Säljes pga tillökning i familjen...

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Fan va ni alla e coola här som bara kan skita i era barn och tjejer och snäsa av dom och påpeka får jag inte köra båge kan du & ungen dra dit pepparn växer fan vill va som er jag med, men ni e väl som alla andra killar så fort tjejen inte e med eller ni fått litta sprit e er så är ni några fria män sen när ni kommar hem innanför dörren så åker förklädet på :arsele

Använder ni inte punkt i skåne eller sov du dig igenom skolan? Du uttrycker dig som ett moppefucko. Fucko!

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
Jag drar min story också:

Fick första ungen Juni 2004 och hade bestämt mig för att ha kvar hojen. Åkte exakt 53 mil den säsongen. För mig kändes det inte lika roligt det året, jag blev mer riskmedveten när jag väl körde och det förtog en stor del av nöjet med åkningen. Bestämde mig för att sälja året efter.

Har haft turen att ha grannar och kompisar med hoj så jag har kunnat köra och pilla lite under åren för abstinensen att köra blir man inte av med trots att den avtar lite.

I år kom unge nummer 2 men nu var också abstinensen stor. Bestämde mig i höstas för att jag måste ha en hoj igen. Pga av vissa faktorer så blev det inget denna säsongen men nu är jakten igång igen.

Summa = Barn förändrade min syn på körandet, men suget finns alltid kvar. För mig blev tidsbristen påtaglig i början och det var inte värt att ha kvar den.

Syns på vägarna 09 (hoppas jag)

//J

nofea_r

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Hoj
Kawasaki zx9r -99
Gå tillbaka in i köket nu.

E på väg annars bränner barnens falukorv. sen måste jag vika tvätten så i kväll vid 23:56 kan man ta en runda på bågen :tummenupp

Har också varit så där häftig och tyckt samma sak men man förändras en hel del när ens barn kommer till världen men det lär du nog aldrig uppleva :arsele

Här kommer dina punkter .................................................... om det nu vart det enda som du fattades:tuttar

Last edited:

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Sålde min literhoj när det var ett faktum att två skulle bli tre. Kändes som rätt beslut, försörjningsplikt och slangen i 200 rimmar dåligt. Nio dagar senare så köpte jag KTM'en, orkade inte vara utan hoj och 80 km/h på grus är samma fartupplevelse som 180 km/h på gata men risken för fatala olyckor är mindre.

Efter en sommar med bara grusåka så sög det i gat-tarmen, en ny Suzuki SV650 inhandlades och används som pendlarfordon, med 7.5 mil enkel resa så blir det en del åka i alla fall.

Blir det mycket åka förutom pendling? Nej, verkligen inte, jag är borta 12 timmar om dagen, sambon jobbar ofta kväll så jag har sonen och hushållet när jag kommer hem från jobbet.

Slutsats, sälja kan kännas rätt men det betyder inte att man inte kan handla lite lugnare åk.
Tid finns kanske mer för vissa än för andra, vi har knappt någon tid alls.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Slutsats, sälja kan kännas rätt men det betyder inte att man inte kan handla lite lugnare åk.
Tid finns kanske mer för vissa än för andra, vi har knappt någon tid alls.

Jag känner igen mig till fullo. Jag hade iofs ingen plastraket men under första året med knodden blev det inte många timmar på hojen. Däremot unnade jag mig en ny, om än snäll, hoj för någon månad sedan.
Tid blir en bristvara när man får småttisar. Problemet är snarare att varje timme jag är ute och nöjeskör så tvingar jag min sambo att lägga 100% av sin tid på knodden. Däremot är det inga problem att deala sig till ett par timmar nån helg då och då men att bara dra ut spontant och vara borta ett par timmar några kvällar i veckan finns inte på kartan.

Jag får nöja mig med milen till å från jobb och lite mer planerade turer då och då på helgerna. Men om man inte kan göra den uppoffringen skall man heller inte skaffa barn. Barn är inget för egoister helt enkelt.

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Jag sålde en rolig bil och en drömhoj för att betala en schysst kombi när vi fick vår första... hade typ kaos i ett år med att försöka vara förälder och få sova en timma ibland - kanske kan man om man vill men ibland kan man ju vara ganska oduglig av stress och sömnbrist!

Sen när lill-killen började vara lite enklare att hantera och man fick sova lite igen så blev det 125'a ett tag -- det var läskigt! Fick lära mig slip-streaming och annat konstigt...

Sen taggade jag ner lite med det egna företaget, gjorde bebis nummer två och skaffade riktig hoj igen.

Nu har vi två och det är svårt att få tid - när man drar på sig stället och ska ut genom dörren så börjar båda ungarna gråta för fullt så kan man ju inte gärna bara dra, blir till att skippa ytterligare en tur. Sen så helt plötsligt tar svärmor lill-killen en helg och man får ut och köra en heldag och allt är bra igen!

Jag saknar min gixxer, men sumo'n är ju bra mycket bättre till att pendla med och ger ju mer körgläje i stan då man kan busa mer och toppfarten är smärtsamma 199...

Fast så här i efterhand skulle jag aldrig sålt en så underbar sporthoj, så lite bitter är jag (på mig själv, mitt eget beslut).

Slutsatts - sälj inte drömhojen, ställ av den i stället, och ibland finns inte tid, men har man tur lyckas man få tid till sist!

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
efter att ha läst en sån här tråden stärker det bara mitt beslut om att aldrig skaffa barn. har haft diskussionen innan här i forumet!

har inget emot er som skaffar barn men själv får jag rysningar vid blotta tanken.

njelger

Guest
Fan va ni alla e coola här som bara kan skita i era barn och tjejer och snäsa av dom och påpeka får jag inte köra båge kan du & ungen dra dit pepparn växer fan vill va som er jag med, men ni e väl som alla andra killar så fort tjejen inte e med eller ni fått litta sprit e er så är ni några fria män sen när ni kommar hem innanför dörren så åker förklädet på :arsele

Var glad att du har en sån tuff tjej.

goahead

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Japanare
Speedgirl --> Är ingen som tvingar dig att skaffa barn. Hemska tanke att behöva anpassa sig.

Skaffa barn är nog f-n det häftigast som finns (ja jag har provat det mesta)
Kan säga att inte gråtit många tårar i mitt liv, finns 2 undantag
1. Då min son föddes
2. Då jag insåg att jag skulle börja jobba, och inte längre vara hemma med pojken vilket jag var from det att han var 8 månader gammal.

Sen kan man faktiskt åka båge till och från jobbet, det är tillåtet.
Blir inte förbjudet bara för att man får barn.

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Rundorna till och från jobbet har blivit fler än lördagsåkningarna...
Längre har det blivit till jobbet också :tummenupp

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Jag tog ett års paus från MCn då jag inte fann tiden till att köra eftersom jag ville spendera all min tid med familjen. Inget konstigt och året efter köpte jag ny hoj och kör numera alla bandagar jag kan. Lagt gatåka på hyllan sedan tidigare så det normala pendlandet gjorde jag inte med hoj ändå.

latif

Hemmafru
Gick med
12 Jul 2004
i ett hus med fru och 2 stora o 2 små ligister
Hoj
Det ända Retta Nybliven ägare av 2008 modell
Rundorna till och från jobbet har blivit fler än lördagsåkningarna...
Längre har det blivit till jobbet också :tummenupp

hehehe, kan inget annat än att hålla med dig till fullo.

Nu känns det som om livet äntligen har hittat tillbaks till mig,
mina barn har hunnit bli 15, 13 , 8, 6 , äldsta grabben tar mer än gärna hand om dem små några timmar på helgerna så att jag och frugan kan ut o åka,
självklart belönar jag han med både delar till hans moppe när det behövs, samt att han får åka med på turer när han vill..

så ni som sitter hemma med småttingar, va så lugna, eran tid kommer snart igen:tummenupp

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Lite kul det där har själv 2 små 1 o 4 år får inte spela golf för frun för det tar sån satans tid. Men hoj åkning med en liten omväg hem från jobbet är helt ok. Tror inte att stålarna har så stor betydelse om man inte behöver em till att köpa en van för att det är 4:e ungen.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Själv började jag köra hoj pga tillökning i familjen. :D

Tog faktiskt hojkort några veckor efter att vår son föddes... nu så här efter ett tag så känns det kanon, man behöver en ventil där man får vara för sig själv och inte tänka på blöjor och dylikt.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Och om frun kräver det så är man bara en värdelös mes. :tummenupp

Inte riktigt. Om frun kräver det, så behöver man inte gå med på det. Hon kan kräva champagne och jordgubbar varje morgon, men vad hon får är vad som finns i kylen. Min fru lobbade hårt för att jag inte ska köra hoj, men jag gjorde det tydligt att jag tänker fortsätta oavsett vilka argument hon kommer med. Jag väntar mitt andra barn i höst ..

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Bra lyft. Sen finns de ju de som är i min situation, jag studerar, köpte hojjen kontant för alla pengar jag hade från tiden före studierna. Nu räcker det jag förtjänar på sommaren till att betala försäkring, slitage, bränsle samt att leva med under sommaren, + att spara till nästa års studier. Då kan det bli knappt med ekonomin.
"Misstag" händer ju...

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
jag betalade 1000 kr i månaden avbetalning på bilen under min studietid, plus ca 500 kr i försäkring. hittar man något litet jobb så man kan få in någon tuselapp i kassan, så ordnar resten sig. Man kan vara fyllechaffis och köra fylletaxi på helgerna till exempel - studenter brukar uppskatta billigare färdmedel.
DerClown, vad menar du för misstag ? har man köpt för dyr hoj, kan man byta ner sig. Som student hade jag lätt köpt en gatreggad enduro. Billigare än så kan du inte köra. Sist jag kollade kostade en sån enduroförsäkring typ 2500/år

vongen

Villkor : stödhjul
Gick med
17 Nov 2008
Hoj
Yamaha MT-01 -05, Suzuki Bandit N600 -99 SÅLD
Jag är väl som vanligt fel ute när jag gör något.

En vacker vårdag i mars, ja de var faktiskt en hel del mc åkare ute redan.
Jag frågar sambon i dörren om hon känner några värkar ännu, nej det är ingen fara säger hon (beräknad födsel är ju först dagen efter ;) ).
Vi sätter oss i bilen och hakar på kärran, åtminstonde jag är ju toppen humör, det kanske blir ett mc köp.

Vårsolen gassar och det är verkligen en otrolig vårdag för att vara i mars. Vi beslutar oss för att ta en fika på Conditori Nordpolen i Vara. Pojken i sällskapet beställer in en centraldammsugare, det är en dammsugare av modell större, den är så stor att han storknar redan innan den är färdigäten. Så vi andra får rädda honom och äta upp resterna. Färden fortsätter sedan mot Göteborg och vi kommer fram i lagom tid för att hinna ta en Geocache, för vilken den enda anledningen till att pojken följde med överhuvudtaget, samtidigt ringer säljaren av mc:n och säger att hon är hemma.
Vi tar cachen och promenerar till mötesplatsen, där står cyckeln och det är knappt så vi hinner fram innnan det ringer i telefonen.

Det är bara sambon, hon tycker inte att jag ska stressa upp mig, men vattnet har gått. Vad menar hon ?
Ja tänker att, senast tog det ju över ett dygn på BB innan det tittade ut något, det är nog det hon syftar på. Hoppas jag !
Jag säger till henne att vi precis kommit fram och börjat titta på mc:n, ja fortsätt med det ni säger hon, har ni endå tagit er dit så är det väl bäst att ni gör klart. Hon har redan pratat med kompisen som lovade att ställa upp som backup på BB ifall att.
Jag släpper nyheten till de andra som står runt motorcyckeln, testpiloten som har följt med för att provåka cyckeln eftersom jag inte har A kortet ännu och som också råkar vara morbror till min sambo får ett brett vad var det jag sade leende. Han påpekade redan vid avfärden att om kotten kommer nån gång så är det nog nu när vi åker iväg. Försäljaren var nog den som verkade mest bekymmrad över det hela, själv hade jag inte riktigt smält nyheten antar jag.
Aningen småstressade fortsätter vi avsyningen av cyckeln. Testpiloten får på sig krukan och tar sig en tur, när han kommer tillbaka har han ett brett smajl mitt i ansiktet. Det var ju hans första åktur för året så han gasade väl på så mycket det gick antar jag. Tar det som ett gott tecken och beslutar mig för ett köp.
Det här med prutning kändes helt meningslöst, jag hade ju inte det bästa förhandlingsläget. Hoppade över den biten kort o gott.
Vi sätter oss och genomför affären och det är nu jag känner att stressen börjar komma på riktigt, har tittat på köpekontraktet som vi skrev och konstaterat att jag var otroligt nervös, skrev som en kratta.

Äntligen efter vad som kändes som en evighet var allt pappersarbete och betalning klart och min mc var på kärran så vi kunde börja rulla hemåt. Tackar säljaren och hon önskar lycka till med födseln.

Någonstans fortfarande väldigt långt hemifrån ringer det i luren igen, det är sambons vän, hon som var som bb reserv. Hon har redan hunnit hämta sambon och åkt till sjukhuset under tiden jag shoppat. Vad vill hon ?
Jo vi är flyttade till förlossningsalen nu ! Och hon har ordentliga värkar.
Sjysst läge, tänker jag. Kommer inte jag hem i tid får jag äta upp detta i all evighet. Morbrorn bara flinar, nöjd över det stora underhållningsvärdet i mitt mc köp. Stressen den bara stegrar sig ju närmare hem vi kommer. Det blev en sån bilresa som bara aldrig tar slut, och kärra bakpå bilen snabbar ju inte direkt upp det hela.

Väl hemma krokar jag av kärran har inte tid att lasta av mc:n, morbrorn får ta med sig den och ställa hemma hos sig. Jag hinner inte.
Ett snabbt hejdå till de andra och i med ettan och med en rivstart iväg mot sjukhuset oroligare nu än tidigare under hela dagen. Det är underligt hur stressen ökar ju närmare målet man är.

Jag kom fram till sjukhuset vid femtiden och lillebror tittade ut vid åtta tiden.

Så gick det till när jag skaffade motorcyckel trots tillökning och än så länge har ingen av mina 3 barn hindrat mig från att övningsköra. Troligtvis inte sen när jag har kortet heller.

M.D

De e bara rock`n`roll
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
RSV-R Factory-04
Hehe...är ju tvungen att ge min syn på det hela...

För min del handlar allt om prioriteringar och att lära sig planera lite bättre än man gjorde innan.
Jag vill inte sluta göra det som jag tycker är det absolut roligaste som finns bara för att jag blivit pappa.
Just därför får jag helt enkelt planera min tid och göra det tillsammans med damen min, hon vill ju med hitta på grejjer på egen hand.
Har man lite ömsesidig respekt för varrann så bjuder man självklart varandra på lite egen tid, exemelvis för att sticka ut o köra båge på.

Fick tvillingar förra sommarn och visst, jag körde inte 2000 mil men gott o väl 700. Som denna säsongen börjat blir det nog detsamma i år.
Det går att har ungar o köra båge, om man vill såklart.

Ha de gott allihopa!

Hellraiser

MAGISTER MUNDI SUM
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Ducati 916, Suzuki GSX-R 750
Fick själv barn för drygt en månad sedan och har redan varit ute på en minirunda.. sambon har kört mer dock men å andra sidan så ammar ju inte han :)
Kan tänka mig att det är många fruar/sambos som ställer krav på att mannen ska göra sig av med hojen för att det är för dyrt/farligt eller liknande. Skulle själv aldrig ställa ett sådant krav

/LayDeeOmega på Hellraisers konto

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...