MickeZX7R
Posör
- Nä det har jag inte sett eller ändå kunnat bedöma.Du ser värdet på hans klocksamling och vilka cigarrer han röker?
- Nä det har jag inte sett eller ändå kunnat bedöma.Du ser värdet på hans klocksamling och vilka cigarrer han röker?
Jo, det står nämnt ett par olika gånger men det är som du säger några sidor att plöja genom. Dessutom har positionen ändrats ett par gånger på de 19 åren som passerat sen jag startade tråden.Vad har du för funktion på fartyget/fartygen du seglar med?
Står säkert i tråden, men den är nu 38 sidor lång och jag försöker jobba lite också.
Jag har ett schema om tio veckor rullande vilket innebär att jag är ombord I tio veckor med minst 10 timmars arbete Per dag, 7 dagar i veckan. Ofta blir det mer. Ibland mycket mer.Väldigt intressant tråd. Kommer på lite frågor.
Hur långa perioder ligger du ute på jobb och hur länge är du ledig emellan varje jobb period?
När ni är på båten hur många timmar per dag jobbar ni? Har man rullande schema så både dag & nattskift?
- Okey, sköna bilder o beskrivningarJo, det står nämnt ett par olika gånger men det är som du säger några sidor att plöja genom. Dessutom har positionen ändrats ett par gånger på de 19 åren som passerat sen jag startade tråden.
Hursomhelst, jag jobbar som maskinchef som man sa förr, teknisk chef som man säger nu, Chief Engineer som man säger internationellt eller kort och gott Chief.
Ibland the Chief. Ibland sir Chief...![]()
Det är väldigt mycket franska som gäller även om vissa, på typiskt franskt maner, kan lite engelska om man tvingar dem till det...är det några som bor där som pratar svenska också ? eller är det franska som gäller ?
Påminner om när vi var i Chamonix för en massa år sedan. Kompisen går in i en liten butik, frågar på engelska om frimärke och vad det kostar. Hon svarar på franska. Utan att fråga, klaga eller något så byter kompisen till svenska och säger typ "Men jag ska skicka det här vykortet till min mamma, vad kostar det, har ni frimärken bla bla (fortsätter tiraden)" och hon blir bara rödare och rödare i ansiktet. Till slut svarar hon på engelska...Det är väldigt mycket franska som gäller även om vissa, på typiskt franskt maner, kan lite engelska om man tvingar dem till det...
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |