TIG-Svetsarn
Kvalitetsmedveten
Det är ta mig FN helt otroligt vilket säkerhetstänk folk har när det kommer till ämnet hjälmar, tänk om alla resonerade lika jämt då skulle vi inte behöva nån sjukvård pgr av olyckor.
Sälj snack allt dedära om att den tappas så byts den osv. Om de nu var så ömtåliga skulle de aldrig tåla en smäll heller... Tänk ifall du nu vurpar frontar, du tar först bilen med huvet o sen backen.. skulle då hjälmen bara ha funktion i första smällen? NEJ! Tänk logiskt. Behövs inga avancerade teorier, klart de håller, enkel smäll, bara skrap utan större kraft, behåll. Men en större skada där de vart ordentligt med kraft, pasa på o byt för din egenskull, men jag är säker på att hjämen inte ok.
-En hjälm är konstruerad för att tåla smällar inte endast en smäll!
Jag tycker mest att det är synd att byta in ett skinnställ som inte fått sig en enda repa. Tänk på barnen i Afrika vad de får sitta och sy massa ställ för att cheyor inte kan tänka rätt.
Sälj snack allt dedära om att den tappas så byts den osv. Om de nu var så ömtåliga skulle de aldrig tåla en smäll heller... Tänk ifall du nu vurpar frontar, du tar först bilen med huvet o sen backen.. skulle då hjälmen bara ha funktion i första smällen? NEJ! Tänk logiskt. Behövs inga avancerade teorier, klart de håller, enkel smäll, bara skrap utan större kraft, behåll. Men en större skada där de vart ordentligt med kraft, pasa på o byt för din egenskull, men jag är säker på att hjämen inte ok.
eftersom dom fråga och jag kunde så skicka ja in det.
nä, ja köpte min hjälm kanske två år innan jag tog kortet och innan jag ens tagit kortet tappa ja hj'lmen typ 20 ggr i marken. men bytade inte för det. nu när ja blev påkörd hade ja samma hjälm och den sprack hela vägen där bak. fick hjärnskakning och en spricka i skallen.
men whaeva ni gör som ni vill, men bara för att det inte är en synlig skada betyder det inte att hjälmen är oskadad.
Hur bär man sig åt för att tappa en hjälm 20 gånger?
Har du bowlat med den på en blöt firmafest?
tappat den när ja skulle lägga den i den fula påsen man får till......
huvudet ditt kan dock bli lidande.d va ju som tur va inte huvudet ja skulle lägga i silkepåsen
låter jätte smart......
ja blev påkörd i somras och allt va helt förutom hjälmen som sprack helt. hade inte en enda repa på stället men lämna in det ändå och fick ett helt nytt. det ja hade va ca 4 månader gammalt.
men som sagt better safe then sorry, speciellt skallen.....
yeah yeah, do whateva u wanna do. men 95% av alla svaret lutar åt samma håll så du har väl fått ditt svar, sen gör du va du sjlv vill.
vad är skillnaden? folk kör med tappade hjälmar om och om igen och vissa klarar sig vissa gör inte det.
folk gör va dom vill och jag gör som jag vill, och mitt försäkringsbolag tyckte tydligen att det gick bra så.....
men tjena, e du full eller? det e väl en j%&a skillnad på o tappa en hjälm i backen än o tappa skinnstället...? eller e jag ute o cyklar?
nu när ja blev påkörd hade ja samma hjälm och den sprack hela vägen där bak. fick hjärnskakning och en spricka i skallen.
Måste hålla med Chronic och några andra i denna frågan. Ditt nickname gör nog rätt för sig. Byter man ut ett till synes felfritt skinnställ bara för att man KAN, är det nog pengarna du tjänar på din blocketannons som står som primär orsak och inte säkerheten.
Men det är typiskt SH. Flera av inläggen är inne på linjen "byt, byt, byt! du dör av G-krafterna i en rondell om du inte byter din hjälm genast!" Några repor gör fan ingen skillnad. Hade han slagit huvet så jävla hårt så han fick hjärnskakning och såg dubbelt är det befogat att byta hjälm. Killen skriver ju fortfarande så man förstår, så hur hård kan smällen ha varit? Ta pengarna av försäkringbolaget och köp en ny av estetiska skäl.
Jo, de är konstruerade så att de i tål en smäll på ett ställe. Om du först smäller i bilen med fronten på hjälmen och sedan i backen med sidan av hjälmen så är det två olika ställen som tagit en smäll EN gång. Och i det andra momentet är funktionen på hjälmen nedsatt med upp mot 70% beroende på hur hårt det har tagit första gången.
Vågar du riskera att nästa gång du vurpar smälla i hjälmen på samma ställe en gång till eller ser du hela tiden till att smälla i huvudet på olika ställen tills hjälmen är helt slut?
Vad gäller skrapmärken så om det bara är repor i lacken så kan man gott köra vidare med den men så fort som skalet påvisar repor så skall man fundera på att byta. Orsaken till det är att ytterlagret på hjälmen är ett glidlager och om det är repor i den så riskerar man att det blir utfläkningar när man kasar på hjälmen och den ökade kraften kan då påfresta nacken onödigt mycket.
Det vi också ska komma ihåg nu när vi kastar pekpinnar på varandra är att vi hela tiden pratar om riskökningar på några få promille MEN att just dessa små decimaler kan vara skillnaden mellan att klättra i berg och att köra rullstol.
Med din koordinationsförmåga skulle jag aldrig ta av mig hjälmen.
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|