Så var det böterdags igen...

njelger

Guest
Det är skillnad på brott och brott, jag tycker att polisen borde lägga lite mer tid på riktiga brott istället
Håller med.

Vilken normalt funtad polis som helst skulle hålla med om att nitiskt bötfälla alla som bryter mot någon lag inte riktigt gynnar det sam(m)hälle vi lever i.
Jag också.
Men de måste bötfälla någon annars tappar lagen sin mening.
Jag tror mest du skulle vilja att de bötfällde "någon annan"

Jag nyttjar min rätt till civilolydnad, vill de ha mina pengar för en sådanhär skitsak så får de lägga manken till. Jag är inte en "visa andra kinden" typ av person, jag hämnas hellre.

Vem blir det du hämnas på i praktiken?
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Håller med.
Men de måste bötfälla någon annars tappar lagen sin mening.
Jag tror mest du skulle vilja att de bötfällde "någon annan"

Nepp, jag vill inte att någon ska behöva böta för att man gör en omkörning.


Vem blir det du hämnas på i praktiken?

Någon direkt hämnd är det förståss inte tal om i detta fall, men jag skulle gärna haft en kompis som var trafikpolis som man kunde muta att köra efter trafikpolisen (efter arbetstid) som bötfällde mig, förr eller senare lär nämligen även han köra några kilometer för fort...
 
Last edited:

Gabor

Guest
varför gnälls det så mycket när man vet om att man kört för fort, blir stoppad och sedan dessutom får böter för det ??
Sen gnälls det över att polisen blir nitisk, otrevlig och att det är onödigt att hålla på med fortkörningsböter.

I nästa tråd är det för jävligt att polisen inte lägger ner mer jobb på att ta fast de som stjäl hojar, tar de som kör som idioter i trafiken, tar de drogpåverkade...

Det var kanske just det polisen gjorde, sitt jobb, precis som andra här på forumet, sitt jobb.

Det kunde varit en som var drogpåverkad dom plockade in, en som just stulit en hoj, eller en som just begått något annat brott. :rolleyes:

Har aldrig träffat på en polis som friserat å ljugit, däremot en hel del individer som gör allt för att komma undan....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top