Sämsta hoj du kört!

Falle56

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2024
Hoj
Gixxer 750 1996
Sämsta hojen var första tunga, en 77"a Honda CB 500 kring 1982. Sämre bottendrag finns inte. Vid 100 km var du tvungen att tagga ner 1-2 växlar om det skulle hända något.
Möjligen kan en 55:a Triump med flintamotor gå in i samma avdelning, då beroende på "kvalitén".
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Honda VTX 1800 gillar utseendet men inte körställningen, därför hamnar den på botten av de hojar jag har kört.
 
Last edited:
Gick med
16 Mar 2012
Ort
STHLM
Hoj
KTM 450SX
VN800 är väl en av glidarna som tar ut mest hästar per liter. Jag tyckte den var ganska trevlig att köra förutom att avgassystemet skrapade i lite väl tidigt. Med det sagt så är det nog den minst roliga MC jag har kört, men inte den sämsta. KTM640 var nog den sämsta sett till upplevd kvalitet, men åas väldigt rolig att köra.
Jag gillar VN800 lite motvilligt men har aldrig provat någon. Plåtade den här på Åland för att den såg charmig ut.

1722707251738.png
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
HD Sportster 1200.
En vibrerande klump som gjorde mig orolig redan när jag svängde ut från parkeringen. Första tanken när jag släppte kopplingen: "vad kommer lossna först?".
Kompisen som då provkörde min ZX7R - som inte heller är en ergonomisk svärmorsdröm - sade efter provturen att han måste köpa någon slags sporthoj.
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top