Kommer gå galant! Klart som fan det går å kombinera familj med hoj, konstigt vore det annars. Klart jag inte kan ut å spontanåka när andan faller på, men lite planera så funkar det finfint! Grattis!
Fy fan för att offra sin största hobby p.g.a. en unge. Sen sitter man där, tjugo år senare efter att tonåringen har vänt upp-och-ner på huset för att därefter flytta och undrar om det var värt det... Nej tack, barn tänker inte jag skaffa så länge jag måste offra annat som ger mig lycka.
Och om frun kräver det så är man bara en värdelös mes.
Återkommande skäl till att mc:n skall säljas i annonser. Jag fattar inte
Behövs stålarna för att köpa nya vagnen? Känns mc-åkning för farligt? Räcker inte tiden till?
Blir pappa om 3 veckor om "tidplanen" står sig och har precis bytt cykel. Vad tror ni; Hur många mil blir det i sommar?
Du har inte funderat på att barn skänker otroligt mycket lycka...
Min son är 1,5 år och har redan ett tydligt intresse för bilar, lastbilar, traktorer och grävmaskiner, han kommer att bli min bästa polare de närmsta 20 åren. Så ja, det är värt det!!!
Jag har som många andra flyttat till hus när det blev dax för barn, och jag förstår om det blir lite knapert i kassan för många. Säg en fördubbling av boendekostnaden, byta bil, alla prylar....inte så konstigt om vissa får stryka på foten och lägga hjälmen på hyllan ett tag...
Personligen så är mitt ENDA skäl att jag vill vara kvar på jorden för min familjs skull, och det överväger just nu mitt intresse...så jag överväger att sälja min pärla nu när vår dotter kommer om ca två veckor
Det finns ingen tid till hojåkning med små barn hemma. Handlar inte ens om prioriteringar. Det finns ingen tid punngt.
Kanske om man är en neandertalar grottmänniska med dito syn på familjelivet. Eller från ett mellanöstern land, med tvångsgifte, spöa kärringen / barnen osv då kan det nog funka faktiskt.
Från och till jobbet? Iväg och handla småbarnskläder? En liten fisketur på måndag kväll? Barnvakt en timme och en duotur för glass på stan? Klart att det finns tid, det kan jag intyga
Det finns ingen tid till hojåkning med små barn hemma. Handlar inte ens om prioriteringar. Det finns ingen tid punngt.
Kanske om man är en neandertalar grottmänniska med dito syn på familjelivet. Eller från ett mellanöstern land, med tvångsgifte, spöa kärringen / barnen osv då kan det nog funka faktiskt.
Om karlarna säljer sina hojar pga ekonomi, hur intresserade är de av sporten då egentligen? Man ska väl vara nöjd om man kör 2 hjul, och är man inte nöjd om man kör den senaste sporthojen så tror jag inte att intresset är så stort heller.
Har ett yrväder på 4 år och en ny på 4 mån, går alldeles utmärkt att köra hoj. Nu åker jag förvisso inget på gatan, bara tävlar och kör bandagar men visst skulle jag kunna åka gata om jag inte gjorde det andra.
Det gäller att göra att planera bara. Självklart är det svårt att spontan-åka en 30-mils sväng i roslagen en lördag. Men vet den andra hälften att varje torsdag eller onsdag kväll är vigd åt mc åkning så fungerar det såklart.
Första 6 mån är dom som någon sa bara sova, äta och skita, beroende av mamman är dom då också så det är bara att leasa bort dom månaderna
Om någon säljer en sedan-bil pga tillökning då man behöver kombi kan jag förstå. Men att sälja mc'n
Ett klokt råd, ge inte upp den hobby som betyder mest för det kommer bara leda till skillsmässa förr eller senare!
/Nitrous
Problemet är tiden som jag upplever det.
Jag/vi bygger garage,renoverar huset och jobbar mer än heltid,och så kommer det en ny liten människa till oss i spetember som man vill lära känna.
Så någon av hojarna åker nog iaf,varför ha en nästan flong ny hoj och en med bara ett par år på nacken stånde när tiden blir ännu dyrbarare än vad den är nu ?
Förstår hur du tänker tills jag kom hit...
När det gäller ekonomi så resonerar jag att hellre en billig hoj än ingen hoj alls.
När det gäller ekonomi så resonerar jag att hellre en billig hoj än ingen hoj alls.
Du vill ju bara kunna köpa dig nåt roligare till nästa år...
Faktum kvarstår dock, känns onödigt med två fina hojar i garaget när den ena bara kommer att få stå still större delen av säsongen.
Sen återstår det ju att se hur prioriteringarna ligger framåt vårkanten. Som förstagångsföräldrar så har man ju egentligen ingen aning om vad småbarnslivet kommer att innebära. Några spontanutflykter på hoj blir det nog i vilket fall som helst inte.
Det man ska veta är att allas förutsättningar ser olika ut, alla har inte råd att åka hoj när dom har barn. Så är det bara. Jag vet också att om 5 år vill jag hellre stå i en depå och hjälpa mitt barn fram inom RR eller go-kart eller vad det nu kan vara än hjälpa dess far i depån.
En barnvagn ligger i samma prisklass som en trampcykel ungefär. Det är inget man behöver sälja motorcykeln för.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|