Så var hojsäsongen slut för mig.

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Öresund???

Gick en stor Kryssare genom sundet imorse vid halvsju... va det du månne??? Tyckte inte riktigt det liknade din båt :va

(Stod i vilket fall nere vid Parapeten i slutet av lördas-nattpasset och vinkade som en tok ifall det var du :) )

/ Rickar

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Just nu är vi någonstans utanför Öland. Tror jag. :va
Det är riktigt tjockt med dimma och jag vaknade i morse flera gånger av att vår mistlur tutade två däck ovanför mig. Hursomhelst, om våra stjärnor till styrmän lyckas hitta rätt ska vi komma till Köpenhamn tidigt i kväll och där kommer Sara stå och vänta på mig med en bil. :)

Efter 14 veckor ombord är det äntligen dags att mönstra av. Det känns som att det som hände i början av kontraktet, till exempel när jag dök en massa för att byta bogpropellern är en hel evighet sen.

Om ni inte har något bättre för er i morgon någon gång mellan 13.00 och 14.00 kan ni ju alltid bege er ner till parapeten och titta på min båt. Det tänker jag i alla fall göra. jag ska stå där och vinka och tänka; "vi ses i slutet på augusti!" :hej

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Välkommen hem igen.
Ta det lugnt nu med millen.........och tjejen, kommer väl i den ordningen ;)

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Vad har ni för effekt i bogarna? Jag tyckte de såg så små ut. Jobbar själv på ett företag som gör propellrar/styrpropellrar så därav mitt intresse.

Riktigt intressant tråd för övrigt. Alltid kul att se hur det är att jobba ombord, själv så är man bara till båtarna och vänder när nåt behöver göras. Dessutom är det mest mellantonnaget vi har som kunder även om en och annan yacht finns i registret. Du jobbar som chief eller?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Välkommen hem igen.
Ta det lugnt nu med millen.........och tjejen, kommer väl i den ordningen ;)

Det blev först Sara. Redan igår kväll faktiskt. :)

I dag var jag ute med Aprilian. Premiärtur med nytt bakdäck. Tempot från i höstas var puts väck. :gnissla
Dock, vad mycket mysigare motorn blev efter det som gjordes med den ute hos MP. :)

Vad har ni för effekt i bogarna? Jag tyckte de såg så små ut. Jobbar själv på ett företag som gör propellrar/styrpropellrar så därav mitt intresse.

Riktigt intressant tråd för övrigt. Alltid kul att se hur det är att jobba ombord, själv så är man bara till båtarna och vänder när nåt behöver göras. Dessutom är det mest mellantonnaget vi har som kunder även om en och annan yacht finns i registret. Du jobbar som chief eller?

Var bog är på ungefär 600 kW så det är inga monsterbogar på något sätt.

Vilket företag jobbar du för? KaMeWa? :va

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Den där båten var väll bara hälften så lång när de satte i motorerna, var det ine så Per??

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mavve, när är sista dagen man kan anmäla sig, eller är det bara att dyka upp?

Kan inte boka något med tillern förrän den funkar, och just nu är vi i stadiet: Byta del för del och testa när skiten funkar.
Dyrt och tidsödande.

:hej

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Mavve, när är sista dagen man kan anmäla sig, eller är det bara att dyka upp?

Kan inte boka något med tillern förrän den funkar, och just nu är vi i stadiet: Byta del för del och testa när skiten funkar.
Dyrt och tidsödande.

Dyk du upp bara, problemet är maten som vi måste beställa på söndag.
Men det brukar lösa sig.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
I tisdags sa jag att det var min sista TT för den här säsongen. Inte på grund av att det var kallt, inte på grund av att det blev mörkt och inte heller på grund av att hojen blev påbackad i tisdags utan på grund av att min ledighet har tagit slut. Jag har varit ledig i hela 14 veckor. :banana

Inför den här sommaren sa långtidsmetreologerna att det skulle bli den varmaste sommaren i mannaminne. Det mannaminnet måste vara för någon som har Alzheimerts. :gnissla

Nåja, en hel del kul turer har det blivit, inga egna sjukhusbesök, inga fortkörningsböter dock en "felplacerad skylt". Pubrundorna har inte blivit så många som tidigare sommrar. Kan vi skylla det på vädret tro? :va

Har lärt känna en del nytt folk den här sommaren, hoppas ni är kvar till nästa år också! Ni som av olika anledningar har varit och blivit omplåstrade, till er önskar jag god bättring!

Som vanligt kommer jag att uppdatera den här tråden när det händer något värt att skriva om. Som vanligt kommer jag också att lägga mig i övriga trådar som avhandlas här på forumet. :fakta

Har ni inget bättre för er kan ni ställa er vid stranden i morgon vid 13.30 och vinka, då vi kommer att passera Helsingborg på nordgående. :hej

Banditfredde

Raka rör o öppna spjäll
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Har inte tid :(

Har ni inget bättre för er kan ni ställa er vid stranden i morgon vid 13.30 och vinka, då vi kommer att passera Helsingborg på nordgående. :hej

Kolla in på Kallis när ni far förbi. Där ska jag stå o blåtta mig för dig :yoparty Ha de nice :tummenupp . Lite avis e man allt på dig :huvet (klicka på smurfen :tungan)

Bifogat

• 1739.jpg
    1739.jpg
    34.5 KB · Visningar: 84
  • 225.jpg
    225.jpg
    67.6 KB · Visningar: 90
  • 00345.jpg
    00345.jpg
    37 KB · Visningar: 81
  • 1781.jpg
    1781.jpg
    96.6 KB · Visningar: 76
  • 00053.gif
    00053.gif
    60.8 KB · Visningar: 145
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Eftersom du nu ändå inte är hemma kan du väll skicka nyckeln till Millen så kan jag provköra den på egen hand... :hihi :blah

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...