blacktriple
Har två Aprilior!
Nu lämnar jag detta...
Ja, när jag mönstrade av för tre veckor sedan var det inte bara en avmönstring som så många andra. Det var ett avsked. Jag åkte därifrån med vetskapen att jag inte skulle återvända.
Tanken har funnits ett tag, tanken på att nackdelarna överväger fördelarna. 10 veckor hemma med familjen är fantastiskt, 10 veckor borta utan familjen är hemsk. Hemskt både för mig och för de som går hemma.
Efter den turbulenta hösten jag upplevde för några månader sedan med sjukhusbesök för både Oscar och mig själv känndes det att det var dags att "komma hem". Mitt eget cancerbesked fick mig att inse att livet är ganska bräckligt och att det som är viktigt ska man ta till vara på.
Ett besök på arbetsförmedlingens webbsida gjordes och där annonserades det efter maskinchef till kustbevakningens fartyg, stationerad i Helsingborg. Tänkte att man kan ju alltid söka och se vad det är.
Sedan 1:e mars är jag numera statsanställd. Den gågna helgen gjorde jag min första patrull. Väldigt roligt. Intressant arbete där man faktiskt gör nytta. Underbart att vara borta max fyra dagar, få hålla på med vad jag kan och är duktig på samt att känna att min insats gör skilldnad på ett samhällsnyttigt plan.
Tänk bara att få uppleva en sådan sak som årstidsväxlingar. Det har jag inte fått göra på 10 år.
Av förståliga skäl kommer jag inte att kunna hålla tråden uppdaterad med bilder och anekdoter på samma sätt som jag tidigare gjort, men ett och annat kommer jag skriva och en och annan bild kommer jag nog att infoga.