Sätt igång och annonsera nu!!!

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Hojar byter ju ägare hela tiden. För olika mycket pengar. Uppenbarligen så har vi att göra med ett ickeproblem.

Om man tycker att det är för dyrt efter att ha förhandlat om priset så slipper man köpa.

Jag kan tänka mig att sälja min K6a för 100 lök :FU

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Vi vet nu dessutom att du INTE är läskunnig:rolleyes:, att du INTE tar till dig information:rolleyes: - förstå nu en gång för alla att din årsmod K7/K8 är den absolut MINST POPPULÄRA mod som Suzuki släppt inom 1000cc klassen, tom en K3/K4 är poppulärare och mer lättsåld!!:D

I.....R.....O.....N.....I

Jaha, jag då får jag sänka priset på den här skithojen då. :tungan

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En annan intressent sak som jag hörde av en mycket påläst handlare är att ute i Europa så finns det massor av helt "nya" bl a 2006:eek:r Japanska hojar ståendes vid handlare, ännu ej upplockade ur kartong, skall dessa improteras som helt nya till Sverige så skall det betalas moms på dessa, sen kan de dyka upp som yngre årsmodeller på svenska marknaden efter regbesiktning, och den som skall försäkra får betala som för en nyare hoj.

En sådan skulle kunna vara ett klipp för vem som helst att importera, om man känner någon som kan ha den påställd på sig, så den varit i bruk(vet inte tiden om det är 6 månader) så är hojen "beggad" o man slipper momsa.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Tack för erbjudandet men jag hade nog tänkt mej något som är lite mer sportigt(kan det heta så):rolleyes: till utseendet.
Köp en zx9r -95 typ o så köper du en strypsats av mig. :tummenupp

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Problemet är inte priserna utan jag tycker inte att det finns så mycket ute på annons.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Skojade mest, dessa hojar är ju faktiskt byggda för att pressas hårt.
Personligen är jag lite allergisk mot folk som skriver saker i stil med "aldrig bankörd, wheelad, körd i regn...".
Man har väl en hoj för att använda den och själv skulle jag aldrig påstå att jag aldrig försökt köra på bakhjulet med min hoj, hade jag inte varit så kass på det så hade jag kanske till och med gjort det oftare.

[Köper man t.ex. Fürstenhoffs hoj vet man ju även att den förmodligen bara blivit lite mjukt söndagskörd och aldrig ens varit i närheten av vare sig höga hastigheter eller rödmarkeringar[/SIZE].:D:tummenupp[/QUOTE

Tror knappast de andra som finns därute har blivit behandlade på mycket annat sätt. :fakta

Kneedrag

Guest
Kommer beg marknaden att följa med upp nu när nya hojar är så dyra?

Tycker den inte gjort det riktigt än.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kommer beg marknaden att följa med upp nu när nya hojar är så dyra?

Tycker den inte gjort det riktigt än.

Det är Japanska valutan som är svag, men det kommer att göra att begmarknaden på hojar tillverkade i Europa/Usa som kommer att åka lite oförtjänt att åka "snålskjuts" uppåt..japanska hojar kan man förstå.

Hörde sias om att om Japanarna skulle vara med i matchen helt på hojarnas pris/vinst så skulle en R1:a prismässigt ligga runt 200K, skulle nog inte gå så bra sälja nya hojar då om du får en lika ny och mer välutvecklad teknologi från Bmw/Aprila för 30K lägre.

Kneedrag

Guest
Det är Japanska valutan som är svag, men det kommer att göra att begmarknaden på hojar tillverkade i Europa/Usa som kommer att åka lite oförtjänt att åka "snålskjuts" uppåt..japanska hojar kan man förstå.

Hörde sias om att om Japanarna skulle vara med i matchen helt på hojarnas pris/vinst så skulle en R1:a prismässigt ligga runt 200K, skulle nog inte gå så bra sälja nya hojar då om du får en lika ny och mer välutvecklad teknologi från Bmw/Aprila för 30K lägre.

Om japanska valutan är svag borde inte hojarna bli billigare då?:va
Äsch jag fattar inte.Kronan brukar vara svag mot de flesta valutor , kul o se är att euron tappat , dags att kolla tyska beg marknaden kanske?

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Om japanska valutan är svag borde inte hojarna bli billigare då?:va
Äsch jag fattar inte.Kronan brukar vara svag mot de flesta valutor , kul o se är att euron tappat , dags att kolla tyska beg marknaden kanske?

Är valutan svag så kostar det mer för dom att köpa in råvaror/delar tex. Därför högre försäljningspris.

j30

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
r1 98 fighter...under progress!
Åter igen, jag förstår inte varför det ens måste diskuteras. En säljare har ingen skyldighet att lägga priset lågt varför jag inte förstår att en massa skittrådar måste dyka upp om ämnet. Låt då bli och köp istället för att beklaga er över att ni inte har några pengar.

Eeeeexxaakktt:tummenupp.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Är man smart så väntar man till våren.

Är man mänsklig så lyder man befolkningen på sh :mad:

Guldis

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Det har jag också funderat lite på.. Vad är enklast och bäst? Att köpa en redan strypt och reg. mc eller köpa en utan och strypa och reg. själv?

Det är relativt lätt att strypa hojen själv. Mc-kompaniet säljer strypsatser till de flesta hojarna kostar 1800kr sen regbesiktning 500 eller vad det var... men såklart smidigare att ta en som är färdig reggad för 25kw

min k2 köpte jag ostrypt och ströp själv :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Det har jag också funderat lite på.. Vad är enklast och bäst? Att köpa en redan strypt och reg. mc eller köpa en utan och strypa och reg. själv?
Jag har en strypsats ifrån mc-kompaniet, bara o montera o boka bes sen är det klart.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA