Så var hojsäsongen slut för mig.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Till och med fel kontinent. :fakta

De har väl ingen jesusstaty i SF? :va

Och nej, jag är inte i Rio, tyvärr. :(
Je je je... och den där vill du jag ska kunna se?
Du är i Lissabon.

Edit: FYI, bron heter 25:e Aprilbron och du sitter väl på nån av de lyxiga plejsen i Docas.

Att jag inte såg det, har ju varit där två gånger i år :huvet

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Du är i Lissabon.

Edit: FYI, bron heter 25:e Aprilbron och du sitter väl på nån av de lyxiga plejsen i Docas.

10 poäng till Micke! :tummenupp

Det som slog mig när jag såg bron första gången var att arkitekten som ritat den antagligen har hämtat liiiite inspiration från det du först gissade på, nämnligen golden gate bron I SF.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj

En dag tidig.

I går var vi i Gibraltar. Var i land en liten vända och tog en tur upp på klippan. Intressant ställe.
Uppe på klippan hälsade jag på några av alla de apor som bor där. Roliga små rackare och definitivt vana vid människor.

Bifogat

• resize of IMG_1048.JPG
    resize of IMG_1048.JPG
    94.3 KB · Visningar: 121
  • resize of IMG_1035.JPG
    resize of IMG_1035.JPG
    100.3 KB · Visningar: 180

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
En dag tidig.

I går var vi i Gibraltar. Var i land en liten vända och tog en tur upp på klippan. Intressant ställe.
Uppe på klippan hälsade jag på några av alla de apor som bor där. Roliga små rackare och definitivt vana vid människor.

Kolla nu noga så du inte har fått med dig några loppor ombord... annars får du uppsöka skeppläkaren o få puder... som i Das Boot... :rolleyes:

Ps. Tror du inte det var en fin bild i Metro idag över just bron o statyn från Lissabon?! :D Ds.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
I går var jag i Spanien. Fast jag var på den afrikanska kontinenten. Hur sjutton kan det gå ihop? :va

Tydligen har Spanien en liten bit land, kanske ett par kvadratkilometer i Afrika, på sydsidan av Gibraltar straight. Ceuta kallas det. Jag hade ingen aning om det och det får ju diskussionen om att Britterna ska lämna tillbaka Gibraltar till Spanien en ny vinkel. :rolleyes:

Hursomhelst, jag gick iland en liten vända. det var ju trots allt ett ställe jag aldrig varit på tidigare. Tydligen var det någon muslimsk helgdag igår för alla ställena var stängda men jag fick en liten promenad i solen i alla fall.

Två bilder från Ceuta ska jag bjuda på. Huset mitt på den ena bilden gör att man undrar lite smått vad man får lära sig på spanska arkitektskolor, maken till färgglatt hus har jag aldrig set...

Bifogat

• IMG_1074.JPG
    IMG_1074.JPG
    83.8 KB · Visningar: 118
  • IMG_1079.JPG
    IMG_1079.JPG
    99.6 KB · Visningar: 138

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Tydligen har Spanien en liten bit land, kanske ett par kvadratkilometer i Afrika, på sydsidan av Gibraltar straight. Ceuta kallas det. Jag hade ingen aning om det och det får ju diskussionen om att Britterna ska lämna tillbaka Gibraltar till Spanien en ny vinkel. :rolleyes:

Det visste jag! :banana

Man lär sig mycket av att kolla på Paris-Dakar varje år... :hihi

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Nu har vi kommit nästan hela vägen över atlanten. I morgon bitti räknar vi med att ankomma St Thomas, US virgin islands.

Vägen över har varit platt. Atlanten kan ha en jobbig tendens att var gungit, speciellt på hösten. Nu har vi förvisso gått på ganska sydliga breddgrader, men vädret och sjögången har varit allt vi någonsinn har kunnat önska oss. :tummenupp

Dock, igår upptäckte vi att vi fått en fripassagerare med oss. Vi vet inte riktigt var han kom ombord men vi kan vara ganska säkra på att han inte har dykt upp från havet. Antingen har han varit med oss från Madeira eller har han helt enkelt bytt båt mitt på Atlanten. :va
Min kunskap om rovfåglar är inte på topp längre men visst ser det ut som en falk? Någon som har djupare kunskap och vet vilken typ av falk det är till och med?

Hursomhelst, han sitter på förliga masten och tittar sig omkring. Fick ögonkontakt (eller linskontakt) med honom vid något tillfälle och han verkad inte vara speciellt besvärad av människor.

Vi får väl se hur länge han väljer att vara med oss, kanske tycker han att St Thomas är en okej plats att vara på. Kanske följer han med oss till Miami eller Jamaica eller Costa Rica. Kanske hela vägen genom Panamakanalen till Chile? Vi får se. :)

Bifogat

• Resize of IMG_1110.JPG
    Resize of IMG_1110.JPG
    41 KB · Visningar: 981
  • Resize of IMG_1109.jpg
    Resize of IMG_1109.jpg
    31.7 KB · Visningar: 1,028
  • Resize of IMG_1103.JPG
    Resize of IMG_1103.JPG
    49.4 KB · Visningar: 996
  • Resize of IMG_1115.JPG
    Resize of IMG_1115.JPG
    27.3 KB · Visningar: 991

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Mitt på havet på det viset... MÅSTE väl va en Havsörn???

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Pippin är ju ute på en religös utflykt men pallar inte flyga längre.
Alltså en pilgrimsfalk.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
I går gick vi genom Panamakanalen. Alltid en trevlig upplevelse. Ett fantastiskt bygge, verkligen. :nicka

All slussning sker med vatten från den stora sjö som finns mitt på kanalen. Sjön fylls enbart på med regnvatten och det vattnet som regnar är den mängd vatten som de har att slussa med.
På ett år regnar det vatten för ungfär 15000 båtear slussningsgenomfart.

Lite bilder från de webbkameror som finns lite överallt längs med kanalen;

Bifogat

• Per1.jpg
    Per1.jpg
    27.7 KB · Visningar: 141
  • Per7.jpg
    Per7.jpg
    11 KB · Visningar: 130
  • Per10.jpg
    Per10.jpg
    29.3 KB · Visningar: 164

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Peter! Long time... :hej

Självklart ska jag placka hem lite grodor till dig. :tummenupp
Pilgiftsgroda? Det låter inte riktigt som ett gosedjur :va

:)
Japp de är inte så gosiga precis de som finns fria i naturen,de är så pass giftiga pga sin föda.Blir mindre giftiga i fångenskap.
Går att föröka och födda upp dessa i fångenskap.

Nog ganska svåra att transportera osv,endel arter är tyvärr hotade oxå.

Du kan iallafall ta lite bilder om du ser nån trevliga reptiler,amfibier när du är ute.

Håller så smått på att ordningställa ett terrarium med växter,experimenterar mig fram med temp och fuktighet som bör ligga på 75-90 %

http://grodorochfoder.se/

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...