Det Caroline egentligen säger är, vi ska hinna lära den lille krabaten lite hyss tills du kommer hem igen.Ha det bra på jobb så ses vi i december
Vi lovar att hålla ett litet öga på din sambo och son.
/Caroline & Micke
Jaha, då var mina 16 veckors semester slut.
....Jag kom äntligen... o. Sara ville gifta sig med mig...
En vecka efter det blev vi husägare....
Knappt två veckor efter... kom det plötsligt en liten Oscar.
Och nu är det dags för mig att åka iväg och jobba.
...Ses och hörs.
Var é brudarna?!?!?Kameran följde med och det blev lite fotograferat. Ett urval av de bilderna får jag bjuda på. En av bilderna känns kanske igen som samma motiv som trådens första bild?
I dag gick vi genom Panamakanalen. Alltid lika roligt.
Slussarna som är orginalslussar sen 1914 är 110 fot breda. Det motsvarar ungefär 33,5 meter. Vi är 32,5 meter breda så det är inte mer än en halv meter tillgodo på var sida. Inte mycket att vinka på när båten är 295 meter lång.
Omsatt till en 2 meter bred bil motsvarar det att parkera i ett 2.06 meter brett garage och då ska bilen vara 18 meter lång...
Så, vad kostar det att gå genom kanalen? Det finns tariffer som baseras på hur mycket last man har, hur stor båten är, hur mycket passagerare som följer med och en del annat. Dyrast hittils var ett systerbygge till den jag är på nu. Den båten har ett däck mer än vad vi har och fick således betala några tusen mer än vad dagens passage kostade. Dock så var inte vår passage helt gratis. $450.000
Bilder, såklart. Även dessa tagna från toppen av skorstenen. Visst ser det tight ut att få in den store båten i det trånga hålet...
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|