Vi ville ju dit, hört att de har gott kaffe!War-psycho skrev:2374235Och Ragge å jag fick hejda vår stackars turledare från att fortsätta mot Oslo.
Vi ville ju dit, hört att de har gott kaffe!War-psycho skrev:2374235Och Ragge å jag fick hejda vår stackars turledare från att fortsätta mot Oslo.
Jo, envisa var ni också, när vi skulle vända så åkte ni vänster istället.scud skrev:2374237Vi ville ju dit, hört att de har gott kaffe!
hahahaha...... alltid finns det någon som är värre.War-psycho skrev:2374235Och Ragge å jag fick hejda vår stackars turledare från att fortsätta mot Oslo.
Ja, varför ska de som hittar leda truppen?War-psycho skrev:2374251Är det inte toppen när dom enda som hittade någosånär, åker längst bak i sista grupp?
Det var faktiskt helt enligt plan.scud skrev:2374258Ja, varför ska de som hittar leda truppen?
Ääh, skit samma att det var lite vilse-åkning ibland.. det hela var trevligt och jag skulle gärna göra om det. Får man önska lite bättre väder till den gången, eller är det att klaga på dagens gåva från ovan?
Sen får vi ju inte glömma att all fel/vilsekörning är en del av det som gjorde dagen så lyckad genom bättre sammanhållning/gemenskap..
Ja där ser man.. som du ser la ja till lite om att det var positivt med felåkningWar-psycho skrev:2374263Det var faktiskt helt enligt plan.
Och vädret var ju riktigt bra halva sträckan, långsamma gruppen hade iallafall i princip torrt hela vägen till Gnesta.
Vi skanske inte skulle inväntat mellangruppen, som tog med sig regnet.
Nä, i två söndagar har det varit strålande sol, och då tycktes det att det var för varmt.scud skrev:2374274Ja där ser man.. som du ser la ja till lite om att det var positivt med felåkning
Som sagt, klagade inte på vädret (tror jag)
Nästa söndag blir det dock ingen åkning, för då kan jag inteWar-psycho skrev:2374281Nä, i två söndagar har det varit strålande sol, och då tycktes det att det var för varmt.
Idag däremot hördes knappt nåt gnäll alls om vädret under körningen.
Jag vet någon som hade stövlarna halvfulla med vatten Så går det när man kör med goooretex..War-psycho skrev:2374281Sen vette fan om jag tänker skaffa nåt nytt ställ, mitt gamla verkade ju hålla mig torrare än dom flesta andra.
bra där... fel väg är rätt väg när man kör hoj... finns inget dåligt väder bara dåliga kläder (för vissa även dåliga däck)scud skrev:2374274Ja där ser man.. som du ser la ja till lite om att det var positivt med felåkning
Som sagt, klagade inte på vädret (tror jag)
War-psycho skrev:2374263Det var faktiskt helt enligt plan.
Kartan gjordes avsiktligt dålig, och ingen fick tjuvkika på kartan i förväg heller denna gång.
Och om samma personer leder grupperna hela tiden, så lär sig ingen annan att hitta heller, nu blev det roligare, och engagerade fler i samåkningen.
Och vädret var ju riktigt bra halva sträckan, långsamma gruppen hade iallafall i princip torrt hela vägen till Gnesta.
Vi kanske inte skulle inväntat mellangruppen, som tog med sig regnet.
Mina stövlar var torra igår. Dom fyllde jag med vatten när jag bärgade hoj på Bogesundsvägen för ett tag sen och trampade ner i ett dike.scud skrev:2374287Jag vet någon som hade stövlarna halvfulla med vatten Så går det när man kör med goooretex..
Dessutom fick du ju så fin färg också
Jäpp, supertråkigt att jag inte kunde hänga med. Har ju en sporthoj som inte är helt billig att försäkra + att jag åker förhållandevis sällan, så jag ställer på av av varje gång jag ska ut och köra. Glömde dock detta i söndags innan jag for iväg vilket jag kom på när jag i lugn och ro satt på Donken o väntade på tid för avfärd.War-psycho skrev:2374608Synd att Plonkan inte kunde hänga med i söndags, hade visst lite problem med att ställa på hojen.
Men cirka 25 var vi iallafall.
Jag med flera tyckte hela tiden du valde rätt väg, sen att en annan som ibland låg långt bak och ibland långt fram i ledet tog sina egna vägar och fick resten av gruppen att haka är väl en annan sak. Men mestadels därför vi kom lite off ibland?JayZin skrev:2373481Ja ja de må vara så, men förutsättningarna var ju inte de bästa för min del. Äckligt regn, en karta som var svår att tyda. I ett område jag aldrig befunnit mig i.
Men även om vi åkte mest fel, så se det positiva. Vi åkte MEST av alla. Vi
Men du höll dig torr iallafall, och uppfyllde även prio ett.Plonkan skrev:2374704Låter som att jag missade en superbra tur, så det känns jättetrist att jag missade den.
rBy skrev:2374718Jag med flera tyckte hela tiden du valde rätt väg, sen att en annan som ibland låg långt bak och ibland långt fram i ledet tog sina egna vägar och fick resten av gruppen att haka är väl en annan sak. Men mestadels därför vi kom lite off ibland?
Aja lattjo vare ialf ända tills kallvattnet började sippra in ända in till skinnet.
Om du är ledare nästa gång får vi se till att DU är ledare och INGEN annan?
Peace
£m£li£ skrev:2374753Vad händer!? Här missar man en söndagskörning och tråden bara växer så fort man tittar bort
Massa snack om herr d1ces åktur också (jag vet vem hon är )..
Hoppas på bättre väder i veckan
mmm.... Blev ju faktiskt lite lurad ett par ggr. Men det bästa är att när jag frågade om hjälp (pga. att en annan person verkade hitta överdrivet bra i området) så fick jag till svars " d e bara å köra rakt fram å svänga där borta, sen hittar du ju, d e jättenkelt" .... ehhh.... Varför frågade jag??!! En annan rolig sak var när han tog täten mot Hölö, mitt ute i bushen stannar han till och säger "ni kan åka vidare jag ska kolla på ett jobb" Ok...??rBy skrev:2374718Jag med flera tyckte hela tiden du valde rätt väg, sen att en annan som ibland låg långt bak och ibland långt fram i ledet tog sina egna vägar och fick resten av gruppen att haka är väl en annan sak. Men mestadels därför vi kom lite off ibland?
Aja lattjo vare ialf ända tills kallvattnet började sippra in ända in till skinnet.
Om du är ledare nästa gång får vi se till att DU är ledare och INGEN annan?
Peace
JayZin skrev:2374768Men tack för allt stöd, det värmer och det behövs i fall jag skulle bli påtvingad att leda gruppen vid något annat tillfälle.
Ja vi kan ju hjälpas åt allihopa...d1ce skrev:2374763Jag ska sluta vara moppsig och återträda i anonymitet
Och tro det eller ej, men jag vet också vem det var
-@
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha