Sågspån i huvet??

Status
Ej öppen för fler svar.

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
IronMike skrev:
2232287 Man skulle nog pressa vanlig väg ändå, iaf jag :)


Ja det är ju klart då 50% av nöjet med stadskörning är just att ligga på gränsen och få ett par adrenalinchocker när man känner att "det är nära nu" osv....

Bankörning är enbart fördelaktigt i träningssyfte. ;)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Davidk skrev:
2232279 Skaffa en bana i närheten av stockholm och då snackar vi inom en radie av 5-10mil så skulle alla slippa det här.
Det ska vara billigt att köra, så att man kunde köra ett par ggr i veckan och köra av sig.
Men som vanligt så händer det aldrig nånting i sverige!!!
Sure Burt! Det där är bara önskedrömmar. Folk kommer köra som idioter oavsett om de har en bana i närheten eller inte och vill du så gärna ha en bana så får du ta tag id et själv och inte sura för att inte mamma ger dig en fet bana 5 mil från Stockholm.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Ironmike, först sitter du å säger "har du en blå SV" osv. precis som att du kommer ihåg händelsen. Antagligen är det för att få uppmärksamhet när du surfar forumet på dina hemmafester med alla 15åriga snorbrudar du dragit upp från nåe förskola. Titta på hur du skriver. Kvittar väl hur fan du skär vägen om du kommer i 200 blås, tror du inte man blir nervös om man möter nått stolpskott som kommer å slickar mittlinjen i den hastigheten? gisses, din logik....

"SKÄR INTE MIN KURVA NÄR JAG KOMMER I 200+ OCH BRASSAR OCH IMPAR, FÖR JAG FÖLJER REGELBOKEN!!!" <- jgeeee
 

Martin_Ch

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Kista
Hoj
F800ST
IronMike skrev:
2232059 *suck* ... en till

-finns inget som säger att jag har med saken att göra
-jag sa att jag mötte EN kille med fel spårval, jag var på min sida
-thats it

SEN anklagar alla mig för smitning. Riktigt kul tråd, ena stolpskottet efter andra ger sig tillkänna i tråden

:fatta!

Om du hade tagit dig tid att läsa ordentligt så hade du insett att jag aldrig påstod att du smitit eller ens varit inblandad i detta fall. Det enda jag skrev var att du inte skulle agera på det viset som du själv föreslog om du hamnar i den situationen någon gång i framtiden. Läs en gång till...

Det var, för att vara exakt, denna del av ditt inlägg som jag vände mig emot:
"tyvärr inte mötandes plikt att bry sig om, utan hans bakomvarande"

Det där har du totalt missförstått. Fungerar inte på det viset. Avviker någon (vem fan som helst i liknande olyckssituation) så är det smitning. Att jag kommenterar att du har en skev bild av vad som gäller vid en olycka är inte detsamma som att kommentera trådskaparens incident. För min del får du gärna köra fort på slingriga vägar, men du behöver läsa på lite om de lagar som finns istället för att hitta på egna regler.

Vad det var i min första mening ("Vem som gjort vad i detta fall har jag ingen aning om, men det förfarande du beskriver här kallas för smitning.") som var svårt att begripa är för mig ett mysterium...
 

IronMike

Guest
vbg_snake skrev:
2232387 Ironmike, först sitter du å säger "har du en blå SV" osv. precis som att du kommer ihåg händelsen. Antagligen är det för att få uppmärksamhet när du surfar forumet på dina hemmafester med alla 15åriga snorbrudar du dragit upp från nåe förskola. Titta på hur du skriver. Kvittar väl hur fan du skär vägen om du kommer i 200 blås, tror du inte man blir nervös om man möter nått stolpskott som kommer å slickar mittlinjen i den hastigheten? gisses, din logik....

"SKÄR INTE MIN KURVA NÄR JAG KOMMER I 200+ OCH BRASSAR OCH IMPAR, FÖR JAG FÖLJER REGELBOKEN!!!" <- jgeeee
Handen på hjärtat.. så ser jag en väldans massa dårar där borta. Häng med en sväng så ska jag visa, jag är ingen dåre.

Köra fort ja! Tom gasa helvet!! Men med en nypa förnuft.

:fyllisar

Och varför tror du jag har nåra 15 åriga tjejjer.. ?? Mitt ex är 26, hur gammal är din tjej eller fd ? :7peta VAD HAR SÅNT MED SAKEN ATT GÖRA

Du känner inte mig.. Visst är man lite pajas ibland på forumet, men gefan i att döma folk.

Martin_Ch skrev:
2232451

Det var, för att vara exakt, denna del av ditt inlägg som jag vände mig emot:
"tyvärr inte mötandes plikt att bry sig om, utan hans bakomvarande"
Ja i vissa fall, som på bogesund så är det jävligt korkat att vända om direkt, man kanske måste åka en bra bit innan man kan vända säkert.....Och då har garanterat någon bakomvarande hunnit före. Har du kört sträckan ifråga ?

Jag mötte ju flera piloter efter han dessutom...men inget tyder på att han gick omkull. Känns som att trådkaparen för övrigt är ett skämt, ingen jag pratat med har hört ngt om en olycka. Säkert en länsman som startat kontot för att jiddra :7peta
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
IronMike skrev:
2229904 Hade mötet skjuts ? .. var det på vaxholm-sidan vis slutet av banan eller mot-stan-sidan mot det slutet?

Var det mot-stan-sidan i slutet ..och en snubbe med skjuts så var det jag :pannkyss ingen o-schysst skurning, bara mot mitten. Tur att det gick fint iaf.

:corn


Har du en blå sv 650 ? .. med det tempot ska man hålla sig borta från banan.

ds !
Sen när fan är en allmän väg en bana? :7peta

Blev rädd först eftersom jag körde där vid den tiden.Sen kom jag på att det va Idag.(12/6)

Den vägen är kul men livsfarlig. Håller mig löjligt till höger överallt där det är skymt där.
Fattar inte hur fan man kan hålla tre dubbla hastighets gränsen dubbla är ju åt helvete.

mvh// prulle som bor i vaxholm och hör ambulansen...
 

Martin_Ch

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Kista
Hoj
F800ST
IronMike skrev:
2232460
Ja i vissa fall, som på bogesund så är det jävligt korkat att vända om direkt, man kanske måste åka en bra bit innan man kan vända säkert.....Och då har garanterat någon bakomvarande hunnit före. Har du kört sträckan ifråga ?

Situationen blir inte bättre av att man tvärnitar där sikten är skymd och det hela slutar med påkörning bakifrån. Man inte ha fler olyckor på en gång... Egen säkerhet får gå först. Man kan inte hjälpa till om man själv råkar illa ut. Tolkade ditt inlägg som "någon annans problem"-attityd... Handlade det istället om att leta efter plats att vända säkert så är vi helt överens.

Bor söder om stan så vägarna i de krokarna har jag sämre koll på. Den vägen kände jag inte till innan jag läste om den för någon vecka sedan. Lite störande eftersom jag kört den tråkigare vägen från vaxholm utan att veta att det fanns andra alternativ... Funderar på att bekanta mig med den då det är relativt lite trafik. Kanske blir något lämpligt tillfälle i samband med fotbolls-VM. Får kolla tv-tablån :)
 

IronMike

Guest
Martin_Ch skrev:
2232473 Situationen blir inte bättre av att man tvärnitar där sikten är skymd och det hela slutar med påkörning bakifrån. Man inte ha fler olyckor på en gång... Egen säkerhet får gå först. Man kan inte hjälpa till om man själv råkar illa ut. Tolkade ditt inlägg som "någon annans problem"-attityd... Handlade det istället om att leta efter plats att vända säkert så är vi helt överens.

Bor söder om stan så vägarna i de krokarna har jag sämre koll på. Den vägen kände jag inte till innan jag läste om den för någon vecka sedan. Lite störande eftersom jag kört den tråkigare vägen från vaxholm utan att veta att det fanns andra alternativ... Funderar på att bekanta mig med den då det är relativt lite trafik. Kanske blir något lämpligt tillfälle i samband med fotbolls-VM. Får kolla tv-tablån :)
Det tycker jag.. Åk dit å bekanta dig med vägen. Själv föredrar jag bulten, men väglaget är bättre på bogan, den e mer knixig också.

Nåja.. Jag menade som sagt inte "någon annans problem"-attityd....där mötet hade fle spårval, kunde jag inte vända, å jag hann möta ett par till, å eftersom jag hade ngn minut till slutet i ena änden, så skulle jag ju passera igen..

Men, det var inga där. OM det nu hade varit killen ifråga som körde av, vilket jag knappast tror. Så kan han inte mer än ha glidit ner i diket i 15 km/h å fått ngn plastskada, sen kört upp på vägen igen å dragit vidare.... Hade jag märkt att det fanns en risk att han skulle total-klota i en högfarts kurva så hade jag vänt snarast möjligt ur säkerhetssynpunkt.

Men i detta fallet, så möter jag en kille med fel spårval, jag håller min plats, han hade räknat med att det skulle vara fritt från möte, så han skär lite galet. Men ingen hög fart, sekunderna efter, möter jag 4-5 åkare, så jag kände inte att det fanns ngn anl att göra en snabb vändning...

Å sen börjar en massa folk anklaga en för att köra som ett svin, skita i andra å utsätta folk för risker.

:huvet

nåja

och vad det beträffar bana...så är det lite med glimten i ögat, det verkar ingen förstå heller. vi snackar "vad fick du för tid" .. "banan ser fin ut idag" etc etc, lite skämtsamt. även om det ibland körs på tid, så är det lite grabbig stämning med mkt surr, men så ere.

prulle skrev:
2232472 Sen när fan är en allmän väg en bana? :7peta
:rolleyes:
 
Last edited:

Gabor

Guest
Biturbo skrev:
2231367 Kan du precisera vad som gjorde erat rejsande mindre "dåligt" mot dagens?

nä. :pannkyss ...bara att fartskillnaden på de som körde om oss var som ett möte, på fel sida av vägen, skymda kurvor....trist att många tar såna risker på den vägen.

ser nu att du menar :yoparty , gamla tidens rejsande.. :banana ... näää,, inte fan var det bättre förr, bara hojarna som var sämre.. :lol ...så körde vi midsommarnattsrejs åxå. tom RR förar var med å gasade mitt i natten. Ingen nämnd , ingen glömd...
skillnaden var kanske att vi inte var så många, inte så mycket turister..

Ta det lugnt där, många ute som är "vanliga" hojare, kanske ute för första gången och " bekantar sig " med Boge..... :)
 
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Freedom skrev:
2232110 Det finns en jäkla massa slingriga vägar runtomkring men det verkar som man vill gasa skiten på dom kända ställena, åk gamla Norrtäljevägen från Brottby och ta av mot Brollsta golfklubb och du har den mest slingrigaste väg du kan drömma om.

Har gött om slingriga vägar härhemma :pannkyss men vem vet kanske att man tar en tur om man skulle ha något ärrende dit upp :tummenupp
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Fan, tänk om motorsporten kunde ta efter SH förare istället för tvärs om. Bulten och Bogan som nya grenar, fast nu på bana....

Då skulle halva startfältet vändas 180 grader och så kör man mot varandra i roadracing som i gamla filmen Rollerball.

Och publiken ska inte sitta på läktarna och sova, utan i pansarbussar som cruisar runt på banan, och imellanåt klipper en och annan båge...

Fan va cool..... :banana
 

Gabor

Guest
Helldriver skrev:
2232576 Fan, tänk om motorsporten kunde ta efter SH förare istället för tvärs om. Bulten och Bogan som nya grenar, fast nu på bana....

Då skulle halva startfältet vändas 180 grader och så kör man mot varandra i roadracing som i gamla filmen Rollerball.

Och publiken ska inte sitta på läktarna och sova, utan i pansarbussar som cruisar runt på banan, och imellanåt klipper en och annan båge...

Fan va cool..... :banana

förvirrat...är det inte det som pågår redan.?? förrutom att publiken åker i bilar, bussar, med husvagn osv. :rofl
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
IronMike skrev:
2232481


Å sen börjar en massa folk anklaga en för att köra som ett svin, skita i andra å utsätta folk för risker.

...så han skär lite galet.

och vad det beträffar bana...så är det lite med glimten i ögat, det verkar ingen förstå heller.

Det är väl inte så konstigt att folk "misstolkar" :rolleyes: dig, du uttrycker dig verkligen som om du skiter i alla andra och håller på din rätt hela tiden.

Och nu när fok börjar klaga på dig att du sket i han som kom lite nära så säger du att du visste att det gick bra för det kom folk efter.

Och sen var det han som skar fel???
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
IronMike, kan du erkänna dig ha fel nån gång? Försök inte bli ny roller eller gr. Testa att köra på bana nån gång och få lite verklighetsförknippelse till vad som ÄR fort.

Tråden har gått av...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top