Sågspån i huvet??

Status
Ej öppen för fler svar.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
sandstream skrev:
2230543 Nu var det väl inte farten det "klagades" på utan det faktum att en del nötter inte kan hålla sig på sin sida vilket är en jäkla skillnad och betydligt farligare för oss hojåkare.

Men vafan, ska man behöva helgardera varenda yttrande? Så det är inte farten det klagas på menar du? Genar folk i trettio blås? Kamma till dig nu, det är farten och bara farten som genererar problemen som det talas om.

Är det jättefel enligt dig att kalla en accerelationssnabb hoj/bil för snabb? Eller vaknar besservissern då?
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Chronic skrev:
2230877 Men vafan, ska man behöva helgardera varenda yttrande? Så det är inte farten det klagas på menar du? Genar folk i trettio blås? Kamma till dig nu, det är farten och bara farten som genererar problemen som det talas om.

Är det jättefel enligt dig att kalla en accerelationssnabb hoj/bil för snabb? Eller vaknar besservissern då?

Om jag får gissa tror jag att han syftade på att det finns folk som kör snabbt men ändå skapligt säkert. Iofs har jag svårt att tro att dom hat nått nöje av att köra en söndagseftermiddag på Sveriges Bästa hojväg.
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Nå vad har hänt har ironmike fått spö? =) var det ni två som drabbades sammman ? fortstättning?
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
sandstream skrev:
2230088 Helt sant, men problemet är väl att vägar som Bogesund trafikeras av allt för många empatikhandikappad muppar som ser det som sin egen bana och tycker att alla andra ska hålla sig hemma.


Bra sagt :tummenupp :tummenupp
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Gabor skrev:
2230854

*Snipp* ..blir i alla fall omkörd av SH dårar, i skymda kurvor helt fel spår, ......fan är det fullt av stålmän eller dödslängtande egoister på den vägen..??..

*Snipp*

Nej, det är inte första gången vi var där, de flesta av oss rejsade där tidigare än en del är födda som leker RR förare på den vägen....

*Snipp*

Kan du precisera vad som gjorde erat rejsande mindre "dåligt" mot dagens?
 

IronMike

Guest
slangarn skrev:
2230222 Vid ridskolan bör man ju alltid ha fullvarv...
Sporthoj.com verkar ju mest bestå av ett gäng moraltanter numera.

@ IronMike, hade jag bott närmre dig så verkar de som om vi skulle kunnat haft riktigt kul tillsammans. :tummenupp
:tummenupp
 

IronMike

Guest
Gustav O skrev:
2230391 Ditt svar antyder att du är medveten om att du kört fult mot andra på den aktuella vägen vid tillfället.
Jag mötte en sneseglare.. när jag skar mot mitten, han hade fel spårval, men jag gjorde inget fel med det. Behöver inte vara killen som körde av... Finns inget som säger det. Och om nu så var fallet, så hade inte jag med saken att göra. :3freak

Mm snälla.. Kan inte någon med sv650 hänga av mig.. så jag håller käften sen :rofl

Magnus-Sthlm skrev:
2230392 Jag blir riktigt förbannad när jag läser ditt inlägg. Hur jävla dum får man bli. Det är nästan så att du stoltserar med att du har lyckats få en annan person att köra av vägen.
Jag blir riktigt förbannad när jag läser ditt inlägg. Hur jävla dum får man bli.

Hur i helvete kan du få det till att jag orsakat en killes avåkning ???

Jag sa att jag skar mot mitten, var aldrig på fel sida, mötte en kille vid ett tillfälle som hade fel spårval. Thats it, var säkert inte ens han!! Och bogan är somliga dagar lekstuga - precis som bana....
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
IronMike skrev:
2231565 Jag mötte en sneseglare.. när jag skar mot mitten, han hade fel spårval, men jag gjorde inget fel med det.

Vad menar du? Så länge han höll sig i sin fil så får han väl ta vilket spår han vill? Eller menar du att när du skar mot mitten så påverkade detta föraren du mötte för att han hade fel spårval och därmed körde av? Om det nu var du vill säga, vilket ingen för övrigt verkar veta men dom flesta pekar ut dig ändå :va.
 

IronMike

Guest
Pinky skrev:
2231595 Vad menar du? Så länge han höll sig i sin fil så får han väl ta vilket spår han vill? Eller menar du att när du skar mot mitten så påverkade detta föraren du mötte för att han hade fel spårval och därmed körde av? Om det nu var du vill säga, vilket ingen för övrigt verkar veta men dom flesta pekar ut dig ändå :va.
Ja ungefär.. Han skulle ta en S-kurva på så sätt, att när han gick ut, så skulle han skära från min sida mot sin väggren.. Jag skar mot vänster. Han var väl tvungen att hastigt byta spår? Han tog för givet att det var fritt... Men icke.

Nu är det helt onödigt att spekulera.. Jag åkte fram å tillbaks 8-9 gånger den dagen, vid den tiden. Såg inte en enda vurpa, hade han nu vurpat pga av fel spårval samtidigt som jag kom på min sida, så hade jag väl sett ngt påväg tillbaka nåra min senare..

Fattar inte alla MORAL_IDIOTER som snackar om mitt namn på runor å dödsannonser för att jag körde bogan ???? :va och skär enl regelboken, håller mig på min sida.

Nej nu är jag anklagad för vållande till hans olycka ?

när det inte ens tyder på att jag var mötet ??

idioter :fatta! :7peta :huvet
 

Martin_Ch

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Kista
Hoj
F800ST
IronMike skrev:
2229936
Vad som händer någon nybörjar-snubbe för han kommer för fort in i en kurva åt andra hållet, å sen skyller på att någon skurit kurvan för mkt är tyvärr inte mötandes plikt att bry sig om, utan hans bakomvarande.... "som kommer fram till"

Vem som gjort vad i detta fall har jag ingen aning om, men det förfarande du beskriver här kallas för smitning. Har du "haft del i" en olycka så är du skyldig att ge dig tillkänna. Om någon åker av vägen vid möte med dig så räknas det garanterat som att du haft del i olyckan. Att du inte har varit den som gjort fel och orsakat olyckan saknar betydelse. Smitning åker du dit på i alla fall om de får tag i dig... I slutändan handlar det nog om hur övertygande man är när man förklarar att olyckan inte observerades. Att i det läget påstå att det inte är ens plikt att stanna skulle vara ett självmål av det större slaget.
 

IronMike

Guest
Martin_Ch skrev:
2231889 Vem som gjort vad i detta fall har jag ingen aning om, men det förfarande du beskriver här kallas för smitning. Har du "haft del i" en olycka så är du skyldig att ge dig tillkänna. Om någon åker av vägen vid möte med dig så räknas det garanterat som att du haft del i olyckan. Att du inte har varit den som gjort fel och orsakat olyckan saknar betydelse. Smitning åker du dit på i alla fall om de får tag i dig... I slutändan handlar det nog om hur övertygande man är när man förklarar att olyckan inte observerades. Att i det läget påstå att det inte är ens plikt att stanna skulle vara ett självmål av det större slaget.
*suck* ... en till

-finns inget som säger att jag har med saken att göra
-jag sa att jag mötte EN kille med fel spårval, jag var på min sida
-thats it

SEN anklagar alla mig för smitning. Riktigt kul tråd, ena stolpskottet efter andra ger sig tillkänna i tråden

:fatta!

Martin_Ch skrev:
2231889 Vem som gjort vad i detta fall har jag ingen aning om, men det förfarande du beskriver här kallas för smitning. Har du "haft del i" en olycka så är du skyldig att ge dig tillkänna. Om någon åker av vägen vid möte med dig så räknas det garanterat som att du haft del i olyckan. Att du inte har varit den som gjort fel och orsakat olyckan saknar betydelse. Smitning åker du dit på i alla fall om de får tag i dig... I slutändan handlar det nog om hur övertygande man är när man förklarar att olyckan inte observerades. Att i det läget påstå att det inte är ens plikt att stanna skulle vara ett självmål av det större slaget.
Jag åkte ju fram å tillbaka hela tiden.. Jag var där ngn minut efter "mötet". Där fanns inget som tydde på att han åkt av.

:4skrika :huvet

Men visst.. Han kanske flög ut 50 meter i ett träsk, å dog, hojjen skönk å alla spår, åhh okej, jag ska inte öjuga mer, jag prejja av han vägen :3freak
 

Freedom

Guest
2fast4hjo skrev:
2230227 Den aktuella vägen samt "bulten" är det dem ända slingriga vägarna ni har "däruppe" :va
Det finns en jäkla massa slingriga vägar runtomkring men det verkar som man vill gasa skiten på dom kända ställena, åk gamla Norrtäljevägen från Brottby och ta av mot Brollsta golfklubb och du har den mest slingrigaste väg du kan drömma om.
 

sandstream

Guest
Chronic skrev:
2230877 Men vafan, ska man behöva helgardera varenda yttrande? Så det är inte farten det klagas på menar du? Genar folk i trettio blås? Kamma till dig nu, det är farten och bara farten som genererar problemen som det talas om.
Jag har mött folk på diverse vägar som inte kört speciellt fort men som ändå vinglar över på fel sida, dvs min sida.
Men eftersom du aldrig gjort det så är det tydligen inte så...
Chronic skrev:
Är det jättefel enligt dig att kalla en accerelationssnabb hoj/bil för snabb? Eller vaknar besservissern då?
Sorry men nu är jag inte med på vad du snackar om :va
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Den här tråden var ju riktigt rolig att läsa. Jag håller med dom smartare inläggen.
 

Davidk

Guest
Skaffa en bana i närheten av stockholm och då snackar vi inom en radie av 5-10mil så skulle alla slippa det här.
Det ska vara billigt att köra, så att man kunde köra ett par ggr i veckan och köra av sig.
Men som vanligt så händer det aldrig nånting i sverige!!!
 

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
IronMike skrev:
2232059 *suck* ... en till......
Det finns inget som säger att jag har med saken att göra!


Jag tar rygg på dig Mike.

När jag gasar satan på nämda sträcka så lånar jag alltid ett par meter av mötande fil i kurvorna, racing handlar ju främst om spårval och sist vill man ju inte komma.

Så möte eller inte möte, flytta på er för här kommer jag, då detta fenomen knappast är något nytt så tänker iallafall jag inte ställa mig i "brorduktigledet".


Gasa på hej och hå!
 

IronMike

Guest
Davidk skrev:
2232279 Skaffa en bana i närheten av stockholm och då snackar vi inom en radie av 5-10mil så skulle alla slippa det här.
Det ska vara billigt att köra, så att man kunde köra ett par ggr i veckan och köra av sig.
Men som vanligt så händer det aldrig nånting i sverige!!!
Man skulle nog pressa vanlig väg ändå, iaf jag :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Davidk skrev:
2232279 Skaffa en bana i närheten av stockholm och då snackar vi inom en radie av 5-10mil så skulle alla slippa det här.
Det ska vara billigt att köra, så att man kunde köra ett par ggr i veckan och köra av sig.
Men som vanligt så händer det aldrig nånting i sverige!!!
Skaffa en bana? Du menar åka till Den Stora Banaffären och köpa en st RR-bana och ställa nånstans utanför tullarna? :va Otaliga försök har gjorts, men alltid stött på patrull. Bygg en själv om du tror att det är så himla enkelt! :7peta
Just ja, det är dessutom nästan gratis att bygga och underhålla RR-banor, så självklart ska det vara nästan gratis att åka på dom också :rolleyes:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top