Bullpop
Ny medlem
This made me cringe way too hard..
ONT: Förjävla fett det du jobbar med! Du får ju se hur jävla mycket som helst!
Fantastiska platser....
Ibland skulle du ha stryk... sånt här får du inte posta!Idag var vi I Port Canaveral. Här har jag aldrig varit tidigare och nya ställen är alltid roliga att komma till. Port Canaveral är väl mest känt för att det är uppskjutningsplats för NASAs rymdraketer. Kennedy space center ligger bara några kilometer frånhamnen där vi dockade och tog en halv dag ledigt och begav mig dit på en orgaiserad utflykt.
Turen börhade med att vi fick besöka kontrollrummet för Apolloprogrammet. Orginalkontrollrummet till och med. I en gigantisk hall brevid kontrollrummet hade de kånkat in en Saturn V raket, den typen de använde för Apolloprogrammet. En hel Apolloraket, uppdelad I alla olika delraketer. 110 meter lång (hög när den star upp redo för uppskjut) och 3000 ton tung. Makalöst imponerande är bara förnamnet!
Efter det gick färden vidare till huvuddelen av museet. Största attraktionen där var den sedan 6 år pensinerade rymdfärjan Atlantis. En rymdfärja som flugit ut I rymden 33 ganger mellan 1985 och 2011. Såå imponerande.
Bilder, såklart;
1. Autentiska kontrollrummet för Apolloprogrammet.
2. 5 stycken skitstora raketmotorer behövs när man skall ut I rymden.
3. 110 meter raket.
4. Moon rock café.
5. Soppatanken för rymdfärjorna. Varför är den orange? Den är bara målad med grundfärg, allt för att spara vikt.
6 & 7 Rymdfärjan Atlantis.
8. Rocket garden
Ibland skulle du ha stryk... sånt här får du inte posta!
Fan vad coolt! Dit måste jag!
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |