Söder om landsvägen tour - MCK Vilse™

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
El Garto skrev:
2419321 Jag tränade och tävlade lite i styrkelyft i unga år. Slog bl a världsrekord i maratonbänkpress (visst udda gren men lite kul att kunna skryta med att man varit världsrekordhållare).
På gamla dar kör jag lite styrketräning och löpträning. När andan faller på så kör jag lite hårdare, plockar fram spikskorna och tävlar lite. Kör då 60 och 200m inne samt 100 och 200m ute. Det har blivit lite SM medaljer (av alla valörer) och en semifinal på inne EM 60m. Observera nu att det handlar om veteran-friidrott så man är ju ingen Robert Kronberg precis.

Coacha är svårt utan att träffas. Det är mycket som spelar in när man lägger upp ett träningsprogram. Men om du vill så kan du ta dig ner till Malmö vid tillfälle så kan vi köra ett pass.
Fy fasen, där ser man! :tummenupp Det är mycket man inte vet om folk man möter... Det hade varit kanon att komma och hälsa på sen. Jag ska bara ordna min flytt till Halmstad (flyttar på lördag) och installera mig som ny student där, men sen hör jag nog av mig via pm så vi kan fixa en träff. Det hade varit mycket snällt :tummenupp Det känns som jag kommer att få bekymmer med båda axlarna annars. Höger axel har varit ur led för ett halvår sedan (har haft lite bekymmer med den sedan dess), och nu vänster. Jag har ont som fasen och har armen i mitella just nu, det går nog över, men jag vill gärna kunna använda axlarna normalt...

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
lahi skrev:
2419369 Fy fasen, där ser man! :tummenupp Det är mycket man inte vet om folk man möter... Det hade varit kanon att komma och hälsa på sen. Jag ska bara ordna min flytt till Halmstad (flyttar på lördag) och installera mig som ny student där, men sen hör jag nog av mig via pm så vi kan fixa en träff. Det hade varit mycket snällt :tummenupp Det känns som jag kommer att få bekymmer med båda axlarna annars. Höger axel har varit ur led för ett halvår sedan (har haft lite bekymmer med den sedan dess), och nu vänster. Jag har ont som fasen och har armen i mitella just nu, det går nog över, men jag vill gärna kunna använda axlarna normalt...

Helt ok. Pm:a när du är redo. Låter som att du behöver en liten mjukstart för att få upp lite grundstyrka innan du busar på med lite hårdare träning, men det fixar vi :tummenupp

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
El Garto skrev:
2419377 Helt ok. Pm:a när du är redo. Låter som att du behöver en liten mjukstart för att få upp lite grundstyrka innan du busar på med lite hårdare träning, men det fixar vi :tummenupp
:) Tackar så mycket, skönt att få det ordentligt fixat! Jag pm:ar när jag är redo :tummenupp

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
lahi skrev:
2419387 :) Tackar så mycket, skönt att få det ordentligt fixat! Jag pm:ar när jag är redo :tummenupp

Been there, done that... drog min vänstra axel ur led i bröjan av året. Tyvärr fick högern en ord smäll också i samma veva. Bakåtlux med efterföljande op av axeln, dem plockade lite ben från höften. 5 v med kudde på mage. Tappade mkt i stryka o rörelse. Sjukgymnastik med lätta övningar där man absolut inte går i ytterläge med axeln. Nu kör jag på gymmet ganska ordentligt men har en bit kvar i styrka, rörelsen blir aldrig 100. Tennis, squash, badminton kan jag glömma fn:-( Kör lätt i början sen öka succ.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Zenit skrev:
2419456 På de bara låter ju inte som nån höjdare o ha två axlar som hoppar ur led när man kör mc :näsblod
Hehe, nä, det är inte så skönt. Högra gick ur led i vintras när jag vurpade på en isfläck (gåendes, spiknykter :rolleyes: ) och den drog jag tillbaka själv. I torsdags när jag glömde låset i skivan och körde iväg så gick bägge ur led. Högra axeln drog jag tillbaka denna gången också men vänstra fick jag inte tillbaka. Det var helt mjukt om man tryckte in i axeln, där var ingen ledkula till överarmen där inte. Den satt framför nyckelbenet istället. Jävla ställe att ha den på, så det fick bli besök på akuten. Har liiite ont just nu, men det är bra kräm i drogerna de har på akuten :tummenupp En minut efter sprutan kändes det finemang, precis som jag druckit tre-fyra redbull/vodka... Vingligt gick jag också.

PGH skrev:
2419526 Been there, done that... drog min vänstra axel ur led i bröjan av året. Tyvärr fick högern en ord smäll också i samma veva. Bakåtlux med efterföljande op av axeln, dem plockade lite ben från höften. 5 v med kudde på mage. Tappade mkt i stryka o rörelse. Sjukgymnastik med lätta övningar där man absolut inte går i ytterläge med axeln. Nu kör jag på gymmet ganska ordentligt men har en bit kvar i styrka, rörelsen blir aldrig 100. Tennis, squash, badminton kan jag glömma fn:-( Kör lätt i början sen öka succ.
Det var snack om operation på mig också, men de ville vänta och se om den gick ur led igen. Då skulle de fixa till det. Menmen, jag ska börja träna upp axlarna, jag har stor tilltro till Herr Garto och hans tips och trix :tummenupp

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
lahi skrev:
2419575 Hehe, nä, det är inte så skönt. Högra gick ur led i vintras när jag vurpade på en isfläck (gåendes, spiknykter :rolleyes: ) och den drog jag tillbaka själv. I torsdags när jag glömde låset i skivan och körde iväg så gick bägge ur led. Högra axeln drog jag tillbaka denna gången också men vänstra fick jag inte tillbaka. Det var helt mjukt om man tryckte in i axeln, där var ingen ledkula till överarmen där inte. Den satt framför nyckelbenet istället. Jävla ställe att ha den på, så det fick bli besök på akuten. Har liiite ont just nu, men det är bra kräm i drogerna de har på akuten :tummenupp En minut efter sprutan kändes det finemang, precis som jag druckit tre-fyra redbull/vodka... Vingligt gick jag också.

Det var snack om operation på mig också, men de ville vänta och se om den gick ur led igen. Då skulle de fixa till det. Menmen, jag ska börja träna upp axlarna, jag har stor tilltro till Herr Garto och hans tips och trix :tummenupp

fy fanken starkt o lyckas dra rätt ena i de läget ändå..lycka till o krya på dig :tummenupp

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
det va ju fan va ni spammar i denna tråden..... :D
jag får väl skriva ett par ord, så ni inte saknar mig alltför mycket

får se om jag dyker upp... dvs om jag har någon hoj över huvud taget, då jag funderar på att sadla om & skaffa en hoj som inte inbjuder till fortkörning, så som ducati

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
wonderwizard skrev:
2420279 det va ju fan va ni spammar i denna tråden..... :D

får se om jag dyker upp... dvs om jag har någon hoj över huvud taget, då jag funderar på att sadla om & skaffa en hoj som inte inbjuder till fortkörning, så som ducati

Precis vad jag tänkte... :tummenupp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
wonderwizard skrev:

Vänta nu lite... Kan du köra fort?! Varför har du aldrig visat det?
Det finns säkert platser kvar till SSEmse på söndag så du kan bevisa det.
Jag kan komma o klocka dig om du vill? :pannkyss Å skyll nu inte på hojen, du har den kvar tills på söndag och det är ju en såndär snabb en.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Rekade lite igår, hann med att reka 4 mil sen kom fuckingsatansjävlahelvetespissregnet... Skall förhoppningsvis köra stor del av rudan imorgon. Sen skriver jag en rejsrapport i tråden, där jag egentligen inte skriver nånting om rundan whatsoever:tungan

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
TwinLoveRace skrev:
2420587 Ser ut att bli fint väder ikväll, om man nu kan lita på smhi...

Vem bryr sig, för mig kan det regna bäst f-n det vill. Det kan tom snöa också. Märks det att jag är lite sur för att jag skall jobba i em och missar gazzet:-(

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Maverick_ou812 skrev:
2420450 Vänta nu lite... Kan du köra fort?! Varför har du aldrig visat det?
Det finns säkert platser kvar till SSEmse på söndag så du kan bevisa det.
Jag kan komma o klocka dig om du vill? :pannkyss Å skyll nu inte på hojen, du har den kvar tills på söndag och det är ju en såndär snabb en.

ja, jag KAN köra fort. men jag gör det inte, eftersom det bara är tillåtet att köra i 110km/h

det ska regna på söndag. sedan e det inte tillåtet att ta tid på srw, eller ?

har kvar hojen ? det tror jag inte, den åker nog idag :yoparty

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Långsamma (Mindre snabba :rolleyes: ) gruppen har nu värvat in en sisteman som backar upp mig! :D
As usually Mr OAS ta den stora äran att få köra med mig! :)

Vi rekar rundan på måndag (i bil för att säkra upp oavsett väder) och pillar ihop det sista som fattas. Ger förslag till övriga reisleiters efter det.

:tummenupp

Solid snake

Guest
wonderwizard skrev:

Köp en tvåventilare isf, så slipper du huvudbry vid bara kamremsbyte, och inte lika jobbiga att ställa ventilerna på, dvs tvåventilarna.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
JKay skrev:
2420981 Långsamma (Mindre snabba :rolleyes: ) gruppen har nu värvat in en sisteman som backar upp mig! :D
As usually Mr OAS ta den stora äran att få köra med mig! :)

Vi rekar rundan på måndag (i bil för att säkra upp oavsett väder) och pillar ihop det sista som fattas. Ger förslag till övriga reisleiters efter det.

:tummenupp

På måndag, lediga eller tar ni det efter jobb? Mr OAS utför nog jobbet by the book. Ännu har jag ingen som vara med o leka med mig... Någon erfaren rejsputte som vill? Pm:a mig så skall jag fundera länge och väl. Anställningssintervjuer kommer genomföras. Vill ju ha någon som har koll på läget o inte fladdrar omkring hur som helst, så där ja, serverat på ett silverfat till er:3freak

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
PGH skrev:
2421004 På måndag, lediga eller tar ni det efter jobb? Mr OAS utför nog jobbet by the book. Ännu har jag ingen som vara med o leka med mig... Någon erfaren rejsputte som vill? Pm:a mig så skall jag fundera länge och väl. Anställningssintervjuer kommer genomföras. Vill ju ha någon som har koll på läget o inte fladdrar omkring hur som helst, så där ja, serverat på ett silverfat till er:3freak

Nää...vi tar det efter jobb. 17 noll noll rullar vi iväg till fjärran skådade utsikter. :D

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Middan är slut folks ut å jobba.:tungan
@PGH: får jag en titel nu då?(uppdatera förstasidan):)

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Jag har med kollat upp nga alternativa vägar :)

Inte blivit så mkt pga detta jävla regn! :mad:

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...