Sätt igång och annonsera nu!!!

Tallrot

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2009
Hoj
GSXR 1000 K10
Trots att det är vinter så är det nog många som jag som sitter och "blockar" varje dag och väntar på att rätt hoj skall dyka upp..

Själv letar jag Gixxer 1000 K5-k6, det finns 2 ute nu för sjuka överpriser så dom är inga alternativ.. Kan även tänka mig, ZX10-r, R1 04-06, Ktm 690 SMC men det är heldött :huvet

Kom igen nu, ni som tänkt sälja till våren, ut med hojarna nu och prissätt dom som ni skulle göra til våren och få fart på marknaden :tummenupp

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
det är många som väntar just nu. Med tanke på hur sjuka priserna är på nytt så kommer begagnat marknaden att vara glödhet i år.

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Köp min! Finns ett gäng bilder här på SH!

Nenya

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2010
Hoj
Kawasaki ZXR400
25kw

Jag ska ta mc-kort i sommar och letar därför efter en passande mc att övningsköra med. Ska ta begränsad så om någon vet nån med 25kw för runt 20000-30000 så blir jag glad. :tungan Sitter också och scannar blocket varje dag. Är det bättre att köpa en när det går att provköra längre fram i vår?

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
det är många som väntar just nu. Med tanke på hur sjuka priserna är på nytt så kommer begagnat marknaden att vara glödhet i år.

Ja, ett råd för de som ska sälja är att vänta till våren. Då är oftast efterfrågan större.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Stämmer nog att det finns ett otroligt uppdämpt behov, man ser alla hojar med bra priser, de bara studsar iväg på dan i princip..Jag tror när vårmarknaden på blocket kommer igång, så kommer det göras massor av snabba affärer, under en kort intensiv period, för att sedan bli "kallt" igen då folk har skaffat sig en hoj för säsongen, visst några kommer alltid sälja under säsongen, men att det inte kommer in så mycket nytt igen..my 5 cent.

Last edited:

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Jag ska ta mc-kort i sommar och letar därför efter en passande mc att övningsköra med. Ska ta begränsad så om någon vet nån med 25kw för runt 20000-30000 så blir jag glad. :tungan Sitter också och scannar blocket varje dag. Är det bättre att köpa en när det går att provköra längre fram i vår?

köp min hornet.. snorenkel att strypa ner till 25 kw..
25K så är den din =)

TOKER

Dödsryttare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Indian Scout 600cc -23
.....

Jag tycker det är en jävligt bitter syn på blocket just nu.
Så jag tycker alla som ska sälja skickar ut sina hojjar, kostar ju bara runt en hundring.
Sen behöver man ju inte pruta på priset om man är övertygad om att man ligger rätt i pris bilden.
Så kom igen nu!!!!!
Men alla som säljer en F4i 01-02 cbr600fs vill säga ringa eller pm mig
0762399163 :)...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Skulle gärna sätta ut en annons på min hoj nu, men tyvärr har jag inga vettiga bilder på den. Jag har sluttande nedfart till garaget och så länge det ligger snö på marken kan jag inte få upp den för att ta nya bilder. Ett jävla dilemma, det där.

Skulle ju kunna sätta ut den utan bilder förstås, men jag vet själv att jag alltid blir lite skeptisk till såna annonser. Känns som att något döljs, liksom.

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Samma här...letar oxå!

Jag vill att de ska släppa ut årets modell av Honda CB1000R så att förra årets sjunker litegran. Eller i alla fall tillräckligt för att det ska kännas "klokt" att välja den före en 2010:a.

Men men, det kommer väl...

-Suzuki-

Guest
Jag väntar också med att lägga ut min, men skulle nån vara sugen på en drz400 sm -06 med mycket få mil på mätaren, i princip nyskick så är det bara att höra av sig :D

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Sen kan det ju vara så att om alla tänker på det sättet så kommer utbudet vara större vilket kommer pressa priserna :fakta

Detta stämmer till viss del, marknaden blir man aldrig riktigt klok på..för min del var det lugnt en månad, när 2 st ringer samma dag o vill köpa hojen min, det närmar sig vår, jag låg absolut LÄGST i Sverige för märket, skick utrusting, men jag köpte den själv under vinter med pressat pris och är nöjd , jag tror även med många med mig, vill ha hoj så fort som möjligt.

MEN du har fel i en sak! Tillgång och efterfrågan glömde du! Blir utbudet lite större på en modell, men efterfrågan är ÄNNU större, så kan du begära och få mer för hojen, om inte annat så är den lättsåld som tusan då flera kommer att stå på kö och du slipper pruta :fakta

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag tycker att det här med s.k. "vinterpris" försvunnit lite. Ibland känns det nästan som att det är samma pris, eller lite dyrare t.o.m. Detta har väl antagligen med grundregeln "Tillgång Och Efterfrågan" att göra. Finns det inga Kawazuki 1000rr till salu kan jag ju lägga ut min till ett lite högre pris, än om det fanns 45st på Blocket.

Har jag möjlighet köper jag hellre min hoj precis i slutet av säsongen, när tillgången på hojar är lite större.

Mina 3 cent.

lakrissmurfen

Newbie
Gick med
28 Sep 2009
Hoj
BMW S1000RR, 2011
Om det nu är så dåligt med hojar på blocket varför inte ta en titt ut på EU marknaden?? Här i Tjeckien kan man få tag på en GSX-R 1000 k4-k6
från 50 000 SEK och det är från handlare, kollar man privat så kan man hitta så billigt som 40 000 SEK.

Hyr en skåp bil åk ner ta med er 20 backar öl och några flaskor med sprit så har ni tjänat in hyrkostanden :yoparty

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha