Så var hojsäsongen slut för mig.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Ha det så gott på seme.....jobbet :tummenupp

Givetvis vill vi i vanlig ordning ha rapporter och bilder från de 7 haven. Eller i alla fall från det havet du befinner dig på.

Ses i sommar. Då jäklar ska vi jaga varvtider på Knudan :yoparty

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Ha det så gött, glöm inte att fortsätta med din rapportering ifrån de 7 haven :hej

Såklart det kommer rapporter. Dels tycker jag om att skriva och fotografera och dels så är det ett utmärkt sätt att hålla kontakten med er där hemma.

I dag är vi i Cabo san Lucas i Mexico. Det var här jag dök med sjölejonen under förra kontraktet. Det som dominerar i Cabo är vattensporter i alla de former. Dykning har vi redan nämnt, paraglidning, det vill säga att åka fallskärm efter en motorbåt är det överallt, vattenskotrarna åker runt som vettvillingar i bukten men det som imponerar mig mest är de två Americas cupbåtarna som man kan åka på seglingstur med. Det är något som jag vill prova på innan vi lämnar Mexicos varma vatten och går upp till kylan i Alaska. Får se om tid ges. :)

Så, dagens bilder är just på de båtarna, tagna från min balkong under lunchrasten.

Bifogat

• resize of IMG_4294.JPG
    resize of IMG_4294.JPG
    74.6 KB · Visningar: 89
  • resize of IMG_4308.JPG
    resize of IMG_4308.JPG
    105.2 KB · Visningar: 111

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Såklart det kommer rapporter. Dels tycker jag om att skriva och fotografera och dels så är det ett utmärkt sätt att hålla kontakten med er där hemma.

I dag är vi i Cabo san Lucas i Mexico. Det var här jag dök med sjölejonen under förra kontraktet. Det som dominerar i Cabo är vattensporter i alla de former. Dykning har vi redan nämnt, paraglidning, det vill säga att åka fallskärm efter en motorbåt är det överallt, vattenskotrarna åker runt som vettvillingar i bukten men det som imponerar mig mest är de två Americas cupbåtarna som man kan åka på seglingstur med. Det är något som jag vill prova på innan vi lämnar Mexicos varma vatten och går upp till kylan i Alaska. Får se om tid ges. :)

Så, dagens bilder är just på de båtarna, tagna från min balkong under lunchrasten.

Det ser ju inte otäckt ut alls.
Men för att du inte ska glömma vilket underbart vårväder du lämnade så får väl jag kontra med en bild från Lund :huvet :mad:

Bifogat

• Lund.jpg
    Lund.jpg
    185.9 KB · Visningar: 134

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Du verkar ha det bra, förstår de finns en annan sida av jobbet också men jävlar vad sugen jag är på att testa på att jobba på fartyg.

Kul med bilder och lite info.

//Alex

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
Nä, Nu får du ta och komma hemm 'Blacktriple'' saknar ligga bakom dig på våra rundor me osen av 250;an :banana De är väll Dumt:huvet Fråga om det drar i gasssTarmen nu när du är där ute,... Du får ta med dig en sån Mini-Motto så du har nått och köra på Fartyget,..:tummenupp

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Ja, då var det första lördagen vi inte ligger i Los Angeles. När vi lämnade L.A. förra veckan satte vi kurs norrut. Såhär i efterhand känns det ganksa skönt att inte behöva åka till Mexico under rådande omständigheter. :näsblod

Från L.A. gick vi direkt till Juneau i Alaska. Vi tog även en vända inom Ketchikan innan vi idag ligger i Vancouver. Vi kommer härifrån gå tillbaka upp till Alaska innan vi nästa lördag kommer till Seattle som kommer vara vår bashamn här uppe.

Våra två hamnar i Alaska, i onsdags och torsdags var mycket ovanliga. Alaska förknippas av många härombord med dimma, regn och blåst. Mer regnkläder än shorts så att säga. Dock, veckan som gick var annorlunda. Solen lyste från en molnfri himmel, det var närapå vindstilla och temperaturen var riktigt behaglig.
Givetvis passade jag på att fotografera lite. Ett axplock av de bilderna bjuder jag såklart på. Alaska kan faktiskt vara väldigt, väldigt vackert! :tummenupp

Bifogat

• resize of IMG_4430.JPG
    resize of IMG_4430.JPG
    105 KB · Visningar: 84
  • resize of IMG_4425.JPG
    resize of IMG_4425.JPG
    67.3 KB · Visningar: 85
  • resize of IMG_4418.JPG
    resize of IMG_4418.JPG
    111.9 KB · Visningar: 83
  • resize of IMG_4384.JPG
    resize of IMG_4384.JPG
    149.8 KB · Visningar: 81
  • resize of IMG_4383.JPG
    resize of IMG_4383.JPG
    108.4 KB · Visningar: 88

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Bah.. köpevykort han köpt på någon flygplats... :gnissla

:1pajas

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Den här bilden tog jag igår kväll. Helt fantastiskt scenario. :)

Bifogat

• resize of IMG_4473.jpg
    resize of IMG_4473.jpg
    96.6 KB · Visningar: 99
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Var ett tag sen jag skrev något här, dags igen.

Våra resor här i Alaska vänder i Skagway. Det är så långt norrut vi kommer under veckan. Det ligger inte så vansinnigt långt norrut, ungefär på samma breddgrad som Stockholm.

Skagway som stad är lite rolig. Här bor ungefär 900 personer året om. På sommaren stiger det till knappt 3000 med alla säsongsarbetarna. I onsdags när vi var här låg vi med tre andra fartyg. Med runt 3500 passagerare och besättning per båt ökade vi invånarantalet med sisådär en 14000...

Skagway var porten till Klondike. Under guldrushen åkte man båt till Skagway och tåg vidare till vildmarken. Den smalspåriga järnvägen är fortfarande i drift, dock enbart för turisternas skull. För fyra år sen tog jag en tur upp till Canadensiska gränsen. Helt fantastiskt. Senast vi var i Skagway tog jag en promenad längs spåret. Man går då bland annat förbi kyrkogården från guldrushåren. Ganska häftigt ställe faktiskt.

Skagwaykuriosa. Jack Londons "skriet från vildmarken" utspelar sig delvis i Skagway. :fakta

Så, lite bilder från Skagway;

1. Skagway under morgondimmornas slöja.
2. Man förtöjer "downtown".
3. Spåret går rakt ut i vildmarken.
4. Jag sittande på en stock på Swagway rivers torra botten. Hittade inget guld. :gnissla
5. Begravningsplatsen från guldrushåren.
6 & 7. På väg mot Klondike. Bilder från 2005

Bifogat

• resize of IMGP2176.JPG
    resize of IMGP2176.JPG
    238.8 KB · Visningar: 96
  • resize of IMG_4681.JPG
    resize of IMG_4681.JPG
    146.8 KB · Visningar: 104
  • resize of IMG_4666.JPG
    resize of IMG_4666.JPG
    91.5 KB · Visningar: 112
  • resize of IMG_4656.JPG