Sämsta hoj du kört!

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Beträffande sidovagn så undrar jag hur svårt det är att registrera en sån? Det vore rätt fräckt med en sidovagnscross registrerad.

Blir det amatörbyggt fordon man måste sikta in sig på då?
Hade du tänkt å motard stuka den med så är det nog en verkligt unik hoj🤣
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Beträffande sidovagn så undrar jag hur svårt det är att registrera en sån? Det vore rätt fräckt med en sidovagnscross registrerad.

Blir det amatörbyggt fordon man måste sikta in sig på då?

Sidvagnstrial tävlas det fortfarande i, och så länge Enduro hette Tillförlitlighet så fanns det en klass för sidovagnshojar på skogsslingorna. Inte så många Trajor och multicylindrar, men Husqvarna 450 var en vanlig stomme att bygga på.

Allt reggat och besiktigat.

I modern tid kan man i Norge se en del TT 600 och liknande med ståholk brevid.
Dom dyker upp som packåsnor vid vinterträffar.

Ah! På parkeringen till Krystallrallyt stod en tyskreggad BMW med crossvagn. På vagnen hade dom monterat en Zargeslåda och meckat dit ett ryggstöd av aluplank. Någon stackare hade suttit där ute i blåsten från trakten av Frankfurt upp till Röros där rallyt gick den gången.
I februari.

Allt går. Och, det mesta är redan gjort.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Sidvagnstrial tävlas det fortfarande i, och så länge Enduro hette Tillförlitlighet så fanns det en klass för sidovagnshojar på skogsslingorna. Inte så många Trajor och multicylindrar, men Husqvarna 450 var en vanlig stomme att bygga på.

Allt reggat och besiktigat.

I modern tid kan man i Norge se en del TT 600 och liknande med ståholk brevid.
Dom dyker upp som packåsnor vid vinterträffar.

Ah! På parkeringen till Krystallrallyt stod en tyskreggad BMW med crossvagn. På vagnen hade dom monterat en Zargeslåda och meckat dit ett ryggstöd av aluplank. Någon stackare hade suttit där ute i blåsten från trakten av Frankfurt upp till Röros där rallyt gick den gången.
I februari.

Allt går. Och, det mesta är redan gjort.

Jag tänkte mig en KTM 690 eller liknande men enklast vore ju att köpa en befintlig sidvagnscross och sedan registrera som amatörbygge. Som jag minns sfro-reglerna så är nog det senare en återvändsgränd.
Eller möjligen göra ett rambyte med ett såt chassi på en 690.

Att bara svetsa fast en sidovagn på en 690 tror jag inte kommer hålla särskilt många varv, annars skulle den vägen man kanske komma igenom som ombyggt fordon.
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
:rofl Nej,den ska kunna köras direkt från korvkiosken till crossbanan om/när någon är så kaxig att dom vågar sig på en provtur.
Jo monterar du en fällstol så jag kan sitta å ta igen mig efter en halvspecial med gresatuggad gurka å en pucko så kan jag burka åt dig på banan😊
 

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
MT-09 2024, KLX 250
Gillar nästan alla hojar jag provkört men har dock mest kört moderna maskiner. Den enda jag kan dra mig till minnes att jag inte gillat är Ducati Scrambler. Rasslig motor, inget avgasljud eller insugsljud. Tråkig motorkaraktär, inget ordentligt vrid och ville inte varvas heller. Kass display.

Provkörde en begagnad Duke 390 och den var väl ingen höjdare heller men jag kan vara mer förlåtande med en begagnad hoj i den prisklassen.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Kawa VN 800, modell sent 90 tal.
Kommer aldrig någonsin sätta mig på någon form av glidare igen efter det, fy fan.
Det där vridet som glidarmaffian älskar att prata om lös med sin frånvaro, precis som komforten och väghållningen.
Ja vridet finns ju men utan det som spelar någon roll, hästkrafter! Så är det ju helt oväsentligt :)
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Fick syn på den i "blocket tråden" DT 125R! Körskolehojen som kändes svampig och klen när man hade en E-reg. YZ 125 där hemma. Efter det har jag bara kört hojar jag gillar.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
IMG_9438.jpegIMG_9439.jpeg
Kinesisk ”custom” med 125cc. Tre stycken nya i kartong för 14.000 SEK.

Gjord i ren kinesium, det som inte är plast av den spröda sorten. Spraykrom på ”metall”-delarna.

Dubbla utblås på den enda vattenkylda cylindern, motorn sannolikt avsedd för stationär drift och upplevd effekt kring 4-5 hk.

Jag tror inte att någon har kört en sämre hoj faktiskt.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
View attachment 501588View attachment 501589
Kinesisk ”custom” med 125cc. Tre stycken nya i kartong för 14.000 SEK.

Gjord i ren kinesium, det som inte är plast av den spröda sorten. Spraykrom på ”metall”-delarna.

Dubbla utblås på den enda vattenkylda cylindern, motorn sannolikt avsedd för stationär drift och upplevd effekt kring 4-5 hk.

Jag tror inte att någon har kört en sämre hoj faktiskt.
”Vinnarmaterial”, om trådämnet är en tävling. Man blir nyfiken.
 

stjp8729

Mr Slow
Gick med
2 Jun 2022
Ort
Bangkok
Hoj
Yamaha YZF-R1, Yamaha YZF-R6, Yamaha Tracer 900 GT, Honda Forza 300, Honda CRF300, Yamaha R15, Honda Click 110i, Honda CBR600RR
Kawasaki Z1300 med sidovagn.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Ja vridet finns ju men utan det som spelar någon roll, hästkrafter! Så är det ju helt oväsentligt :)
VN800 är väl en av glidarna som tar ut mest hästar per liter. Jag tyckte den var ganska trevlig att köra förutom att avgassystemet skrapade i lite väl tidigt. Med det sagt så är det nog den minst roliga MC jag har kört, men inte den sämsta. KTM640 var nog den sämsta sett till upplevd kvalitet, men åas väldigt rolig att köra.
 

Oneyet

Sporthojsnörd
Gick med
27 Nov 2022
Hoj
2001 KTM Supermoto
Benelli med en massa cylindrar. Nu är den väl nästan veteran iofs.
Surrade på. Obekväm sittställning ovanpå hela åket. Svängde liksom under mig så det var skult att lista ut vart hojen ville åka. Hemska bromsar.
Men den såg tuff ut!
 

isbjornen3

Bäst.
Gick med
18 Jul 2021
Hoj
250 tvåtakt
Yamaha RD 500 LC. Motorn låste sig på det exemplaret jag körde i samband att jag skulle svänga vänster innan en mötande bil. Hade jag inte använt kopplingen så hade den kostat mig mitt liv. Skräp.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Min DT50 var inte bra någonstans och jag hade ingen aning hur man tog hand den....

Provade en rc8r en gång och jag kan inte säga att det var kul....
Kraften kom på fel ställe, sadeln och fjädringen var stenhård, fruktansvärd på gatan. På bana hade den säkert varit underbar men men....

Edit: Kom på att jag kört en Cake "offroad" hoj som på inget sätt dög till annan körning än bökig grusväg och hade de totalt idiotiska fälgarna som det bara finns två olika däckvarianter till.
Med den nya generationen har de fattat poängen men nu har stark varg kört om dom.
 
Last edited:
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top