Sätt igång och annonsera nu!!!

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Är valutan svag så kostar det mer för dom att köpa in råvaror/delar tex. Därför högre försäljningspris.

Nja vad det gäller Japanska Yen så har den blivit starkare och nått rekordnivåer därför har priserna stigit på japanska produkter.
Rätt skall vara rätt:)

j-a

#20 NEC #26 BOTT
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
KWAK10, SP1,fmx650,,buellxb9sDUCCE 1198SP
Tack för erbjudandet men jag hade nog tänkt mej något som är lite mer sportigt(kan det heta så):rolleyes: till utseendet.

Min flickvän har en ZXR 400 -år 00. Superfin.
Kommer att säljas till när snön är borta. Strypt o klar.

Mer sport än så blir det inte.

Janne

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Grejen är att det är mkt lättare att sälja en båge när allas akut-sug kommer.. När folk börjar bli riktigt köpsugna om ett par månader så tänker dom "Ah den där, den har legat ute länge, kan inte vara mkt att ha "..

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Om japanska valutan är svag borde inte hojarna bli billigare då?:va
Äsch jag fattar inte.Kronan brukar vara svag mot de flesta valutor , kul o se är att euron tappat , dags att kolla tyska beg marknaden kanske?

Japp det stämmer, de ÄR billigare de skulle behöva ha 200K för en R1 för att vara helt i "hamn".

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Det här tyckte jag var intressant, jag kan ordna så en hoj kan vara "skriven" utomlands i 6mån, sen dem där 600milen man skall köra, dem går ju fort :)

Finns det någon länk eller liknande? En k6 r1000 hade suttit som en krocketklubba i skenbebet.

En annan intressent sak som jag hörde av en mycket påläst handlare är att ute i Europa så finns det massor av helt "nya" bl a 2006:eek:r Japanska hojar ståendes vid handlare, ännu ej upplockade ur kartong, skall dessa improteras som helt nya till Sverige så skall det betalas moms på dessa, sen kan de dyka upp som yngre årsmodeller på svenska marknaden efter regbesiktning, och den som skall försäkra får betala som för en nyare hoj.

En sådan skulle kunna vara ett klipp för vem som helst att importera, om man känner någon som kan ha den påställd på sig, så den varit i bruk(vet inte tiden om det är 6 månader) så är hojen "beggad" o man slipper momsa.

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Har en gixxer 750-08 till salu i nyskick och till skillnad från gixxer 1000 så är 08-orna en mkt. bra årgång:tummenupp

Verkar för övrigt vara en sjuk efterfrågan på K5-K6-or, mina båda sålde jag lätt som en plätt för samma pris som jag köpt dem för :)

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Läs från början, min tanke med tråden var att jag vill förmedla till alla som skall sälja till våren att det redan nu finns ett gäng köpare som sitter och väntar på att deras drömhoj skall dyka upp på annons.. Sen spammades tråden ner med en massa annat skit..

Och när det gäller priser. Höst, vinter sommar ect, säljarna klagar på att köparna klagar på överpriser, Då ni ändå tänker sätta ut er hoj till ett "vår pris" sätt ut den nu, till det priset om ni ändå inte tänkt sälja den under det..

Men sätt in en köpesannons med det pris du har råd att betala istället för att lägga in en tråd och försöka "förmedla" ditt tankesätt till hela SH kollektivet.

Kneedrag

Guest
Har en gixxer 750-08 till salu i nyskick och till skillnad från gixxer 1000 så är 08-orna en mkt. bra årgång:tummenupp

Verkar för övrigt vara en sjuk efterfrågan på K5-K6-or, mina båda sålde jag lätt som en plätt för samma pris som jag köpt dem för :)

Har du fortfarande den ute för salu? trodde den var lättsåld

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Va kostar den då...

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Vad kommer man kunna räkna med som skäliga priser för t ex R1 04-06, GSXR 1000 K5 nu? Känns som priserna blir högre än förra året.

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Har du fortfarande den ute för salu? trodde den var lättsåld

Vadå fortfarande? har ju inte ens lagt ut annons än.. men flera har hört av sig ändå så det är lugnt:tummenupp

Va kostar den då...

skitsnabb affär 89000:- :tummenupp

en sprillans ny 08 ligger på minst 109000:- sist jag kollade på blocket
så 20000 mindre för en hoj som är körd mindre än 300 mil och har fri vagnskada kvar tycker jag inte är ett ofärdigt pris?

Last edited:

Kneedrag

Guest
Vadå fortfarande? har ju inte ens lagt ut annons än.. men flera har hört av sig ändå så det är lugnt:tummenupp

skitsnabb affär 89000:- :tummenupp

en sprillans ny 08 ligger på minst 109000:- sist jag kollade på blocket
så 20000 mindre för en hoj som är körd mindre än 300 mil och har fri vagnskada kvar tycker jag inte är ett ofärdigt pris?

men jag har läst det någonstans , avataren eller någonstans såg jag det.:D

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Kommer beg marknaden att följa med upp nu när nya hojar är så dyra?

Tycker den inte gjort det riktigt än.

Med -10 och meterhöga snödrivor är det kanske inte så konstigt...:D

Jag tror personligen på stigande begpriser i vår, bla med tanke på att nypriserna skenat iväg efter ett riktigt bottenår försäljningsmässigt. Sen kanske konjunkturen har en avkylande effekt...många har blev av med jobbet i höstas, sålde och har nu inte råd med hoj, allra minst en ny.

Eller också är man igenom värsta skiten och har jättesug att bli av med sina gamla hink och köpa nytt -eller beggat. Tillgång och efterfrågan är nyckeln som alltid men visst spelar de höga nypriserna begmarknaden i händerna.

Bara att hoppas det håller i sig ett par år till :D

Va? Ska du sälja the Phantom??:confused:

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Nix! Inte än på ett par år som det känns nu, men uppgradera måste man ju så småningom.

Är riktigt nöjd med bajken på alla sätt och vis faktiskt :)

Jomenvisst, så är det:tummenupp

Kul att höra:), riktigt fin hoj det där...

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag ska ta mc-kort i sommar och letar därför efter en passande mc att övningsköra med. Ska ta begränsad så om någon vet nån med 25kw för runt 20000-30000 så blir jag glad. :tungan Sitter också och scannar blocket varje dag. Är det bättre att köpa en när det går att provköra längre fram i vår?

gixx750 kanske? 25kw reggad, lite små ful men går bra och fräsch i motor pm om du e intresserad.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA