Söder om landsvägen tour - MCK Vilse™

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Grattis till nya hojen! Trevligt med ännu en ducce på rundan. :tummenupp

Bild?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Sad Glad skrev:
2409410 Grattis till nya hojen! Trevligt med ännu en ducce på rundan. :tummenupp

Bild?

Slänger upp en bild när jag fått hem den, ska hämta den i Malmö på söndag, själv sitter jag i Linköping tills dess... Men sen ska du få bild..! :tummenupp :banana

(Ja, jag är rätt uppspelt faktiskt... ;) )

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Swish skrev:
2408013 Som vanligt har du fått allt om bakfoten.. precis som Zenit säger så har jag inte alls kraschat, däremot blivit utprejad, trillade ju inte ens, så det är ävl så långt ifrån krasch man kan kalla det.

Orkar inte berätta vad som hände - det enda jag vet är att jag definitivt är struken från listan, för jag måste sälja hojen som reparationobjekt eller något för att få råd till den andre killens delar. Så jag blir hojlös, och pengalös....
hans delar täcker väll din trafikförsäkring?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
ja, men då höjs min premie med 3000/år, och det har jag inte råd med det heller.. Så välavlönat är det dessvärre inte att jobba på en jävla mack.. :(

chukabowa skrev:
2409638 hans delar täcker väll din trafikförsäkring?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Uppdatering gällande rundan.

Idén att reka delar av SLT idag lördag var i sig själv helt lysande. Efter att förmiddagen gått till att slicka såren efter en tuff jobbvecka satte jag mig på Duccen och siktade söderut med ett stort leende på läpparna.

Att INTE kolla norrut och se dom väldigt svarta moln som började torna upp sig var det mindre smarta denna dag. Nåja.. söderöver sken solen, människorna cyklade runt i shorts och det såg riktigt gott ut med glass på en känd glassabar med uteservering.

Då helt plötsligt slog det mig... hav i väster, hav i söder och hemåt ligger inte österut. :näsblod
Så nu vet jag. SH tröjan är inte vattentät, inte heller SIDI stövlarna, Spyke skinnstället eller mina handskar och Duccen blir skitig av vatten blandat med lera. :clown
Det enda jag kan vara nöjd med är våtgreppet i mina Pilot Power 2CT, bilisterna virrade säkert på huvudet när jag rejält hopkrupen över tanken passerade dom i 160+ så att vattnet fräste.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
01. Maverick_ou812 - Ordf. MCK Vilse - Raijslaiter 1 - Puch Montana
02. PGH – IT-chef MCK Vilse - Raijslaiter 2 - SUZUKI så det så
03. JKay - Human Resources Manager MCK Vilse - Raijslaiter 3
04. Ducati_Johan (denna gången måste jag med!) - Ducati
05. Yoohan - (Kan ta grupp vid behov, om jag har hojjen kvar)
06. HbgQ - R6
07. Motorrad
08. Solid snake - Ducati
09. Kazta
10. Anot
11. CeltaniC - Raijslaiter 4
12. Starfighter
13. Japps - Eventuellt med bihang (Ajm fakking ån)
14. Magoozi
15. xyx (i mån av väder etc)
16. Robbi - nu me besiktigad hoj!!
17. röris med ny bandit
18. bandittjej oxå med ny bandit
19. Sölta
20. fargo
21. Sad Glad - Ducati
22. sNaIjK
23. imaster - Om los italianos kan leverera delar i tid
24. Robin_heij
25. Fredchen (PM:a om ni behöver en extra reisleiter)
26. CosmoBob
27. Fahrer med gammelsukkan
28. SirBarret
29. AnkanSt4s - Ducati
30. Don Danielsan
31. Maciver - Suzuki GSX-F
32. TLR
33. Dede kommer på röda faran
34. _basse_
35. Oas---Triumph
36. Swish
37. Tony 748 - Ducati
38. _Holm_
39. Oddjob
40. Amras
41. Benke
42. stoooffe, om mellanbågen är inköpt!
43. NTVjanne
44. Eddi
45. Gullefjun
46. Robbann
47. Emmelie
48. RR_06
49. Ante2wheels
50. HbgQ kompis Micke
51. HbgQ kompis Anna :tuttar
52. El Garto - På en sprillans Blackbird, nu får du i alla fall jobba på rakorna PGH :D

53.
54.
55.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
El Garto skrev:
2410804
52. El Garto - På en sprillans Blackbird, nu får du i alla fall jobba på rakorna PGH :D

53.
54.
55.

Fy fan din gris. En sprillans svartfågel, najs. Men e inte det en sporttourer, det duger väl till en oldboy som du. Tur att rakorna inte är så långs på SRW, men så fort det svänger lite så är jag ikapp och om. Fall in i mitt led på runda så får du testa din sprillans hoj o se vad den går för.

Tingeling

envis
Gick med
18 Aug 2005
Hoj
såld
Maverick_ou812 skrev:
2410777 Nåja.. söderöver sken solen, människorna cyklade runt i shorts och det såg riktigt gott ut med glass på en känd glassabar med uteservering.

Hur man kan passera "da Aldo" utan att stanna och ta en glass. :fatta!
Tänk på stackars mig som bor LÅNGT ifrån detta underbara ställe.... :) Kunde väl ätit lite straciatella för mig, eller citronsorbet... eller chocklad:drool

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tingeling skrev:
2410947 Hur man kan passera "da Aldo" utan att stanna och ta en glass. :fatta!
Tänk på stackars mig som bor LÅNGT ifrån detta underbara ställe.... :) Kunde väl ätit lite straciatella för mig, eller citronsorbet... eller chocklad:drool
Sssssssssssshhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.... inte outa mig på det viset. :ajjabajja
Tur att så få vet vad da Aldo är. Vi vill ju inte att rundans sträckning blir känd av allmänheten. :D
Håller med dig angående straciatella, citronsorbet och chocklad. Det är gottigottgott. Att parkera Duccen i bästa posörstil och beställa in en dubbel espresso på det gör livet nästan fullkomligt. Men bara nästan.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
PGH skrev:
2410922 Fy fan din gris. En sprillans svartfågel, najs. Men e inte det en sporttourer, det duger väl till en oldboy som du. Tur att rakorna inte är så långs på SRW, men så fort det svänger lite så är jag ikapp och om. Fall in i mitt led på runda så får du testa din sprillans hoj o se vad den går för.
Öhöhöhh... ha den äran El Garto. Så du tröttnade på Trajjan? Blir väl så när man kört zzr1200 innan. Tillbaka i touringloksträsket alltså?

Sen får vi utbilda PGH i det engelska språket lite. Blackbird = Koltrast, inte svartfågel.
Kan se "Gartan" framför mig sittandes på sin taknock och vissla i kvällssolen!

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Maverick_ou812 skrev:
2411934 Öhöhöhh... ha den äran El Garto. Så du tröttnade på Trajjan? Blir väl så när man kört zzr1200 innan. Tillbaka i touringloksträsket alltså?

Sen får vi utbilda PGH i det engelska språket lite. Blackbird = Koltrast, inte svartfågel.

Jepp, tillbaka i touringträsket. Men det var en zx12r jag hade.
Och ja, en VÄLDIGT glad koltrast sitter på taknocken och väntar. Hoppas att det nu inte regnar på torsdag då Koltrasten ska flyga hem.

Jag kommer att göra en Maverick. Dvs köra touring till vardags och banhoj när andan faller på. Det ska inhandlas en banhoj i vinter. Lutar åt en äldre cbr600.
Kanske en liten tripp till Tyskland om jag hittar nåt intressant där (intressant = BILLIGT). Koltrasten var inte billig men jag fick väldigt bra betalt för Trajjan måste jag säga.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Maverick_ou812 skrev:
2411934 Öhöhöhh... ha den äran El Garto. Så du tröttnade på Trajjan? Blir väl så när man kört zzr1200 innan. Tillbaka i touringloksträsket alltså?

Finns det en fågel som heter svartfågel va va, att det är en cooltrast fattar jag:tungan Oavsett kommer han bli frånåkt, kanske iaf.

El Garto skrev:
2411950 Jepp, tillbaka i touringträsket. Men det var en zx12r jag hade.
Och ja, en VÄLDIGT glad koltrast sitter på taknocken och väntar. Hoppas att det nu inte regnar på torsdag då Koltrasten ska flyga hem.

Jag kommer att göra en Maverick. Dvs köra touring till vardags och banhoj när andan faller på. Det ska inhandlas en banhoj i vinter. Lutar åt en äldre cbr600.
Kanske en liten tripp till Tyskland om jag hittar nåt intressant där (intressant = BILLIGT). Koltrasten var inte billig men jag fick väldigt bra betalt för Trajjan måste jag säga.

Ett litet klargörande: Maverick kör ALLTID touring:tungan

Last edited:

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Maverick_ou812 skrev:
2412014 Om du hör något som mullrar i krokarna idag så är det jag som är ute o rekar SLT. Iklädd skinnställ och regnjacka. :mad:

Glöm inte paraplyet, det går ju inte så fort så det funkar nog:tummenupp

Solid snake

Guest
PGH skrev:
2412017 Glöm inte paraplyet, det går ju inte så fort så det funkar nog:tummenupp
Varför är inte du ute och rekar för då? Hojen, kanske inte ska kalla det hoj, men är den sönder?

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Solid snake skrev:
2412027 Varför är inte du ute och rekar för då? Hojen, kanske inte ska kalla det hoj, men är den sönder?

Sönder, är du go eller:mad: Den spinner som en arg puma. Skall jobba, men på tisdag skall jag ut o reka runda.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Så nu e man himma igen o ett steg närmare rundan. Efter 80mil i en van som "bara" gör 120 så e de skönt o sitta himma o kunna kolla ut på sin fina nya ZX400R -94 och bara drömma sig bort till hur man passerar pg på yttern :2cool

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Zenit skrev:
2412311 Så nu e man himma igen o ett steg närmare rundan. Efter 80mil i en van som "bara" gör 120 så e de skönt o sitta himma o kunna kolla ut på sin fina nya ZX400R -94 och bara drömma sig bort till hur man passerar pg på yttern :2cool

Du är också för go, passera på yttern, tjenamoss. Upp med bilder nu va! Om du är snäll kan du få tillåtelse att lägga upp bild här i denna tråd, bara för att det är du. Snällt va!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka