IronMike skrev:
2229904 Hade mötet skjuts ? .. var det på vaxholm-sidan vis slutet av banan eller mot-stan-sidan mot det slutet?
Var det mot-stan-sidan i slutet ..och en snubbe med skjuts så var det jag
ingen o-schysst skurning, bara mot mitten. Tur att det gick fint iaf.
Har du en blå sv 650 ? .. med det tempot ska man hålla sig borta från banan.
ds !
Jag blir riktigt förbannad när jag läser ditt inlägg. Hur jävla dum får man bli. Det är nästan så att du stoltserar med att du har lyckats få en annan person att köra av vägen.
För inte så länge sen körde jag och 3 andra på Bogesundsvägen i riktning mot Vaxholm. Eftersom en av oss hade skjuts som inte gillade alltför höga farter höll vi ett ganska lågt tempo och alla höll sig på mitten av vår sida vägen. Då i en skymd kurva får vi plötsligt möte. En K6:a, en R1:a och en 750:r i nämnd ordning och i extremt hög fart. Dom skär ordentligt i kurvan och det hade blivit totalkrock om vi inte hade haft den placeringen som vi hade. Det mest anmärkningsvärda var att efter K6:an som var tvungen att slå av och väldigt hastigt ändra kurs så passerar först R1:an och sen 750:n och den sista vänder sig väldigt tydligt mot oss och gör en
!!!!!!!!!!!! Det var allså enligt honom vårt fel som ens befann oss på "deras" väg och som IM så fint skriver, sin "bana". Herregud, hur sjuk i huvudet får man bli. Jag var så arg så att jag kokade och väntade xtra länge och hoppades på att dom skulle komma tillbaka till Vaxholm.
Alla som kör mc och har en intelligens överstigande en 4-årings förstår att det är ett problem med genande hojar i båda riktningarna, speciellt i kombination med tidtagartempo.
Jag kan tänka mig att väldigt många som kör där även är medlemmar på SH alternativt läser här med jämna mellanrum.
Att få folk att sluta köra fort där är nog lika omöjligt som att lösa Mellanösternkonflikten men skulle det vara helt omöjligt att försöka införa en oskriven regel att "enkelrikta" Bogesundsvägen? Att man tex kan stå på mot Vaxholm men att om man kommer andra hållet tar det lugnt.
Kommentarer om det, skulle det vara omöjligt att genomföra? Åtminstone sträva efter att det genomlevs.