Sätt igång och annonsera nu!!!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vad är egentligen ett "sjukt överpris" på en beggad GSX-R1000K5/K6 som nu råkar vara just dom mest poppulära årsmodellerna av Suzukis 1000 moppar??:va

Nypris för en K5/K6 var 132900kr, nypris för en K10 162900kr!!

Så åter igen - vad är ett överpris för en K5/K6?? För jag anser att alla som drömmer att finna en sådan idag för under 70000kr är att drömma om att få tag på en för ett UNDERPRIS!!:krama

Annars är det väll bara att slå till på en K10 för rätt pengar!!:D

Finns det en överpris för dessa:vaTycker det är så få till salu, K5:eek:r verkar inte finnas alls:confused:De som kommer in på annons av dessa verkar studsa fort, förmodligen är efterfrågan betydligt högre än tillgången på dessa, då det säkert även har sjunkit premiemässigt och "går" att ta på försäkringsbiten för de flesta.

Om det nu är så dåligt med hojar på blocket varför inte ta en titt ut på EU marknaden?? Här i Tjeckien kan man få tag på en GSX-R 1000 k4-k6
från 50 000 SEK och det är från handlare, kollar man privat så kan man hitta så billigt som 40 000 SEK.

Hyr en skåp bil åk ner ta med er 20 backar öl och några flaskor med sprit så har ni tjänat in hyrkostanden :yoparty

Tjeckien med i eu?

Har du länk till blockets motsvarighet i Tjeckien?

Last edited:

lakrissmurfen

Newbie
Gick med
28 Sep 2009
Hoj
BMW S1000RR, 2011
Japp Tjeckien gick med i EU 2004 :tummenupp

Jag kollade runt mycket på www.motoinzerce.cz (privat personer) och på www.tipmoto.com (Företag) Finns dock bara på Tjeckiska meen funkar ganska bra med Google translate

För mig slutade det med att jag fick tag på en via min mekaniker här nere till ett bra pris ( tror jag, min första gixxer)

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Det finns inga direkta överpriser pga av tillgången samt att dom faktiskt är den mest poppulära modellen - har själv en Svensksåld K5 (svart) till salu som är i perfekt skick för ett annonserat pris av 80000kr, ett pris jag inte tänker vika mig mycket i från till trott idoga försök med bud runt 60000kr - då behåller jag den hellre än att få lägga mer än dubbla priset för en ny!!:tummenupp

då lutar det nog åt att du får behålla :tummenupp

clubbanana

Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Självklart, om nu inte dom 3 som skall komma och titta på den köper den då dom insett läget att hitta en fin K5 för vettiga pengar är en aning svårt i nuläget -men visst, annars är det bara att lägga 162900kr för en ny så är saken biff - för en sak är helt klar, det blir inte fler tillgängliga motorcyklar ju närmare sommaren kommer!!:D

tror att årets säsong blir tufft på beg.marknaden.
tur att man är världsvan och har hittat andra marknader. Bra det där med EU.

Hur som helst,har hittat en gsxr 1000 - 05 i mint. cond. för ca 20-25% lägre än vad du begär ! så av dig hade jag INTE köpt :tummenupp
Men då är det givetvis andra omkostnader och lägga ner tid, men helt klart värt det ! tänker ju inte bidra till överprismarknaden som just nu råder på ex. blocket och SH. DÅ kan ni behålla ! och även jag kan ta ut ett överpris när jag har bestämt mig för att sälja :arsele

F*n va gött med dubbelmoral !:fyllisar

ps: nu hittade jag en 07 för ca 70 k :tuttar

Last edited:

clubbanana

Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Helt rätt!!:tummenupp

Ex:
-K5 i annat land 5900€ = 60900kr!!
-bensin till Tyskland inkl färjor mm ca 5000kr,
diesel en aning billigare!!
-Mat, ev hotel mm ca 1000kr per pers!!
-Besiktning mm ca 2000kr!!
Totalt ca: 68900kr för en mc som kan vara ett klipp,
men lik väl ett ras när man väl kommer ned!!

fortfarande 11 k billigare + en liten resa är aldrig fel ;)
ras och ras... upp till var och en. likväl folk synar din hoj och kanske drar slutsatsen att just din hoj är ett ras :tuttar

:tummenupp vi e på samma våglängd

skall ha en 1000 -05 alt. 750:in 06-07 :tummenupp svart som natten

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
suck...
Själv tycker jag det finns några mycket billiga hojar inom flera kategorier, och min gissning är att, med årets nypriser, kommer begagnatpriserna stiga rejält när dessa är sålda. Särskilt med tanke på kostnaden att försäkra nya.

Jag kommer att hålla på min några år i alla fall :)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Tycker allt för många stirrar sig blinda på priset när de ska köpa begagnat. Vad spelar det egentligen för roll i det långa loppet om man betalar 5-10k mer för den hoj man verkligen vill ha? Själv skulle jag lätt ta den kostnaden för att slippa besvär med att åka långt för att kolla på billigare objekt och ev. bli besviken och få åka hem tomhänt. Men det är väl kanske så att jag alltid varit mer lat än ekonomisk.

Men till sist och slut handlar det ju om så mycket mer än priset när man ska handla hoj. Skulle hellre betala lite extra för en hoj om den som sagt fanns närmare samt även om jag visste att tidigare ägare hade tagit bra hand om den.
Köper man t.ex. Fürstenhoffs hoj vet man ju även att den förmodligen bara blivit lite mjukt söndagskörd och aldrig ens varit i närheten av vare sig höga hastigheter eller rödmarkeringar.:D:tummenupp

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Det finns inga direkta överpriser pga av tillgången samt att dom faktiskt är den mest poppulära modellen - har själv en Svensksåld K5 (svart) till salu som är i perfekt skick för ett annonserat pris av 80000kr, ett pris jag inte tänker vika mig mycket i från till trott idoga försök med bud runt 60000kr - då behåller jag den hellre än att få lägga mer än dubbla priset för en ny!!:tummenupp

80 lappar för en K5 GR edition... Undrar om det finns någon som är så dum och betalar det..

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
[Köper man t.ex. Fürstenhoffs hoj vet man ju även att den förmodligen bara blivit lite mjukt söndagskörd och aldrig ens varit i närheten av vare sig höga hastigheter eller rödmarkeringar[/SIZE].:D:tummenupp[/QUOTE

Tror knappast de andra som finns därute har blivit behandlade på mycket annat sätt. :fakta

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Inte ett dugg förvånad att det fortfarande finns "flygkapare" som dig här på Sh som kastar ur sig info utan att ens vara i närheten av sanningen - men det är väll enklare så än att ta reda på fakta :rolleyes: - jag menar, att snacka skit som du så gärna gör "Stig"...:D

På tala om annat...är däckshopen fortfarande öppen i haninge nu i vår?

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Handlar nog inte om det då alla med lite insikt vet om detta, handlar nog till 100% om att vissa inte har något bättre att tillföra ämnet!!:rolleyes:

Vad jag vet så kan man inte hitta en mer välservad mc än dom som jag har haft hand om då just dessa underhålls med mycket korta intervaller, minsta fel på något så byts dessa delar ut per omgående då säkerheten står klart högre för mig än ett par kronor mer på kontot vilket garanterat inte kan sägas om alla motorcyklar som kommer in i vår butik för service eller däcksbyte - ibland rent skrämmande hur skicket är på vissa motorcyklar som endast är ett par år gamla!!

6 dagar i veckan med service av mc samt mc/bil-däck på menyn!!

Nice nice :tummenupp

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Fattar inte varför inte fler köper gsxr 1000 k3-k4, finns ju flera på annons för riktigt bra pris. Folk väljer ändå att pröjsa 55000kr för en k1 k2 men inte 40000ke för en k3 k4? är det nåt jag missat? Det är samma motor, k3 k4 har snyggare framkåpa/lyckta snyggare ram och bakdel. Annars är det samma hoj med sjukt grymt bottendrag.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
I grunden handlar allt om tillgång och efterfrågan. Men så länge jag kan minnas har köp/säljaktiviteten alltid varit lägre under vinterhalvåret, precis som för ett gäng andra säsongsprodukter. Just nu förefaller det vara fler som vill köpa än sälja vilket såklart inte är någon bra grogrund för "vinterklipp" ut köparens perpektiv.

Men i takt med att tussilago o torr asfalt börjar kika fram så kommer både antalet köpare och säljare att öka. Lägg till det faktum att priserna på nya hojar har ökat, 2009 var ett riktigt dåligt år och prognoserna för nyförsäljningen 2010 är försiktiga.

Såvida inte konjunkturen mörknar ytterligare och folk helt enkelt behåller sina trotjänare så tror jag på stigande begpriser i vår -igen.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Fattar inte varför inte fler köper gsxr 1000 k3-k4, finns ju flera på annons för riktigt bra pris. Folk väljer ändå att pröjsa 55000kr för en k1 k2 men inte 40000ke för en k3 k4? är det nåt jag missat? Det är samma motor, k3 k4 har snyggare framkåpa/lyckta snyggare ram och bakdel. Annars är det samma hoj med sjukt grymt bottendrag.

Jag är jäkligt svag för den coppar/svarta färgsättningen :drool

Hade sett bra ut med en sån i garaget också :D

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Åter igen, jag förstår inte varför det ens måste diskuteras. En säljare har ingen skyldighet att lägga priset lågt varför jag inte förstår att en massa skittrådar måste dyka upp om ämnet. Låt då bli och köp istället för att beklaga er över att ni inte har några pengar.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
har själv en Svensksåld K5 (svart) till salu som är i perfekt skick för ett annonserat pris av 80000kr, ett pris jag inte tänker vika mig mycket i från

Har du höjt priserna? Du skulle ju sälja en K6 (svart) åt mig för 80.000:- för 2år sen. Vilket jag dock avböjde då jag tyckte det var för dyrt.

Tallrot

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2009
Hoj
GSXR 1000 K10
Åter igen, jag förstår inte varför det ens måste diskuteras. En säljare har ingen skyldighet att lägga priset lågt varför jag inte förstår att en massa skittrådar måste dyka upp om ämnet. Låt då bli och köp istället för att beklaga er över att ni inte har några pengar.

Läs från början, min tanke med tråden var att jag vill förmedla till alla som skall sälja till våren att det redan nu finns ett gäng köpare som sitter och väntar på att deras drömhoj skall dyka upp på annons.. Sen spammades tråden ner med en massa annat skit..

Och när det gäller priser. Höst, vinter sommar ect, säljarna klagar på att köparna klagar på överpriser, Då ni ändå tänker sätta ut er hoj till ett "vår pris" sätt ut den nu, till det priset om ni ändå inte tänkt sälja den under det..

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha