Sågspån i huvet??

Status
Ej öppen för fler svar.

meomir

www.dreammaker.se
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 600F -91
Ok, Vem va sopproten som inte kunde hålla en schysst linje i kurvan när jag mötte honom på bogesundsvägen söndag 11/6 ca: kl 17.30??? :fatta! (Ingen härifrån kan jag tänka mig) Detta möte resulterade i en ganska tråkig avåkning!! Men det e lugnt jag var sugen på att äta gräs i diket iaf.. Behöver jag nämna att ekonomin gick åt H-vete oxå.. Nä nu har jag klagat färdigt.... =)

Ps. Jag mår bra om någon undrar.. (skrapsår och kraftig huvudvärk) Ds.
 

ZaXeS

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Småland
Hoj
Kronan, en grön
meomir skrev:
2229803 Ok, Vem va sopproten som inte kunde hålla en schysst linje i kurvan när jag mötte honom på bogesundsvägen söndag 11/6 ca: kl 17.30??? :fatta! (Ingen härifrån kan jag tänka mig) Detta möte resulterade i en ganska tråkig avåkning!! Men det e lugnt jag var sugen på att äta gräs i diket iaf.. Behöver jag nämna att ekonomin gick åt H-vete oxå.. Nä nu har jag klagat färdigt.... =)

Ps. Jag mår bra om någon undrar.. (skrapsår och kraftig huvudvärk) Ds.
Hoppas att det smakade :tomten


.
Nä, Hoppas att du mår bra snart.. :pannkyss
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
meomir skrev:
2229803 Ok, Vem va sopproten som inte kunde hålla en schysst linje i kurvan när jag mötte honom på bogesundsvägen söndag 11/6 ca: kl 17.30??? :fatta! (Ingen härifrån kan jag tänka mig) Detta möte resulterade i en ganska tråkig avåkning!! Men det e lugnt jag var sugen på att äta gräs i diket iaf.. Behöver jag nämna att ekonomin gick åt H-vete oxå.. Nä nu har jag klagat färdigt.... =)

Ps. Jag mår bra om någon undrar.. (skrapsår och kraftig huvudvärk) Ds.

Jadu, det verkar vara mer än en som inte kan hålla sin linje i kurvorna på
bogesundsvägen. Åkte den idag runt 15-16 tiden och mötte en hel del hojar som
av nån anledning ligger på min sida genom kurvor/backkrön etc,
bla en "idiot"omkörning av nån motard eller liknande, hade det varit någon
som kunde bogesundsvägen och kört x antal km/h fortare än mina 60 så hade
vi nog fått läsa om en tråkig olycka...

Förstår inte vad som ska vara så svårt med att hålla sig på sin sida av
vägen? Är ni inte bättre förare än så kanske ni ska gå en kurs?! :7peta :tungan
 

IronMike

Guest
meomir skrev:
2229803 Ok, Vem va sopproten som inte kunde hålla en schysst linje i kurvan när jag mötte honom på bogesundsvägen söndag 11/6 ca: kl 17.30??? :fatta! (Ingen härifrån kan jag tänka mig) Detta möte resulterade i en ganska tråkig avåkning!! Men det e lugnt jag var sugen på att äta gräs i diket iaf.. Behöver jag nämna att ekonomin gick åt H-vete oxå.. Nä nu har jag klagat färdigt.... =)

Ps. Jag mår bra om någon undrar.. (skrapsår och kraftig huvudvärk) Ds.
Hade mötet skjuts ? .. var det på vaxholm-sidan vis slutet av banan eller mot-stan-sidan mot det slutet?

Var det mot-stan-sidan i slutet ..och en snubbe med skjuts så var det jag :pannkyss ingen o-schysst skurning, bara mot mitten. Tur att det gick fint iaf.

:corn

cleaner skrev:
2229866 Jadu, det verkar vara mer än en som inte kan hålla sin linje i kurvorna på
bogesundsvägen. Åkte den idag runt 15-16 tiden och mötte en hel del hojar som
av nån anledning ligger på min sida genom kurvor/backkrön etc,
bla en "idiot"omkörning av nån motard eller liknande, hade det varit någon
som kunde bogesundsvägen och kört x antal km/h fortare än mina 60 så hade
vi nog fått läsa om en tråkig olycka...

Förstår inte vad som ska vara så svårt med att hålla sig på sin sida av
vägen? Är ni inte bättre förare än så kanske ni ska gå en kurs?! :7peta :tungan
Har du en blå sv 650 ? .. med det tempot ska man hålla sig borta från banan.

ds !
 

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Ort
Örnsköldsvik.
Hoj
Honda oldschool - i bitar
IronMike skrev:
2229904 Hade mötet skjuts ? .. var det på vaxholm-sidan vis slutet av banan eller mot-stan-sidan mot det slutet?

Var det mot-stan-sidan i slutet ..och en snubbe med skjuts så var det jag :pannkyss ingen o-schysst skurning, bara mot mitten. Tur att det gick fint iaf.

:corn

QUOTE]




Om det nu var du,
och du såg att du var orsaken till hans avåkning STANNADE du inte då och kollade hur det gick för han som fick göra en marksyning? :3freak
 

IronMike

Guest
Lilla_damen skrev:
2229930
IronMike skrev:
2229904 Hade mötet skjuts ? .. var det på vaxholm-sidan vis slutet av banan eller mot-stan-sidan mot det slutet?

Var det mot-stan-sidan i slutet ..och en snubbe med skjuts så var det jag :pannkyss ingen o-schysst skurning, bara mot mitten. Tur att det gick fint iaf.

:corn

QUOTE]




Om det nu var du,
och du såg att du var orsaken till hans avåkning STANNADE du inte då och kollade hur det gick för han som fick göra en marksyning? :3freak

Jag genar aldrig över mittlinjen..... Man möter femtioelva muppar varje repa på bogan, alla skär kors och tvärs, jag hade tillräkligt att tänka på som t ex min skjuts, samt bromsa in inför nästa knäskrap....

Vad som händer någon nybörjar-snubbe för han kommer för fort in i en kurva åt andra hållet, å sen skyller på att någon skurit kurvan för mkt är tyvärr inte mötandes plikt att bry sig om, utan hans bakomvarande.... "som kommer fram till"

Regel # 7 om man ser till gamla reglerna.

--

sen skriver jag bara såhär drygt för att jag vet att jag inte gjorde fel, men däremot mötte en väldans massa pajsare som hade fel spår.....
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Vad förvånande att detta inträffar. När ska alla inse att det inte är en bana?

BTW, till trådskaparen, hoppas att du klarat dej OK :tummenupp
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
meomir skrev:
2229803 Ok, Vem va sopproten som inte kunde hålla en schysst linje i kurvan när jag mötte honom på bogesundsvägen söndag 11/6 ca: kl 17.30??? :fatta! (Ingen härifrån kan jag tänka mig) Detta möte resulterade i en ganska tråkig avåkning!! Men det e lugnt jag var sugen på att äta gräs i diket iaf.. Behöver jag nämna att ekonomin gick åt H-vete oxå.. Nä nu har jag klagat färdigt.... =)

Ps. Jag mår bra om någon undrar.. (skrapsår och kraftig huvudvärk) Ds.
Surt att höra. Tydligen en väg man ska undvika, för mycket
Rossi-töntar där.
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Tur att det gick bra..
Vägen måste gillas av förarare med tex lastbil,det måste ju vara rena drömmen att möta alla som tror dom är rossi jr :3freak
 

Teddan

Medlem
Gick med
6 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
.
Utan att ta någons parti...

En lutande hoj tar plats, bara för att hjulen stannar på den egna sidan så betyder inte det att mötande alltid ges tillräckligt med plats.

Om mötande ges mindre plats än vad man skulle ge en mötande bil, då skärs kurvan för mycket och inkräktar på den mötandes körbana.

Viktigt att tänka på när vägen är smal, saknar mittlinje och speciellt då den trafikeras av både erfarna och oerfarna förare. Man kan inte utgå ifrån att alla klarar sig på samma marginaler som en själv.

Verkar som om du klarat dig bra trots allt meomir, synd hur som helst.
 

sandstream

Guest
Teddan skrev:
Om mötande ges mindre plats än vad man skulle ge en mötande bil, då skärs kurvan för mycket och inkräktar på den mötandes körbana.
Viktigt att tänka på när vägen är smal, saknar mittlinje och speciellt då den trafikeras av både erfarna och oerfarna förare. Man kan inte utgå ifrån att alla klarar sig på samma marginaler som en själv.
Helt sant, men problemet är väl att vägar som Bogesund trafikeras av allt för många empatikhandikappad muppar som ser det som sin egen bana och tycker att alla andra ska hålla sig hemma.
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
IronMike skrev:
2229904


Har du en blå sv 650 ? .. med det tempot ska man hålla sig borta från banan.

ds !
Banan??? Är det inte en allmän väg??? Om man nu som utböling är ute och åker och har ingen aning om att denna allmäna väg?! betraktas som bana.. då ska jag sonika skylla mej själv om jag nu råkar köra ett tempo som inte passar dej??
 

Teddan

Medlem
Gick med
6 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
.
sandstream skrev:
2230088 Helt sant, men problemet är väl att vägar som Bogesund trafikeras av allt för många empatikhandikappad muppar som ser det som sin egen bana och tycker att alla andra ska hålla sig hemma.

Kan inte mer än hålla med. :tummenupp

Vilket understryks av detta lite mindre genomtänkta uttalande...
med det tempot ska man hålla sig borta från banan
 

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Ort
luleå
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
Nr:18 skrev:
2229960 Vad förvånande att detta inträffar. När ska alla inse att det inte är en bana?

BTW, till trådskaparen, hoppas att du klarat dej OK :tummenupp
:tummenupp håller me,inte konstigt alls då många inläggen o filmsnuttar visar hur fort man kan köra efter den vägen.håll er på bana ffs.fyra döda förra veckan eller läser ingen nyheter längre. :fatta!
 

sandstream

Guest
Teddan skrev:
Vilket understryks av detta lite mindre genomtänkta uttalande...
SkrotMicke är inget att bry sig om, han verkar lida av "Golden Retreiver syndromet" och gör vad som helst för lite uppmärksamhet :hihi
 

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Ort
Toulang'e
Hoj
R1
Är det inte en jävligt sund idé att stanna iaf,och kolla hur det gick för denna "nybörjar-snubbe"? även om det inte är din "plikt att bry dej om"?
 

Davidk

Guest
meomir skrev:
2229803 Ok, Vem va sopproten som inte kunde hålla en schysst linje i kurvan när jag mötte honom på bogesundsvägen söndag 11/6 ca: kl 17.30??? :fatta! (Ingen härifrån kan jag tänka mig) Detta möte resulterade i en ganska tråkig avåkning!! Men det e lugnt jag var sugen på att äta gräs i diket iaf.. Behöver jag nämna att ekonomin gick åt H-vete oxå.. Nä nu har jag klagat färdigt.... =)

Ps. Jag mår bra om någon undrar.. (skrapsår och kraftig huvudvärk) Ds.

Tråkigt att du åkte av,trevligt att du klararde dig bra.
Tyvärr så är det många som använder fel spårval men det är sånt som händer, man glider in i hög fart och lägger ner och så kommer en annan förare i motsatt körbana och gör samma sak ådå blir problem.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top