Så var hojsäsongen slut för mig.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ha det bra på jobb så ses vi i december :krama

Vi lovar att hålla ett litet öga på din sambo och son.

/Caroline & Micke
Det Caroline egentligen säger är, vi ska hinna lära den lille krabaten lite hyss tills du kommer hem igen. :D

Ta väl hand om dig kompis.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Jaha, då var mina 16 veckors semester slut.
....Jag kom äntligen... o. Sara ville gifta sig med mig... :)
En vecka efter det blev vi husägare....
Knappt två veckor efter... kom det plötsligt en liten Oscar. :rullandeu
Och nu är det dags för mig att åka iväg och jobba. :gnissla
...Ses och hörs.

Ja denna sommaren har vi ju inte kört mycket tillsammans. Underbart e kort...
O en himla massa GRATTIS... Nu har du en karamell att smälta när du åker iväg :D Måste vara en trevlig omställning i livet.

Ha en bra resa o välkommen hem till :tomten-glöggen sedan.
Ni har några fester att ta igen :D

:yoparty:banana

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Säger som Mats, blev inte så mkt träffats i sommar...

Men, nästa sommar... :hihi

Ha en go semester från fru och barn, och posta mkt bilder så vi kan vara lite extra avundsjuka i vinterkylan... :D

:hej

Weloz

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
GSX-R 750
Fan Per.. Du har hunnit med mer på 16 veckor än många gör på ett helt liv...:tummenupp

Ha det gott och posta lite bilder när du får tillfälle!!! Och ja.. såklart är det okey att skicka mig en flaska god Rum då och då!!! Hahahah.. Ingen grön.. häll den i havet!!!

:)

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:3freak Tråkigt att höra Per att det är Dax att åka till Jobbet redan,
Men som så många sa här så har det jhy hänt en hel del i ditt Liv dom senaste veckorna,
Jag änskar din Familj all Lycka i Livet, och hoppas att det förblir så som Ni planerat.
Glöm inte använda Kameran du har me dig på jobbet,.
Det är alltid inntresant att läsa dina inlägg me bilder var du befinner dig i världen till havs',.
Å' du om det blir tillfälle så ta ett kort på Kolvarna & Ringarna på Båtmotorn, när det är dax för renovering,
Blev impadd på vevaxlen' du tog för ett par År sen,.
Kan hända att vi hillsar på Sara & Oskar, samt att vi startar upp Apriliorna för Varmkörning, Hoppas du har Nya Däck på så vi kan Varmköra dom..:yoparty:D

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
I dag ligger vi i Acapulco. Det var några år sedan jag var här senast och den gången spöregnade det. I dag är det strålande väder men här är fullt upp ombord så någon tur iland blev det inte. Dock lyckades jag lägga mig trekvart under lunchrasten och sola. 30 grader och strålande sol, det är nästan så att man smälter bort... :)

Efter lunch klättrade jag upp till toppen av skorstenen. Ända upp i toppen för att inspektera avgasrören. De är ganska maffiga de där rören. Våra huvudmaskiner har avgasrör med en diameter på 1380 mm. Hade de varit hosisontella hade man kunnat köra in en motorcykel i dem... :brinnerup
Väl uppe i skorsten tänkte jag att man kunde ta lite foto och bjuda på. Acapulco bay är faktiskt ganska fin.
Appropå skorstenen. På förrförrförrförrförra båten satt jag längst uppe i skorstenen när vi gick ut från Sydney, Austarlien. Högsta biten av skorsten hade ungefär 2 meters klaring mot lägsta biten av Sydney harbour bridge. Där satt jag och vinkade till folk på bron. De hade ögon stora som tefat när de såg mig men vinkade glatt tillbaka. :hej

Nåja, lite bilder då;

Bifogat

• acapulco1.JPG
    acapulco1.JPG
    190.9 KB · Visningar: 124
  • acapulco_jag.JPG
    acapulco_jag.JPG
    92.7 KB · Visningar: 127
  • acapulco7.JPG
    acapulco7.JPG
    133.6 KB · Visningar: 117
  • acapulco6.JPG
    acapulco6.JPG
    194.5 KB · Visningar: 119
  • acapulco5.JPG
    acapulco5.JPG
    162.7 KB · Visningar: 134
  • acapulco4.JPG
    acapulco4.JPG
    140.4 KB · Visningar: 114
  • acapulco3.JPG
    acapulco3.JPG
    111 KB · Visningar: 111
  • acapulco2.JPG
    acapulco2.JPG
    138.3 KB · Visningar: 132

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Fina bilder!
Blir ju nästan lite sur när jag ser så fint väder! :)

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
Du är allt en liten gottegris du:D

Alltid en privilegie att läsa och se var du är i världen, som sagt en liten kontrast mot den kyla o tristess hösten bär med sig här hemma.. :Bugar

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
I dag är vi i Puntarenas i Costa Rica. Riktigt trevligt ställe och dessutom säljer de supergott kaffe här.
Så, under lunchrasten passade jag på att knalla iland och handla på mig flera påsar med espressorostade bönor. Espressomaskinen hemma kommer att bli så glad så och alla som dricker kaffe från den kommer att bli belåtna. Gottgott.
På många ställen vi ligger vid säljer de souvenirer. Vanligtvis är det bara plastskräp som är gjort i Kina. Här säljer de handgjorde träsaker gjorda av sin egen regnskog. Trevligt.

Kameran följde med och det blev lite fotograferat. Ett urval av de bilderna får jag bjuda på. En av bilderna känns kanske igen som samma motiv som trådens första bild? :)

Bifogat

• rica4.JPG
    rica4.JPG
    203.9 KB · Visningar: 116
  • rica3.jpg
    rica3.jpg
    74.8 KB · Visningar: 113
  • rica2.JPG
    rica2.JPG
    231.7 KB · Visningar: 104
  • rica1.JPG
    rica1.JPG
    238.3 KB · Visningar: 127

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kameran följde med och det blev lite fotograferat. Ett urval av de bilderna får jag bjuda på. En av bilderna känns kanske igen som samma motiv som trådens första bild? :)
Var é brudarna?!?!? :tuttar:D
Ska bli gott att prova kaffet. :tummenupp

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
I dag gick vi genom Panamakanalen. Alltid lika roligt.

Slussarna som är orginalslussar sen 1914 är 110 fot breda. Det motsvarar ungefär 33,5 meter. Vi är 32,5 meter breda så det är inte mer än en halv meter tillgodo på var sida. Inte mycket att vinka på när båten är 295 meter lång.
Omsatt till en 2 meter bred bil motsvarar det att parkera i ett 2.06 meter brett garage och då ska bilen vara 18 meter lång... :tungan

Så, vad kostar det att gå genom kanalen? Det finns tariffer som baseras på hur mycket last man har, hur stor båten är, hur mycket passagerare som följer med och en del annat. Dyrast hittils var ett systerbygge till den jag är på nu. Den båten har ett däck mer än vad vi har och fick således betala några tusen mer än vad dagens passage kostade. Dock så var inte vår passage helt gratis. $450.000 :gnissla

Bilder, såklart. Även dessa tagna från toppen av skorstenen. Visst ser det tight ut att få in den store båten i det trånga hålet...

Bifogat

• panama1.jpg
    panama1.jpg
    61.2 KB · Visningar: 114
  • panama2.jpg
    panama2.jpg
    61.5 KB · Visningar: 128
  • panama3.jpg
    panama3.jpg
    66.7 KB · Visningar: 126
  • panama4.JPG
    panama4.JPG
    167.9 KB · Visningar: 114

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Daytona 675
I dag gick vi genom Panamakanalen. Alltid lika roligt.

Slussarna som är orginalslussar sen 1914 är 110 fot breda. Det motsvarar ungefär 33,5 meter. Vi är 32,5 meter breda så det är inte mer än en halv meter tillgodo på var sida. Inte mycket att vinka på när båten är 295 meter lång.
Omsatt till en 2 meter bred bil motsvarar det att parkera i ett 2.06 meter brett garage och då ska bilen vara 18 meter lång... :tungan

Så, vad kostar det att gå genom kanalen? Det finns tariffer som baseras på hur mycket last man har, hur stor båten är, hur mycket passagerare som följer med och en del annat. Dyrast hittils var ett systerbygge till den jag är på nu. Den båten har ett däck mer än vad vi har och fick således betala några tusen mer än vad dagens passage kostade. Dock så var inte vår passage helt gratis. $450.000 :gnissla

Bilder, såklart. Även dessa tagna från toppen av skorstenen. Visst ser det tight ut att få in den store båten i det trånga hålet...

ser trångt ut.
Fråga: kör ni för egen maskin eller blir ni bogserade av något?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring