Sågspån i huvet??

Status
Ej öppen för fler svar.

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
sandstream skrev:
2230253 Jag älskar Golden och var hundvakt åt en 9 månaders "valp" för ett tag sedan :)
Det tror jag inte men med åldern ändras ens värderingar och man inser hur lite man förstod när man var ung.

Och sedan detta ständiga tjat om att hålla fullt, hålla stumt osv.
Lägg ner, en majoritet kör som "kärringar" om man jämför med dem som verkligen kan köra fort (och det är ingen av dem som hänger på Bulten eller Boge).

Var går gränsen för ändrade värderingar??? bara så att jag vet när jag borde rättat in mig i ledet.
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
slangarn skrev:
2230222 Vid ridskolan bör man ju alltid ha fullvarv...
Sporthoj.com verkar ju mest bestå av ett gäng moraltanter numera.
PRECIS! Men det jag framförallt stör mig på är det här jävla 30 köret utanför dagis o skolor. Vadå, är ungarna så dumma att de leker på eller ska gå över vägen utan att titta sig för så får ju dom tamigfan skylla sig själva om jag kommer där i full karreta!
Jag brukar till och med åka in och jaga barnen på skolgården, jävlar vad dom springer!!! Det kanske lär dom att dom inte är så stora mot en hoj som kommer i 200 knyck :yoparty










:3freak :3freak :3freak
 

sandstream

Guest
slangarn skrev:
2230262 Var går gränsen för ändrade värderingar??? bara så att jag vet när jag borde rättat in mig i ledet.
När du tycker att inlägget ovan av Spiken är kul och ingen kritik mot dig, då har du kommit en bit.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
IronMike skrev:
2229904 Hade mötet skjuts ? .. var det på vaxholm-sidan vis slutet av banan eller mot-stan-sidan mot det slutet?

Var det mot-stan-sidan i slutet ..och en snubbe med skjuts så var det jag :pannkyss ingen o-schysst skurning, bara mot mitten. Tur att det gick fint iaf.
Ditt svar antyder att du är medveten om att du kört fult mot andra på den aktuella vägen vid tillfället.

:corn

IronMike skrev:
2229904
Har du en blå sv 650 ? .. med det tempot ska man hålla sig borta från banan.

ds !
Det finns massor med förare som skulle göra slarvsylta av dig med en SV650 men de håller sig till den riktiga banan.
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
IronMike skrev:
2229904 Hade mötet skjuts ? .. var det på vaxholm-sidan vis slutet av banan eller mot-stan-sidan mot det slutet?

Var det mot-stan-sidan i slutet ..och en snubbe med skjuts så var det jag :pannkyss ingen o-schysst skurning, bara mot mitten. Tur att det gick fint iaf.

Har du en blå sv 650 ? .. med det tempot ska man hålla sig borta från banan.

ds !

Jag blir riktigt förbannad när jag läser ditt inlägg. Hur jävla dum får man bli. Det är nästan så att du stoltserar med att du har lyckats få en annan person att köra av vägen.

För inte så länge sen körde jag och 3 andra på Bogesundsvägen i riktning mot Vaxholm. Eftersom en av oss hade skjuts som inte gillade alltför höga farter höll vi ett ganska lågt tempo och alla höll sig på mitten av vår sida vägen. Då i en skymd kurva får vi plötsligt möte. En K6:a, en R1:a och en 750:r i nämnd ordning och i extremt hög fart. Dom skär ordentligt i kurvan och det hade blivit totalkrock om vi inte hade haft den placeringen som vi hade. Det mest anmärkningsvärda var att efter K6:an som var tvungen att slå av och väldigt hastigt ändra kurs så passerar först R1:an och sen 750:n och den sista vänder sig väldigt tydligt mot oss och gör en :dummer !!!!!!!!!!!! Det var allså enligt honom vårt fel som ens befann oss på "deras" väg och som IM så fint skriver, sin "bana". Herregud, hur sjuk i huvudet får man bli. Jag var så arg så att jag kokade och väntade xtra länge och hoppades på att dom skulle komma tillbaka till Vaxholm.

Alla som kör mc och har en intelligens överstigande en 4-årings förstår att det är ett problem med genande hojar i båda riktningarna, speciellt i kombination med tidtagartempo.
Jag kan tänka mig att väldigt många som kör där även är medlemmar på SH alternativt läser här med jämna mellanrum.

Att få folk att sluta köra fort där är nog lika omöjligt som att lösa Mellanösternkonflikten men skulle det vara helt omöjligt att försöka införa en oskriven regel att "enkelrikta" Bogesundsvägen? Att man tex kan stå på mot Vaxholm men att om man kommer andra hållet tar det lugnt.
Kommentarer om det, skulle det vara omöjligt att genomföra? Åtminstone sträva efter att det genomlevs.
 
Last edited:

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Ort
Toulang'e
Hoj
R1
Stackars då den killen som kommer "mot enkelriktningen" som inte läser här på forumet..det där lät farligt,vissa puckon kan säkert få för sej att ALLA vet om att det skulle vara enkelriktat..låter läskigt..

förövrigt väldigt bra inlägg!

varför inte köra tidskörningen på bana?
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
sandstream skrev:
2230358 När du tycker att inlägget ovan av Spiken är kul och ingen kritik mot dig, då har du kommit en bit.


Då har jag ju ändrat mina värderingar :gnissla , tyckte ju det lät riktigt skoj :)
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Magnus-Sthlm skrev:
2230392
Att få folk att sluta köra fort där är nog lika omöjligt som att lösa Mellanösternkonflikten men skulle det vara helt omöjligt att försöka införa en oskriven regel att "enkelrikta" Bogesundsvägen? Att man tex kan stå på mot Vaxholm men att om man kommer andra hållet tar det lugnt.
Kommentarer om det, skulle det vara omöjligt att genomföra? Åtminstone sträva efter att det genomlevs.

Jag tror inte att det är omöjligt, då vi mc åkare lever efter ganska många "oskrivna regler" redan.

Eftersom Bogan och Bulten är så pass omskrivna så lockas folk att åka dit, och hur många kör en helt "ny" väg för dem med knäskrap första gången? Själv är jag jävligt glad för att jag tog det hyffsat easy på bulten i Lördags då det fanns snorhala partier på vägen...

Att hålla sig på sin sida ser jag som en självklarhet. Ett exempel som jag själv vart med om var på Örebros "Bogan" Käglan.

Jag och en polare kör ca 130-150 på den vägen som jag kan väl då en offroad hoj bestämmer sig för att ta rygg! När vi la ner så såg jag i backspegeln att han gungade/driftade ut långt i fel körbana.

Trots detta så skulle han hänga på, skar kurvor helt fel och hamnade varje gång långt ut på fel sida. Vi bestämde oss för att gasa ifrån honom rejält på en raka för att han skulle ge sig och kanske fatta att han skulle slå av tempot, förhoppningsvis..?

Sen kunde vi återgå till "vårat" tempo utan att vara oroliga för vad ett möte skulle innebära för hans del...
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Åker man bakom någon som är riktigt snabb OCH vill leva ett tag till så ser man att det går att knäskrapa duktigt på Bogesundsvägen utan att skära över till mötande del av vägen, däremot hjälper det föga om ditt möte inte har samma koll. Resultat = rätt farligt att åka där helt enkelt.

Mest tycker jag det är kromslädar och cyklister på Boge, men är man lite rädd och tycker folk kör för fort så åker man inte där. Att klaga på ett forum räddar inga liv.
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Det måste vara... intressant... att som ovetande utböling råka välja slingerbulten eller bogesundsvägen med bil eller hoj. Det första jag tänker när jag kör på en för mig okänd väg är inte "Undrar om den här vägen används som RR-bana av de lokala hojåkarna?"
Inspirerad körning på kurvig väg är härligt, men tänk på att allmän väg är just allmän och dessutom håller inte beläggningen samma standard som "riktiga" banor.
 

sandstream

Guest
Chronic skrev:
Mest tycker jag det är kromslädar och cyklister på Boge, men är man lite rädd och tycker folk kör för fort så åker man inte där. Att klaga på ett forum räddar inga liv.
Nu var det väl inte farten det "klagades" på utan det faktum att en del nötter inte kan hålla sig på sin sida vilket är en jäkla skillnad och betydligt farligare för oss hojåkare.
 

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Gärsnäs
Hoj
TLS
GeFeldz skrev:
2230532 Inspirerad körning på kurvig väg är härligt, men tänk på att allmän väg är just allmän och dessutom håller inte beläggningen samma standard som "riktiga" banor.

He, sen kan det komma upp andra överraskningar i form av att VV :arsele lagt ut sand/singelblandning i innerkurvan vilket bilisterna genast sprider ut på vägen när de genar för att tjäna nån tusendel. Hände mig igår norr om Christinehov. Som tur var så övningskörde jag med tanten så farten var låg och inget hände. Normalt sett så hade jag hållt dubbla farten o avåkningen troligen varit ett faktum.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag kör sällan Bogesundsvägen men väl Slingerbulten och ser man till att köra lite senare på kvällen, framåt 20:00 eller så, så är det nästan ingen trafik alls. Det verkar som de flesta posörer väljer att åka hem så fort Rosenhill-fiket har stängt. Jag och en polare körde Bulten några gånger i fredags och lördags kväll och vi hade den nästan för oss själva, tror vi körde om två bilar på vägen mot Tungelsta och två bilar tillbaka på lördagsturen, det var allt.

Så vill man slippa att få möte av någon gravt efterbliven självmordspilot på egen väghalva så är min rekommendation att ligga i skuggan och softa på dagen och sedan ägna kvällen åt körning istället. Fördelen då är också att det inte är så jävla varmt i skinnstället.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
GeFeldz skrev:
... ovetande utböling ....


Sådana är inte önskvärda. De riktiga motorcyklisterna[tm] vet hur det går till på banan, och gnäller inte över lite bortkraschade sv650 eller nån annan fjollhoj. De kör hoj på ricktigt[tm]!


De ovetande utbölingarna skjuts av direkt, och dumpas lämpligtvis i vaxholm.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
christoffer skrev:
2230416varför inte köra tidskörningen på bana?
Nä, det kan bli pinsamt när man blir ifrånåkt av den där SMC-gubben på en GPZ eller BMW R60 eller en fjunig slyngel på cb125:a... :hihi
 

Gabor

Guest
Preppen skrev:
2230231 Bor i närheten av Bogan men kör väldigt sällan där p.g.a att det är för farligt.
Sen är det ju på det viset att alla vet att det är många fortåkare på Bogan. Så om man inte gillar det eller är förbannad på dom som gasar där så finns det ju en miljon bra glidarvägar runt om i Sthlm, håll er till dom för h***e. :arsele

Typ E4....
 

Gabor

Guest
Chronic skrev:
2230455 Åker man bakom någon som är riktigt snabb OCH vill leva ett tag till så ser man att det går att knäskrapa duktigt på Bogesundsvägen utan att skära över till mötande del av vägen, däremot hjälper det föga om ditt möte inte har samma koll. Resultat = rätt farligt att åka där helt enkelt.

Mest tycker jag det är kromslädar och cyklister på Boge, men är man lite rädd och tycker folk kör för fort så åker man inte där. Att klaga på ett forum räddar inga liv.

Vi var ett gäng från uppland på boge i fredags kväll, sporthoj med skjuts, Buell, kromslädar, övningskörnings hoj...

Har ni 08 nollor problem med att det finns andra där på Boge och kollar vägstandard och njuter av en underbar vägsträcka ??

Vi höll en helt normal fart, ca 10-20 över gällande, blir i alla fall omkörd av SH dårar, i skymda kurvor helt fel spår, ......fan är det fullt av stålmän eller dödslängtande egoister på den vägen..??..

Nej, det är inte första gången vi var där, de flesta av oss rejsade där tidigare än en del är födda som leker RR förare på den vägen....

Visa hänsyn , det brukar ge mindre olyckor och räddar en del liv. Var det inte en dödsolycka där bara för en vecka sedan, älgolycka om jag inte kommer ihåg fel.

TomK skrev:
2230806 Nä, det kan bli pinsamt när man blir ifrånåkt av den där SMC-gubben på en GPZ eller BMW R60 eller en fjunig slyngel på cb125:a... :hihi

Jag lovar Tom, det var inte jag eller Roffe. :yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top