Så var hojsäsongen slut för mig.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Vad har du för funktion på fartyget/fartygen du seglar med?
Står säkert i tråden, men den är nu 38 sidor lång och jag försöker jobba lite också.
Jo, det står nämnt ett par olika gånger men det är som du säger några sidor att plöja genom. Dessutom har positionen ändrats ett par gånger på de 19 åren som passerat sen jag startade tråden.

Hursomhelst, jag jobbar som maskinchef som man sa förr, teknisk chef som man säger nu, Chief Engineer som man säger internationellt eller kort och gott Chief.
Ibland the Chief. Ibland sir Chief...
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Väldigt intressant tråd. Kommer på lite frågor.
Hur långa perioder ligger du ute på jobb och hur länge är du ledig emellan varje jobb period?
När ni är på båten hur många timmar per dag jobbar ni? Har man rullande schema så både dag & nattskift?
Jag har ett schema om tio veckor rullande vilket innebär att jag är ombord I tio veckor med minst 10 timmars arbete Per dag, 7 dagar i veckan. Ofta blir det mer. Ibland mycket mer.
Efter 10 veckor ombord åker jag hem och är ledig medan där är en annan person som är ombord och har tjänsten jag har när jag är ombord.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jo, det står nämnt ett par olika gånger men det är som du säger några sidor att plöja genom. Dessutom har positionen ändrats ett par gånger på de 19 åren som passerat sen jag startade tråden.

Hursomhelst, jag jobbar som maskinchef som man sa förr, teknisk chef som man säger nu, Chief Engineer som man säger internationellt eller kort och gott Chief.
Ibland the Chief. Ibland sir Chief...
- Okey, sköna bilder o beskrivningar (y)
Mina bordsgrannar här är chefsingenjörer, fast inte inom civil sjöfart då.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top