axelsson_vpg
Guest
vad sjukt... jag blir jävligt förbannad jag med.
Som sagt - man kan väl begära att folk tänker och agerar litegrann på egen hand också, och inte bara sitter och gapar efter att bli matade med "att göra"-listor.
....... Visar det sig att folk missförstår det dom skriver så är ju det ett bevis för att det dom skrivit inte är tillräckligt bra formulerat och kan misstolkas. Då anser jag att det är deras SKYLDIGHET att rätta till den mening som orsakar missförstånd för att undvika det i framtiden.
ll!
Jag missförstår din text som om du tycker BMWjohan är ett klantarsle som missat att beställa ett nytt kort.
Är det fortfarande din skyldighet att rätta till det?
Det är bara att konstatera att DU är skyldig att känna till vad som gäller av den enkla anledningen att INGEN skulle kunna bedömmas som SKYLDIG till NÅGONTING om det var tvärtom.
Dock tycker jag synd om BMWjohan.
...Visar det sig att folk missförstår det dom skriver så är ju det ett bevis för att det dom skrivit inte är tillräckligt bra formulerat och kan misstolkas. Då anser jag att det är deras SKYLDIGHET att rätta till den mening som orsakar missförstånd för att undvika det i framtiden.
Fy faan, jag lider oxå med dig ..
Men får man fråga hur fort du körde första ggn?? För det var väl fortkörning?
Kanske missat det i texten,
FEL, man ska aldrig tro eller förutsätta att "folk" tänker eller agerar själva.
Någon som träffat en polis som inte ljuger och kör rundor?
Nej, eftersom jag är en privatperson och det jag skriver här inte får några som helst följder för dom som läser det så är jag inte skyldig till nånting alls.
Men hade jag suttit på en myndighet och författat ett brev till dig som du missförstod så anser jag att det är min skyldighet att se över hur jag formulerat mig för att om möjligt undvika missförstånd i framtiden, ja.
Polis och rättsväsende i ett nötskal. Precis som om det ligger i hela förfarandet att dribbla med folk. Någon som träffat en polis som inte ljuger och kör rundor?
Det stod bara lite info om hur man går tillväga för att få ett nytt sen när min spärrtid gått ut
Men du fick väl papprena från VV, ang klistra in foto etc och skicka in för ett nytt utfärdat körkort. LR(?)
Jag har redan pratat med läns och polis och alla och alla säger typ bara det är inte upp till oss. Läns säger ring polisen. Polisen säger ring läns.
Köra utan körkort vet jag inte om jag vågar med den hoj jag har nu. Jag har en ktm 950 sm och det är jävligt rolig att köra, men inte så snabb tyvärr.
Det var det han missade att göra..........begära att få ett nytt KÖRTILLSTÅND,
att skicka in foto gör du sen, och då får du INTYGET=KÖRKORTET=PLASTBITEN.
KentW
Japp, det ska man visst göra. Jag sitter lite i den sitsen just nu. Ska ha förnyat mitt B-kort senast 1:a maj, men det känns så onödigt att göra det när jag troligtvis har mitt A-kort en månad senare. Drygt att göra två körkort under en och samma månad.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|