Wheelie4ever
Ny medlem
Vastrix skrev:486061Funkar detta verkligen? Borde inte slangen (antar att du inte kan köra slanglöst längre) bli punkterad pga. alla mutterhuvuden?
Kan man inte dubba ett vanligt offroaddäck själv eller är det för svårt (alltså med "vanliga dubb")?
Någon som provat?
Coolt gjort i alla fall
Ett endurodäck går alldeles utmärkt att dubba själv o det e jävligt simpelt o billigt.
Recept:
1000st 9/13mm(Beroende på däcktyp) Wingspeed skruv (Helst rostfri elelr liknande hårdmetall)
1st Skruvdragare med batteriladdare (Panasonic funkade perfekt för mig)
200kg Tålamod
1par Tunna arbetshandskar (hade inte jag)
Sen tar man och börjar med att skruva i 2-3 skruv i varje "Nabb" i Cross/endurodäcken och slutar inte förrän man avverkat minst 700 av dom.
Jag drog i alla 1000st och det höll en hel vinter för mig... hade dock skruvar av vanlig typ så dom nöttes ut efter ca 100 mil men klarade mig utan punktering och höll budgeten nere den vintern...
Ett tips e ju att undvika eventuella asfaltbitar pga att ALLT fäste försvinner med metall mot asfalt.
Och undvik om möjligt vägar där man inte kan hålla i dikeskanten eller vägrenen om man nu skulle tappa ett par skruvar.
Man behöver ju inte sabba för andra Bil/Mc förare...
Trodde att skruvarna skulle lossna men i alla fallför mig så höll sig alla 1000 kvar i däcket i en säsong.