är träning, hojkörning, öl med polarna är ointressant men man behöver tid utanför familjen för att orka.
Jag sålde hojen för att jag renoverade hus och sedan har det inte blivit av att skaffa ny än, jag kör styrketräning 2-3 ggr i veckan istället.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Fick barn för 1mån sen och det enda folk omkring mig har sag(förutom grattis)t:

Ska du sälja MC:n nu?

Mitt svar: Varför då?

Efter detta svar blir människor lite ställda då det inte finns något bra svar tydligen!
Män som ställer denna fråga är dom som alltså skulle offra detta och inte har ryggrad att säga att dom vill hålla på med denna hobby!
Kvinnor som säger detta menar egentligen "ska du växa upp och ta ansvar nu eller?" vilket jag kan tycka konstigt då jag försörjer min familj, lagar mat, tvättar städar osv regelbundet men det verkar inte räknas...

Det är helt uppenbart att om man blir förälder så får man absolut inte ha roligt längre då detta skulle kunna göra så man orkar att gå upp och byta blöja, mata och torka spya reasterande tid!

Numer är mitt svar: Finns inte en snöbollschans i hvete...

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag har en 5 och en 10 åring. Körde över 1300 mil förra året och nästan 2000 mil året innan. Fast då bor barnen med sin mamma...som inte åker hoj alls ;). Exfrun spelade högt dvs "dina intressen eller familj"..jag valde mina intressen på ett ögonblick och var ute ur huset samma veckan. Sedemera...skaffade en najs, fräsh, ung flickvän..fler hojar och tillbringar all ledig tid på sommaren på hoj med polare (eller bruden), under vatten eller med en kall bärs vid grillen på terrassen med kompisar. Jag har aldrig förstått mig på toffelsnubbar som lägger ner sitt liv för att en kärring beordrar de att göra det.

popcorn.gif

Last edited:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Småbarn är inte så dyra i drift, så jag har svårt att se att det skulle vara av ekonomiska skäl. Däremot så blir man mindre benägen att ta risker. Kör sjäv lugnare sedan jag har blivit pappa.

De kostar, men jag tror inte att det är huvudsaken, jag tror som många nämner att de påstår att de inte har tid, jag har en son på 1 år, skulle ALDRIG få för mig att sälja hojen (om jag inte köper ny då så klart..)

Klart det finns tid, det handlar som allt annat här i livet om val och prioriteringar, jag tränar 4-5 dagar i veckan OCH hinner köra hoj!
Se till att ge varandra utrymme för hobbies och intressen, klart bäst för alla parter!

//Kongo

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Vafan..inte ens 18 år äktenskap tog mina cojones :tummenupp. För många räcker det med 18 månader, jag har sett det hända bland polarna. Läskigt !

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
Fick barn för 1mån sen och det enda folk omkring mig har sag(förutom grattis)t:

Ska du sälja MC:n nu?

Mitt svar: Varför då?

Efter detta svar blir människor lite ställda då det inte finns något bra svar tydligen!
Män som ställer denna fråga är dom som alltså skulle offra detta och inte har ryggrad att säga att dom vill hålla på med denna hobby!
Kvinnor som säger detta menar egentligen "ska du växa upp och ta ansvar nu eller?" vilket jag kan tycka konstigt då jag försörjer min familj, lagar mat, tvättar städar osv regelbundet men det verkar inte räknas...

Det är helt uppenbart att om man blir förälder så får man absolut inte ha roligt längre då detta skulle kunna göra så man orkar att gå upp och byta blöja, mata och torka spya reasterande tid!

Numer är mitt svar: Finns inte en snöbollschans i hvete...

Bror min fick samma fråga när han blev pappa. Han brukade kolla lite konstigt på folk och säja: "E du dum eller? Jag kommer inte ha råd med en sån hoj igen dom närmsta åren". Vad han menade med det vet jag inte, men idag e han ensamstående med delad vårdnad å eget företag, så han hinner inte åka så mycke tyvärr.
Själv har jag förklarat för sambon att den dagen det blir dags för barn kommer hojen vara kvar. Slutdiskuterat. Hon e med på det (än iaf)...

Gixxerhoffa

Old Gixxer
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
GSX-R 750 -95 (såld)plus en Intruder (såld)
Återkommande skäl till att mc:n skall säljas i annonser. Jag fattar inte :va
Behövs stålarna för att köpa nya vagnen? Känns mc-åkning för farligt? Räcker inte tiden till?

Blir pappa :rullandeu om 3 veckor om "tidplanen" står sig och har precis bytt cykel. Vad tror ni; Hur många mil blir det i sommar?

Varför sluta köra bara för man fått knåddar hemma :confused:
Man e ju MAN och bestämmer själv om man vill ha kvar sin hobby:banana

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept