Martin_Ch skrev:
2232473 Situationen blir inte bättre av att man tvärnitar där sikten är skymd och det hela slutar med påkörning bakifrån. Man inte ha fler olyckor på en gång... Egen säkerhet får gå först. Man kan inte hjälpa till om man själv råkar illa ut. Tolkade ditt inlägg som "någon annans problem"-attityd... Handlade det istället om att leta efter plats att vända säkert så är vi helt överens.
Bor söder om stan så vägarna i de krokarna har jag sämre koll på. Den vägen kände jag inte till innan jag läste om den för någon vecka sedan. Lite störande eftersom jag kört den tråkigare vägen från vaxholm utan att veta att det fanns andra alternativ... Funderar på att bekanta mig med den då det är relativt lite trafik. Kanske blir något lämpligt tillfälle i samband med fotbolls-VM. Får kolla tv-tablån
Det tycker jag.. Åk dit å bekanta dig med vägen. Själv föredrar jag bulten, men väglaget är bättre på bogan, den e mer knixig också.
Nåja.. Jag menade som sagt inte "någon annans problem"-attityd....där mötet hade fle spårval, kunde jag inte vända, å jag hann möta ett par till, å eftersom jag hade ngn minut till slutet i ena änden, så skulle jag ju passera igen..
Men, det var inga där. OM det nu hade varit killen ifråga som körde av, vilket jag knappast tror. Så kan han inte mer än ha glidit ner i diket i 15 km/h å fått ngn plastskada, sen kört upp på vägen igen å dragit vidare.... Hade jag märkt att det fanns en risk att han skulle total-klota i en högfarts kurva så hade jag vänt snarast möjligt ur säkerhetssynpunkt.
Men i detta fallet, så möter jag en kille med fel spårval, jag håller min plats, han hade räknat med att det skulle vara fritt från möte, så han skär lite galet. Men ingen hög fart, sekunderna efter, möter jag 4-5 åkare, så jag kände inte att det fanns ngn anl att göra en snabb vändning...
Å sen börjar en massa folk anklaga en för att köra som ett svin, skita i andra å utsätta folk för risker.
nåja
och vad det beträffar bana...så är det lite med glimten i ögat, det verkar ingen förstå heller. vi snackar "vad fick du för tid" .. "banan ser fin ut idag" etc etc, lite skämtsamt. även om det ibland körs på tid, så är det lite grabbig stämning med mkt surr, men så ere.
prulle skrev:
2232472 Sen när fan är en allmän väg en bana?