Så här är läget nu i r600 enligt vissa rykten

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
björn.e skrev:
Varför sitter jag bara och småler åt det påståendet :D

Föresten är det någon som har hört nått från våra kolegor i fjolträsk :va

björn

Nä dom vågar inte sej in i slaget om rookie i år lr så är dom på träningsläger i boden :gnissla

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Va på soptippen häromdagen och kastade massa skräp och döm om min förvåning:
Såg en figur som jag kände igen smyga omkring bland högarna med däck, va det inte Ecce?
en av dom anställda på tippen kom fram när han såg att jag tittade så mot däckhögen.
- Ja du den där killen går där varje rast han har här på verket, letar däck till hojen visst.
- Jasså sa jag lite undrande.
- Han kör rookie 600 och tror att han ska köra fortare med däck som redan är väl inkörda "är fart i dom då" påstår han...
- Jaha du sa jag :va
-Olja du har där kan jag få ge den till honom så blir han nog glad? frågade gubben mej.
- Visst svarade jag, men den är ju gammal.
- Det gör inget, du skulle bara se allt han dragit hem till hojen. En gammal moppesadel, ekerfäljar från en damcykel, en trehjuling, en påse lecakulor och en moppemotor som visst skulle vara grymt trimmad....
- Skulle han ha allt själv? frågade jag.
- Nej han hade visst två kompisar som han skulle dela grejerna med. En student i Norrköping och en kille i Rimforsa.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
LOTTAK skrev:
Såg en figur som jag kände igen smyga omkring bland högarna med däck, va det inte Ecce?
en av dom anställda på tippen kom fram när han såg att jag tittade så mot däckhögen.
- Ja du den där killen går där varje rast han har här på verket, letar däck till hojen visst.
- Han kör rookie 600 och tror att han ska köra fortare med däck som redan är väl inkörda "är fart i dom då" påstår han...
-Olja du har där kan jag få ge den till honom så blir han nog glad? frågade gubben mej.
- Det gör inget, du skulle bara se allt han dragit hem till hojen. En gammal moppesadel, ekerfäljar från en damcykel, en trehjuling, en påse lecakulor och en moppemotor som visst skulle vara grymt trimmad....
- Nej han hade visst två kompisar som han skulle dela grejerna med. En student i Norrköping och en kille i Rimforsa.

Jo vi hade information på Svenska Skrotverkets (ssv) huvudkontor idag och så ägna vi faktiskt några timmar om alla problem i östergötland och jönköpings län med "rr-folk" som campar utanför för att vänta på om det kommer in nån fin DT50mx. Här i Södermanland har vi istället problem med folk som slänger hela och fina hojar. Typ honda, kawa och sukka. Jag är väl lite delaktig då jag efter SO-finalen på Åsen var med hela traliern och tömde allt skrot. Det ända jag sparade var min rexa då jag nog ska ge den till grannens pöjk.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
LOTTAK skrev:

:rofl

Kobbe

#83 R1000
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1/2 Cr 250 -92, R1 -04
LOTTAK skrev:

Det ligger faktiskt mer sanning i det där än vad man kan tro....

Kobbe

#83 R1000
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1/2 Cr 250 -92, R1 -04
Penguin skrev:
Kör du, björn.e och Medin för Team Junkyard Racing i år?

Jag har väl egentligen alltid gjort det men jag är glad över att få sällskap i teamet tills i år :)

LOTTAK skrev:
Och vilka delar av det som Ecce burit hem är dina då? :va

Det har ju bara varit snack om däck än så länge men nu får jag höra att han har lagt vantarna på fräcka ekerfälgar,moppesadlar och andra godsaker :mad:
Det låter ju skumt att han tar hem lecakulor, det borde han ju kunna få av Medin :tungan

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Imo att alla jävlar i R600 har 06:eek:r :mad: så har Kobbe och jag kommit på den ultimata lösningen. Det är helt enkelt att åka på sladd. Då är vi dom moraliska vinnarna i varje räjs :yoparty . Därför har vi nu utvecklat en helt ny typ av däck som vi har döpt till "åkabrettsomfandäck". Idag var det premiär och förundrande sandlådebarn (crossförare) + någon fjollig motardförare stod som förstelnade när vi flög fram runt den korta banan som tillhandahölls för sladd träningen. Jag kan lova att jag aldrig har sladdat så mycket i hela min karriär som jag gjort under tiden på banan idag. Snart kommer mera tester utföras då på privat bana med pressfotografer. Ni kan ju där av avanmäla er till tävlingarna då alla bara kommer att tycka att ni ser fjolliga ut när ni inte går med fullt styrutslag ut genom Sveista böjen.

delar av teammedin räjsing + den lönnfete

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Penguin skrev:
Åkte ni spark eller? :va

Detta är hemligt då vi förhandlar om däckspriser med en jätte tillverkare som börjar på M... man skulle dock kunna tro att kobbe åkte spark då han aldrig (som vanligt) kom ikapp.

björn

Ps det kommer en press-relese senare ds

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
björn.e skrev:
Detta är hemligt då vi förhandlar om däckspriser med en jätte tillverkare som börjar på M... man skulle dock kunna tro att kobbe åkte spark då han aldrig (som vanligt) kom ikapp.

björn

Ps det kommer en press-relese senare ds
Bilder från dagens smygträning nu tack :hihi

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
björn.e skrev:
Matte som sprungit in i en vägg under vinter och fått för sig att moppe räjsing är kul har nu jagat tag på en hel drös sponsorer som köpt han en nya r6:a. Dock blev Matte så rädd av alla hk :pannkyss att han beslutade sig för att ta frugans moppe istället. R6:an donerade han till fattiga barn i norra Alaska.

björn

Jo nog har jag drösvis av sponsorer alltid, inte för jag gjort något för att få dem, de ringer hela dagarna, jobbigt värre. Och ja, visst fick jag flera nya fullmatade, supertrimmade, allt-som-går-att-fixa, helt nya R6:eek:r. Men va f.. efter att ha startat dem upptäckte jag att det luktade en massa diesel och förstod direkt att de inte hör hemma på en racebana.
Så vad göra? :va Jo jag tänkte att skänka dem till bättre behövande. Först tänkte jag på Björn, men kom på att det är roliga att skänka dem till några med talang. De första jag kom på som har just mer talang var fattiga ungar i norra Alaska. Jag skickade också med en bild på björn när han är ute o kör. De lär visst skratta fortfarande.:D
Maries moppe står sig alltså fortfarande som det bästa alternativet. Dock inget för björn att fundera på. Man måste nämligen hålla hög fart i kurvorna och sånt är visst björn lite rädd för. :lol

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
björn.e skrev:
En viss tvitaks-taliban som ej bör nämnas med namn (virus risken är för stor enligt Sweeeede) har sets stryka omkring hos den loka mc försäljaren. Ryktet säger att han vid ett flertal tillfällen försökt byta in någon form av moped mot en nyare 600cc. Han har vid dessa tillfällen nästan gråtande försökt övertala den ganska luttrade nasaren att: citat ” men det är ju en prototyp-moppe den går flera hundra meter utan ras” och ”jag tröttnade på dom andras prat om prototyp-bult, prototyp-bränsle, prototyp-tändstift, mm… Jag vill hem till mitt rätta jag igen” slut citat. Enligt nasarens utsaga verkar det vara en gixxer 600-97 som är målet för talibanens kärlek. Vi väntar med spänning för att se vad som sker.

björn

:7peta Nu ska vi kanske hålla oss till vad som egentligen hände. Den lokala handlaren hörde av sig och ville att jag o Marie skulle komma ner till butiken. Väl där stod det fyra splitt nya R6:eek:r två till Marie och två till mig. Hans tanke vara att vi skulle ta dessa och han äntligen skulle få lägga vantarna på Maries vassa racingverktyg, Aprilian.
Efter att tittat o känt på de nya hojarna började vi fundera på varför de är så stora o tunga och gungiga, vi frågade handlarn om inte de där var ämnade för Björn o Medins gungeligung-racingteam. Handlarn bekände då att det var just Björn som hade köpt dem och mutat honom för att försöka få Marie att lämna ifrån sig sin super-racer så björn kunde få ta en tur på den. Som tur är var vi inte så lättlurade utan bad handlarn återkomma när han har nått för racingbanan att erbjuda.
Björn lär visst ha så blivit ledsen :( och förvirrad att det enda han gör är att stå vid motorvägen och vinka till längtradarna, de påminner så mycket om hans egen Honda-diesellok-wannabee-racinghoj. :D

Kobbe

#83 R1000
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1/2 Cr 250 -92, R1 -04
Dagens tester föll väl ut,vi fick många data som vi har vidarebefodrat till däcktillverkaren för eventuella förbättringar.
Eftersom det var kameraförbud inne på själva testanläggningen så blir det bara en bild från före testet.

Bifogat

• N0001.jpg
    N0001.jpg
    86.8 KB · Visningar: 117

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Äsch, ni kommer inte bli snabbare på asfalt bara för att ni harvar runt i snön. :fakta

Provar just nu ett nytt recept som jag läste att proffsen använder sig av. Nämligen infrysning av begagnade däck, ska tydligen ge ett grymt bett när man återanvänder dem sedan. Tid, temperatur och rätt luftfuktighet är extremt viktigt att få till rätt, annars är det verkningslöst tydligen. Tur att man har såna kontakter som man har.....:hihi

Bifogat

• PICT0028 (Medium).JPG
    PICT0028 (Medium).JPG
    76 KB · Visningar: 70

Öjje

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
Ingen...
:tomten Så där hårda var mina regndäck på SM:et på Gelleråsen i somras. Precis sådär lagom för att komma ett och ett halvt varv och sen bara GÖTTA ner sig i lecakulorna :3freak Ha...Ha...Ha...!!!!!

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping