Beträffande sidovagn så undrar jag hur svårt det är att registrera en sån? Det vore rätt fräckt med en sidovagnscross registrerad.
Blir det amatörbyggt fordon man måste sikta in sig på då?
Sidvagnstrial tävlas det fortfarande i, och så länge Enduro hette Tillförlitlighet så fanns det en klass för sidovagnshojar på skogsslingorna. Inte så många Trajor och multicylindrar, men Husqvarna 450 var en vanlig stomme att bygga på.
Allt reggat och besiktigat.
I modern tid kan man i Norge se en del TT 600 och liknande med ståholk brevid.
Dom dyker upp som packåsnor vid vinterträffar.
Ah! På parkeringen till Krystallrallyt stod en tyskreggad BMW med crossvagn. På vagnen hade dom monterat en Zargeslåda och meckat dit ett ryggstöd av aluplank. Någon stackare hade suttit där ute i blåsten från trakten av Frankfurt upp till Röros där rallyt gick den gången.
I februari.
Allt går. Och, det mesta är redan gjort.